احتمالاً در کسبوکار شما هم افراد یا همکارانی وجود دارند که بدون وجود آنها، کارها پیش نمیرود. مثلاً برای یک فروشگاه اینترنتی مثل دیجیکالا، تامینکنندهها، همکاران کلیدی هستند و برای پلتفرمی مثل اسنپ، رانندگان نقش همکار کلیدی را دارند. هر کسبوکاری پر است از ایده، فکر، هدف و فعالیتهایی که باید انجام شوند. اگر شما هم مثل ما یک بُرد شلوغ دارید که روی آن پر است از برنامههای ماهانه و هفتگی، بهخوبی درک میکنید که چه میگویم. چرایی هر کسبوکاری نشاندهندۀ ذات و رسالت آن کسبوکار است؛ اما خیلی وقتها میبینیم که موسسان بیزینسها درک روشنی از آن ندارند و بیشتر فکرشان کسب درآمد است.
مینی دوره طراحی بیزنس پلن
اعتباردهندگان مجله خبری بیزنس راه بندازمند درک پیش بینیها و انتطارات مالی شما هستند. این تحلیل مالی شامل نرخ ها و روندهای تحلیل برای تمامی بیانیههای مالی (تاریخی یا بالقوه) است. اگر موافق باشید، مرحله به مرحله بوم کسب و کار این برند را پیاده کنیم. یک دوره کامل «آموزش فروش اینترنتی» که به شما یاد میدهیم چطور در اینترنت هر چیزی که میخواهید بفروشید و درآمد میلیونی داشته باشید. در این دوره روشهای جذب مشتری، افزایش فروش و تمام راه و چاه اصول بازاریابی دیجیتال را به شما آموزش میدهیم.
جدیدترین آموزشهای مرتبط
منظور از خلاصه اجرایی، نمایی کلی از کسب و کارتان و برنامههای شما میباشد. این بخش در ابتدای بیزینس پلن قرار میگیرد در حالت ایدهآل یک یا دو صفحه است. بررسی سالانه این طرح به یک کارآفرین اجازه میدهد تا هنگام در نظر گرفتن بازارها آن را به روز کند.
- بیزینس پلن یعنی پرورش ایده کسب و کار و تنظیم دقیق قدمهایی که باید برای رسیدن به موفقیت در آن برداشت.
- این استارتاپ به یک سری سیستم و میز و صندلی نیاز دارد که هزینه آنها یک بار پرداخت میشود و برای چند سال قابل استفادهاند.
- تهیه و تدوین برنامه بازاریابی (مارکتینگ پلن) Marketing Plan بر اساس استاندارد 32 مرحلهای CMCG است.
- مجدداً، باید اطلاعاتی را از رقبایتان درباره راه حل های آنها در قبال مسایلی که با آنها دست به گریبان هستید، بیابید.
- در این بخش میتوانید هدفتان از ایجاد شرکت را توضیح دهید و جزئیات مربوط به تجربه احتمالیتان در صنعت یا خدماتی که قرار است به آن ورود کنید را بیان کنید.
اگر به دنبال سرمایهگذار برای ایده کسب و کار خود هستید و یا اینکه میخواهید وامی را برای آن دریافت کنید، نوشتن بیزینس پلن کمک زیادی خواهد کرد. سرمایهگذاران برای اینکه بتوانند به سازمانتان اعتماد کنند، باید بدانند که درک کاملی از کسب و کار خود دارید، همچنین باید بتوانید ثابت کنید برای این ایده، یک نیاز پایدار وجود دارد. ضمن اینکه نشان دهید برای ایده خود، یک استراتژی تجاری قوی دارید و این ایده از نظر مالی پایدار است. باید صورتهای مالی مناسب، توضیح و پیشبینیهای منطقی از کسب و کارتان را ارائه دهید. ذکر تمام این موارد، در قالب یک بیزینس پلن امکانپذیر خواهد بود که میتوانید به سرمایهگذاران خود ارائه داده و اعتماد آنها را به دست آورید.
راهنمای برنامه ریزی و تدوین طرح کسب و کار
لازم به ذکر است این بخش نیز برای تمام طرح های کسب و کار لحاظ نمی شود. معمولا شرکت های سهامی و شرکت هایی که سرمایه گذار دارند و یا نیاز به سرمایه گذار یا دریافت وام دارند، اطلاعات مالی خود را با این جزییات در طرح کسب و کار وارد می کنند. اما به طور کلی اطلاعاتی از قبیل نقطه سر به سر، سود ماهانه یا سالانه، هزینه های ثابت و متغیر و مواردی از این دست در این بخش درج میشوند.