چگونه یک طرح کسب و کار یا بیزنس پلن موفق بنویسیم ؟ بیلاود مارکتینگ | businesset

اخذ بیش از 420 ویزای سرمایه گذاری توسط شرکت های غیر ایرانی و ایرانی از کشورهای اتحادیه اروپا ، کانادا و استرالیا از طریق بیزینس پلن تهیه شده توسط متخصصین ما، تضمینی بر ارائه خدمات ماست. ممکن است این بخش، عاملی تصمیم ساز برای سرمایه گذاران و نهایتاً موفقیت کسب و کار شما باشد. اگر از واسطه استفاده می کنید، مشخص کنید که آنها چه کسانی هستند، مکان آنها کجا است و حاشیه سود آنها چقدر است. پیشنهاد می شود جدولی را در طرح خود بگنجانید که بازار را بر اساس نوع مشتریان و قیمت/ عملکرد تقسیم بندی می کند و می توانید در بخش نمایه مشتریان به آن رجوع کنید.

نظرات کاربران

خب، فکر میکنم بهتر است بیشتر از این وارد توضیحات نشویم و برویم سراغ آموزش عملی ساختن یک مدل کسب و کار. چیزی که برای شروع کار نیاز دارید، چیزی نیست جز بوم مدل کسب و کار. بهترین فرد برای تهیه طرح تجاری، خود کارآفرین و یا افرادی هستند که قصد دارند کسب و کار جدیدی را راه اندازی کنند. زیرا تنها آنانند که به بهترین شکل با ایده خود آشنایند و متغیرهای مختلف آن را می شناسند. همچنین کارآفرین در تهیه طرح تجاری می تواند از افراد، سازمان ها و منابع اطلاعاتی مختلف کمک بگیرد.

http://dena-blog.irاما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند. با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که “همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد”. آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند.

مرحله ۱؛ تدوین خلاصه اجرایی

روزگاری که مجله خبری بیزنس راه بنداز یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید. به طور معمول صورت حساب وجوه نقد با صورت حساب سود و زیان (P&L) اشتباه گرفته می‌شود، در حالی که با یکدیگر تفاوت زیادی دارند و هدف‌های گوناگونی را دنبال می‌کنند.

مرحله چهارم: ارزش پیشنهادی به مشتری را بررسی کنید (Value proposition)

در واقع، آشپز این رستوران نقش منبع کلیدی را دارد و نبود اون ممکن است رستوران را با ضرر و زیان روبرو کند. و اما سومین مشخصۀ برند اسنپ؛ یکی از دلایلی که من و خیلی از شما، از اسنپ استفاده می‌کنیم، قیمت پایین‌تر آن نسبت به آژانس‌ها و تاکسی‌های دربست است. خب کاملاً مشخص است که اسنپ در ذهن ما یک ارزش اقتصادی هم دارد.

  • راه اندازی یک کسب وکار جدید و یا توسعه بخش جدیدی از یک تجارت، جدا از کوچکی ویا بزرگی و میزان سرمایه برای اجرا، برای موفقیت حتما نیاز به یک طرح کسب و کار یا همان بیزینس پلن دارد.
  • سعی کنید از مشتری ایده آل خود و نحوه ارائه راه حل کسب‌وکار برای آنها تحلیل عمیقی ارائه کنید.
  • هیچ مشکلی در استفاده از طرح کسب و کار برای بازگشت به مسیر درست و یا ماندن در آن وجود ندارد.
  • زمانی که شما دریابید محصول یا خدمت شما چه خواهد بود، به کمک آموزش های این دوره می توانید دستورالعملی برای تفکر درباره استراتژی فروش، عملیاتهای روزانه، کارکنان و امور مالی کسب و کار خود هم طراحی کنید.
  • تمام منابع اعم از منابع مالی، استراتژیک و انسانی که می‌توانند به ادامه حیات کسب و کار شما کمک کنند، باید در این بخش ثبت شوند.
  • قالب کلی همه طرح های کسب و کار صرف نظر از حیطه فعالیت آنان مطابق با طرحی است که در این مقاله آورده شده.

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی