Lynda _ The 45-Minute Business Plan لیندا _ آموزش طراحی یک بیزنس در 45 دقیقه‌ با زیرنویس فارسی AI | businesset

نکته مهم در این بخش از بیزینس پلن استارتاپ این است که نشان دهید راه حل شما چگونه می‌تواند متفاوت از بقیه باشد و به مشتریان کمک کند. در واقع چگونه می‌تواند بهتر از سایر پیشنهاداتی باشد که مشتری احتمالا در نظر خواهد گرفت. سرمایه‌گذارانی که بیزنیس پلن را مطالعه می‌کنند، می‌خواهند از مزیت رقابتی شما اطلاع داشته باشند و بدانند چطور آن را برنامه‌ریزی می‌کنید.

  • + زیرنویس‌های فارسی آموزشها، با جدیدترین تکنولوژی هوش مصنوعی (Artificial Intelligence به اختصار AI)، ترجمه شده و پس از آن، طی چند مرحله بصورت هوشمند، مورد بازبینی و ویرایش قرار میگیرد.
  • بنابراین می توان گفت اهمیت داشتن بیزینس پلن برای یک کسب و کار بسیار بالاست.
  • سرمایه گذاران و یا خانواده به آن‌ها و موفقیتشان اعتماد ندارند.
  • در واقع اسنپ دارد نیازِ شما، به پیدا کردن سریع و آسان تاکسی را برطرف می‌کند؛ پس تا اینجا یک ارزش عملکردی ایجاد کرده است.
  • بازاریابان و مدیران شرکت طرح کسب و کار خود را تدوین می کنند تا مسیر و فرآیندهای آن را مشخص کنند، همچنین بیزینس پلن تعریف می شود با برای جلب نظر سرمایه داران و تامین مالی مورد استفاده قرار گیرد.

در زیر برخی از قسمتهای مشترک و کلیدی یک طرح تجاری آورده شده است. در نهایت، به یاد داشته باشید که شما باید طرح کسب و کار خود را به موازات رشد شرکت بازبینی کنید. تا جای ممکن از مراجعه به آن نترسید، به آن به عنوان چک کردن نقشه، در زمانی که انحراف و اشتباه ی داشته­ اید، فکر کنید. هیچ مشکلی در استفاده از طرح کسب و کار برای بازگشت به مسیر درست و یا ماندن در آن وجود ندارد. مانند هر پروژه کسب و کار، تحقیق امری کاملاً حیاتی برای نوشتن یک طرح کسب و کار قوی، است.

http://dena-blog.irدر این مقاله، با توجه به وجود ابهام‌ها و بی‌دقتی‌ها در نحوه طراحی و تدوین یک کسب و کار، برخی از مهم‌ترین نکات مربوط به طرح تجاری از تعریف اولیه تا نحوه نگارش ارائه می شود. اگر اطلاعات و جزئیات کافی راجع به محصولات و خدماتتان را در قسمت مربوط به توضیحات شرکت درج نکرده‌اید، این بخش از طرح کسب و کار را به این موضوع اختصاص دهید. اگر بخش توضیحات شرکت را مروری کلی بر آنچه قرار است انجام شود بدانیم، بخش جزئیات مربوط به خدمات یکی از زیرشاخه‌های مهم آن است که به صورت جزئی‌تر محصولات و خدمات شما را برای خواننده روشن خواهد کرد.

اگر درست قدم بردارید و کمی خلاق باشید، حتی مجله خبری بیزنس راه بنداز قبل از راه‌اندازی کسب و کارتان مشتری را جذب کنید و آن‌ها را به مشتریان وفادارتان تبدیل کنید. درواقع هرکس که دوست دارد کسب و کار خود را با برنامه دقیق پیش ببرد و به موفقیت برسد، به آن نیاز پیدا خواهد کرد. در این بخش باید خلاصه کاری که انتظار دارید در کسب و کارتان اجرا شود را روی کاغذ بیاورید.

توصیف شرکت (Company Description)

این بلوک در قلب بوم مدل کسب و کار قرار دارد و نشان‌دهنده راه حل منحصر به فرد شما (محصول یا خدمات) برای مشکلی است که بخش مشتری با آن مواجه است یا برای بخش مشتری ارزش ایجاد می‌کند. ارزش پیشنهادی باید منحصر به فرد بوده یا با ارزش پیشنهادی رقبای شما متفاوت باشد. اگر محصول جدیدی ارائه می‌کنید، باید نوآورانه باشد و اگر محصولی را ارائه می‌دهید که از قبل در بازار وجود دارد، باید با خصوصیات و ویژگی‌های جدید متمایز شود.

فصل‌بندی بیزینس پلن

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی