
بروزرسانی: 02 تیر 1404
The Grinch Who Stole Creativity: 2024 در Seocian Review
امیدوارم برای یک فصل فوق العاده بخشش و استراحت از همه چیزهای بازاریابی و تجارت آماده باشید. در دهه گذشته - خوب، دهه - سال را با یک بررسی ویژه به پایان رساندم.
امسال به نظر می رسد هوش مصنوعی تمام اکسیژن را از اتاق بازاریابی خارج کرده است. با توجه به اینکه این برندها احساس می کنند مجبورند بازاریابی خود را با محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی پر کنند، سال 2024 کمی تاریک به نظر می رسد. بنابراین، اگر اجازه داشته باشم:
همه در بازاریابی خلاقیت را بسیار دوست داشتند،
اما مدیرانی که شرکت را اداره می کردند این کار را نکردند.
آنها از خلاقیت متنفر بودند! احساسات! مسیرها!
کمپین های تجاری گران قیمت با پایان های احساسی.
آنها با میم لبخند زدند. خلاقیت خیلی خوبی بود
آنها با کنایه گفتند: "وقتی ما کامپیوتر داریم چه کسی به دلسوزی نیاز دارد؟"
"به آن احمق هایی که با آنها هستند نگاه کن رهبری فکری کرک،
طوفان فکری برای ساعت ها - مانند این هرگز بسه!
آنها کند و ناکارآمد هستند، در راه خود گیر کرده اند،
در حالی که من محتوا را در چند ثانیه بهینه می کنم، نه چند روز!
حالا با یک غرغر عصبی و خرخری شبیه تسلا،
هوش مصنوعی تمام محتوای خود را در یک فرآیند سریع و مبهم یاد گرفت.
آنها هواپیماهای بدون سرنشین را بر فراز جرسی با استعداد پرتاب کردند،
و تبلیغات خود را با هوای سرد تولید شده توسط روبات ها بازنویسی کردند.
داستان ها، شادی ها و سرگرمی ها از بین رفته اند
با هوش مصنوعی جایگزین شده است: "دریافت کنید و پس انداز کنید، یکی بخرید، یکی بگیرید!"
تبلیغات شلوغ و پر از نام های فراوان است،
همانطور که ربات ها در دایره وزوز می کردند و با در برخورد می کردند.
همانطور که مدیران تصمیم داشتند تیم را اخراج کنند،
برادران فناوری دور هم جمع شدند و با طرحی قرارداد امضا کردند.
سام آلتمن پست کرد: "بیایید سرگرمی را با رویکرد OpenAI بهبود بخشیم!"
در حالی که بزوس اعلام کرد که "خلاقیت مرده است، هوش مصنوعی با دقت بیشتری نوشته خواهد شد!"
ساندار پیچای گفت: کلید بهره وری بدون تاخیر!
"هوش مصنوعی کریسمس را به بازاریابی، به روش گوگل خواهد آورد!"
اما در گوشه بازاریابان، تیم ها دوباره جمع شدند،
بی نظمی قسمت های Tech-bro را نادیده بگیرید.
آنها سرعت خود را کاهش دادند و چیزهایی را ایجاد کردند که انسان می توانست احساس کند.
این الگوریتم ها یا میلیاردرها نیستند که دزدی می کنند.
آنها داستان های آهسته را با دقت و لذت می ساختند،
کمپین های دست ساز که احساس انسان و روشنایی می کرد.
در حالی که هوش مصنوعی در حال نوسان بود - سرد، بی روح و بی روح،
جادوی خلاقانه آنها که توسط دستان واقعی ساخته شده است، پرواز کرده است.
مدیران به داشبورد و فیدهای خود خیره شدند،
گیج شده از جادویی که شادی انسان ایجاد می کند.
آنها دستگاه های خود را متوقف کردند، مطمئن نبودند چه بگویند.
همانطور که بازاریابان نشان داده اند، آنها ... سفارشی راه درست.
آنها به روبات یا دستورات پیشگو نیازی نداشتند.
فقط طنز، اشتیاق و کار از دست آنهاست.
در اتاق هایی با ایده هایی برای به اشتراک گذاشتن جمع شده اند،
اثبات اینکه انسان ها کسانی هستند که به برندها استعداد می دهند.
"این چیه؟" مدیران فریاد زدند: «نمی توانیم نگاه کنیم!
چگونه انسان ها از قدرت هوش مصنوعی پیشی گرفتند؟
آنها آموخته اند که ارتباط را نمی توان در نمودار ردیابی کرد،
مشارکت واقعی از قلب شروع می شود.
خب بعدش چی شد؟ خوب، در بازاریابی می گویند،
حس خرد مدیران آن روز پنج اندازه افزایش یافت!
به بازاریاب ها بپیوندید، زیرنویس های خود را با سلیقه بسازید،
و بابانوئل به ارتقاء با Wi-Fi کمک کرد.
اکنون، هر کریسمس، آنها نقش کوچکی بازی می کنند،
متعادل کردن کلان داده و قلب یک بازاریاب.
و حتی سم آلتمن، با لبخندی خجالتی،
او می نویسد انسان ها محتوا - بدون چرخش هوش مصنوعی.
مطالب مرتبط منتخب:
تصویر روی جلد توسط جوزف کالینوفسکی/موسسه بازاریابی محتوا
منبع: https://contentmarketinginstitute.com/articles/marketing-year-in-review-poem/