کارخانه اتاق فرار ️طراحی و ساخت اتاق فرار | allescape

مثل ساختن هر فضای معماری مانند خانه یا مغازه و از این قبیل فضاها، اتاق فرار نیز به همان میزان هزینه خواهد داشت، با چند تفاوت جزئی. برای ساختن هر نوع فضای معماری با هر ماهیتی، در نهایت قرار است از همان چوب و سنگ و گچ موجود در بازار استفاده کنید که همان هزینه را برای شما در بر خواهد داشت. به این نکته هم توجه کنید که برای ساخت یک فضای رایج استاندارد (اتاق، حمام، آشپرخانه و…) معمولا ۷۵-۸۵ درصد هزینه صرف تهیه همین مصالح ساختمانی میشود. در حالت کلی، بدون در نظر گرفتن هزینه های مربوط به اجاره ملک و باشگاه، حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون برای طراحی دو سناریو و معماهای آن و تجهیز فضا بر اساس آن در اسکیپ روم ها نیاز دارید. ساده‌ترین ایده، استفاده از معماهای کاغذی است که قطعاً کم‌هزینه‌ترین گزینه خواهد بود. اما ممکن است بخواهید از خلاقیت بیشتری استفاده کنید و برای ساخت معما سازه‌ای در نظر بگیرید.

۶. اتاق فرار هفت

اگه بتونید شروع به همکاری با شرکت‌های گردشگری و تفریحی محلی کنید، می‌تونید فرصت‌ها و مشتری‌های جدیدی چگونه اتاق فرار می سازیم؟ پیدا کنید. این یه استراتژی برد-برد برای ارتقاء کسب‌وکار طرفین هست که توی دراز مدت می‌تونه خیلی مفید باشه. نقطۀ قوت این استراتژی بازاریابی اینه که شما رو مستقیماً به مخاطبانی که به فعالیت‌ها و رویدادهای گردشگری محلی علاقه‌مند هستند، معرفی می‌کنه.

  • در کنار استخدام اکتور نیاز به گیم مستر نیز است، گیم مستر فردی است که بازکنان پس از ورود به مجموعه با آن ملاقات می‌کنند پس سعی کنید فردی را انتخاب کنید که به وظایف خود مسلط باشد.
  • اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره اتاق‌های فرار در ایران به دست بیاورید، به مرجع تخصصی در این زمینه یعنی تایم فور فان مراجعه کنید.
  • خیلی خوب می‌شه که سناریوی اتاق فرار شما مثل فیلم‌های سینمایی، شروع، میانه و پایان داشته باشه.
  • حجم بسیار زیاد و فراز و نشیب‌های زیاد در موسیقی متن، شایع‌ترین اشتباهات و دلیل ناراحتی بازیکنان از پس‌زمینه صدا است.

معماهای پیچیده گرچه راه حل سرراستی ندارند اما هرگز به معنی سردرگم کردن مخاطب نیستند. تعداد این معماها با نزدیک‌تر شدن به پایان اتاق فرار بیش‌تر و سخت‌تر خواهند شد و ممکن است در نهایت، همه بخشی از یک معمای بزرگ برای تمام کردن بازی باشند. هنگام طراحی اتاق فرار از تکنولوژی های بسیاری در حوزه مکانیک، الکترونیک، برق، نجاری، معماری ، فیلم سازی ، صحنه آرایی و … بهره گرفت، یک نکته بسیار مهم که سازندگان اتاق فرار باید به آن توجه کنند ، بحث روانشناسی داستان است . اگر بازیکنان هنگام بازی ، گاهی به سازنده ناسزا بگوید و گاهی زبان به تحسین بگشایند یعنی کار به درستی انجام شده است . افرادی هستند که با داشتن تجربه و دانش زیاد می‌توانند با طراحی و ساخت صحنه‌های درست، از آسیب رسیدن به بازیکن یا وسایل اتاق و همچنین تغییر روند بازی جلوگیری کنند.

داشتن گیم مسترهای حرفه ای از ویژگی های یک اتاق فرار خفن است

باید این را بدانیم که چشمان بازیکنان با توجه به مخروط‌های تشکیل‌دهنده، رنگ‌های موجود در اتاق را به یک شکل نمی‌بینند. طراحان حرفه‌ای همیشه باید برای انتخاب معماهایی که در آن از رنگ و نور استفاده شده است، آن‌ها را در نور واقعی اتاق و زمانی که بازیکنان قرار است در آن بازی کنند انتخاب می‌کنند. رنگی که شما برای هر اتاق انتخاب می‌کنید، فضای اتاق شما را تعریف می‌کند. طراحان اتاق فرار، رنگ‌هایی را انتخاب می‌کنند که علاوه بر ایجاد تأثیرپذیری بیشتر سناریو، جاذبه حسی و عاطفی اتاق را بیشتر کند. تنوع رنگ در اتاق فرار از احساس خستگی برای بازیکنان جلوگیری می‌کند و بازیکن هر بار با دیدن تصاویر جدید به اهمیت احترام طراح به بازیکنان پی خواهد برد. نکته دیگر استفاده از وسایلی است که در صورت خرابی، امکان جایگزین شدن آن وجود داشته باشد.

کارخانه اتاق فرار ️طراحی و ساخت اتاق فرار | allescape

شما باید بارها و بارها معماهای خود را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که منطق دارند و قابل‌حل هستند. بازیکنان حرفه‌ای قضاوت قاطعانه‌ای در مورد اینکه آیا یک معما خوب طراحی شده است یا خیر دارند؛ اما آن‌ها کمک چندانی به شما نمی‌کنند. اگر بازی خوب باشد بازیکنان با شما می‌نشینند و حرف می‌زنند و اگر بد باشد، فقط زودتر می‌خواهند از پیش شما بروند و فرار کنند. شاید آن‌ها برای شما راه‌حلی نداشته باشند؛ اما با پیگیری نظرات آن‌ها در آینده، شاید به بسیاری از مشکلات بازی پی ببرید.

مزایای حضور در بازی های اتاق فرار نسبت به دیگر بازی های گروهی

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی