شما باید در مجله خبری بیزنس راه بنداز پلن خود در مورد نحوه عملکرد فناوری خود توضیح دهید، اما نیازی نیست که خیلی وارد جزئیات شوید. برای ارائه اطلاعات بیشتر به سرمایهگذاران، میتوانید آن را در بیزینس پلن خود ضمیمه کنید. فراموش نکنید که بیزینس پلن باید تا حد امکان کوتاه باشد، وارد کردن اطلاعات و جزئیات زیادی، طرح تجاری شما را طولانی و خسته کننده میکند. یکی از اشتباهات رایج که کارآفرینان در اصول نوشتن بیزینس پلن خود مرتکب میشوند، این است که صحبتی از رقبای خود نمیکنند و یا اینکه وانمود میکنند رقیبی ندارند.
در این راستا مجموعه بیلاود مارکتینگ یک فرم خام بیزینس پلن تهیه نموده است که از طریق لینک زیر قابل خریداری خواهد بود. برای بالا بردن قابلیت درک تمامی این موارد توسط خوانندگان بیزینس پلن، برنامه بازاریابی و استراتژی فروش خود را در این قسمت از برنامه کسب و کار مشخص کنید. راه اندازی یک کسب وکار جدید و یا توسعه بخش جدیدی از یک تجارت، جدا از کوچکی ویا بزرگی و میزان سرمایه برای اجرا، برای موفقیت حتما نیاز به یک طرح کسب و کار یا همان بیزینس پلن دارد. بعد از هزینهها، نوبت آن است که منابع درآمدی مهم کسبوکارمان را هم بشناسیم. شناخت منابع درآمدی کمک میکند تا هزینهها را درست مدیریت کنیم، برنامههای بازاریابی را در جهت منابع مهم پیش ببریم و همچنین سایر بخشهای بوم را با آنها هماهنگ کنیم. بخش بعدی که باید در طرح کسب و کار درج شود، توضیحات مربوط به شرکت است.
مرحله هفتم: منابع کلیدی را مشخص کنید (Key Resources)
یادتان باشد که برنامه هر شرکت و هر کسب و کار با کسب و کار دیگر فرق دارد. اما همه برنامههای خوب کسب و کار، مشخصههایی دارند که سعی کردیم در این ده مورد آنها را به شما نشان بدهیم. در بخش پایانی بیزینس پلن، اهداف مالی و انتظاراتی که را که بر اساس تحقیق در بازار تعیین کردهاید، ذکر کنید.
پس رفع تشنگی یک ارزش عملکردی برای برند آب معدنی است و قرار است نیاز شما را برطرف کند. نکتهای که مطرح است، همان ارزش پیشنهادی برند اپل به مشتری است. شما باید بدانید که چرا این کار شروع کردهاید و قرار است که کدام نیاز مخاطبانتان را برطرف کنید.
- اگر برای راهاندازی ایدهتان به بودجه نیاز دارید، روی این بخش بیزینس پلن متمرکز شوید.
- در این بخش از بیزینس پلن شرح محصولات و یا خدماتی را که کسبوکارتان ارائه میدهد، قرار دهید.
- ممکن است که شما بخواهید به دستاوردها و موفقیتهای بزرگی که قبلاً داشتهاید، نگاهی داشته باشید.
- پس با توجه با بخشهای دیگر بوم کسب و کار، هزینههای خود را ساختاربندی و وارد مدل کسبوکار کنید.
- یعنی باید در این بخش بیزینس پلن خود بیان کنید که محصولات از کجا تامین میشوند و چگونه به دست شما میرسد و چگونه به مشتریان تحویل داده میشود.
یک طرح تجاری توسعه یافته نقشهای را برای بازاریابی، برنامهریزی مالی و عملیات اجرایی ارائه میکند. یک مدل کسب و کار توصیف میکند که چگونه یک سازمان در زمینههای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی یا سایر زمینهها ارزش ایجاد میکند، ارزش ارائه میدهد و ارزش به دست میآورد. مدلهای کسبوکار به شما کمک میکنند تا استراتژیهایی برای جذب مشتری، جذب استعداد، شرکای کلیدی و توسعه کسبوکار ایجاد کنید. حال که در مورد بوم مدل کسب و کار و اهمیت آن دانستید، در ادامه به آموزش بوم مدل کسب و کار و نحوه ایجاد آن میپردازیم. اگر بهترین ایدههای کسبوکار و درآمد را داشته باشید، برای انجام دادن آنها به نحو احسن، به برنامهریزی مدون و منظم نیاز دارید.
یک برنامه بازاریابی استراتژیک در دست داشته باشید