وکیل پابه یک دادگستری تهران + معرفی بهترین وکیل دادگستری + مشاوره تلفنی

وکیل پابه یک دادگستری تهران + معرفی بهترین وکیل دادگستری + مشاوره تلفنی

متقاضیان و دانش آموختگان در رشته حقوق و معادل آن رشته برای شرکت در آزمون وکالت لازم است تا شرایط لازم برای شرکت در آزمون را داشته باشند و آن وکیل پایه یک دادگستری را رعایت نمایند. تنها کسانی حق شرکت در آزمون وکالت کانون وکلا را دارند که شرایط خاص در موارد زیر را داشته باشد. وکلای دادگستری، وکیل مدنی و وکیل مع الواسطه، از انواع وکیل در قوانین است. در خصوص وکیل پایه یک دادگستری که به صورت مفصل در این مقاله صحبت شد و اطلاعات لازم در اختیار مخاطبان قرار گرفت. معمولا برای انجام امور اداری در ارگآن‌های دولتی، مثل انتقال سند مالکیت زمین یا خودرو و موارد دیگر، از خدمات وکلای مدنی استفاده می‌گردد. یکی از این پیامدها گسترش عدالت خواهی در سطح جامعه خواهد بود همچنین وجود وکیل متعهد در سیستم قضایی کشور، باعث کوتاه کردن دست افراد بزهکار در جامعه خواهد شد.

  • پس از پذیرفته شدن در آزمون وکالت، باید دوره‌ای به نام دوره‌ی کارآموزی را بگذراند که این دوره تقریبا ۱۸ ماه می‌باشد و پس از آن در مراسم تحلیف مجاز به حضور می‌باشد.
  • وکلای دادگستری، وکیل مدنی و وکیل مع الواسطه، از انواع وکیل در قوانین است.
  • این افراد می توانند در همان مدت کارآموزی زیر نظر سرپرستان خود، وکالت پرونده های سبک و بعضاً با موضوعات محدودرا بر عهده بگیرند.
  • در صورتی که موکل به وکیل پایه یک دادگستری وکالت از نوع مطلق را اعطا کند، در واقع موکل برای همه امور زندگی خود به وکیل دادگستری وکالت اعطا کرده است تا همه امورات زندگی او، تحت نظارت وکیل و یا به واسطه او صورت پذیرد.

وکیل پایه یک دادگستری پروانه وکالت خود را از کانون وکلا دادگستری دریافت کرده اما وکیل قوه قضاییه پروانه خود را از مرکز وکلا قوه قضاییه دریافت می کند و برای اطلاع ازجزییات متن مقاله را مطالعه نمایید. برخی دیگر از افراد، با قصد انتخاب وکیل اقدام به مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری می نمایند. این افراد در صدد بوده تا از طریق مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری، از کلیات روند حقوقی پرونده خود مطلع شده و در صورت توافق با وکیل مورد نظر، در نهایت اقدام به انعقاد قرارداد وکالت با آن وکیل نموده و پیگیری پرونده حقوقی خود را به وی بسپارند. در هر عمل حقوقی مجموعه ای از حقوق و تعهدات برای طرفین معامله ایجاد می شود. این حقوق و تعاهدات ایجاد شده می تواند مطالباتی را برای طرفین ایجاد نماید.

اسفند روز وکیل مدافع

پس وکیل پایه یک دادگستری به فردی اطلاق می شود که مدرک کارشناسی خود در را در زمینه حقوق و یا فقه و یا مبانی اسلامی دریافت کرده است. برای دریافت عنوان وکیل پایه یک دادگستری باید از آزمون پذیرش کارآموزی گذر کرد و پس از پایان دوره تعیین شده کارآموزی به عنوان وکیل پایه یک دادگستری شناخته خواهد شد و در عرصه وکالت مشغول به فعالیت حرفه ای خواهد شد. تمامی وکلا وکیل پایه یک دادگستری نبوده و افرادی که قصد دریافت وکالت وکیل پایه یک دادگستری هستند باید به این مورد آگاهی کامل پیدا کنند. سامانه حقوقی بنیاد وکلا، به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و تخصصی‌ترین سایت‌های حقوقی کشور، این امکان را برای متقاضیان و مخاطبان خود فراهم آورده است تا به صورت کاملا تخصصی، مشاوره‌های حقوقی مربوط به کلیه دعاوی را به صورت وکیل آنلاین یا حضوری دریافت نمایند. سامانه مشاوره حقوقی بنیاد وکلا، این افتخار را دارد که با استفاده از وکلای پایه یک دادگستری، کارشناسان و مشاوران مجرب و خبره و تحصیل کرده، پاسخگوی تمام ابهامات، سوالات، نگرانی‌ها و دغدغه‌های هموطنان، پیرامون کلیه دعاوی حقوقی و کیفری آن‌ها باشد. وکیل پایه یک دادگستری به دلیل دانش حقوقی بالا و پشت سر گذاشتن آزمون‌ها و مراحل متعدد، مطمئنا تخصصی تر و حرفه‌ای‌تر از سایر وکلا به تکالیف و وظایف محول شده در چارچوب قرارداد وکالت عمل خواهند کرد.

چه خصوصیاتی برای وی در نظر است؟

وکیل خوب می‌تواند از پرونده شما رونوشت تهیه کند، پیش از دادگاه پرونده را مطالعه کرده و سپس راه صحیح دفاع یا اظهارات را مشخص کند. مؤسسه حقوقی جستجوی وکیل با معرفی بهترین وکیل در تهران، به شما کمک می‌کند به تمام ویژگی‌های بالا در یک وکیل دست پیدا کنید و در زمینه‌های مختلف از مشاوره و دانش او بهره‌مند شوید. اینکه بهترین وکیل پایه یک کیست؟ چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ چه خصوصیاتی برای وی در نظر است؟ در ادامه به این موضوعات خواهیم پرداخت. ضمن اینکه او باید بتواند از حقوق اساسی موکل خود در مقابل فرد شاکی دفاع کند و پرونده را به نفع موکل خود، به پایان برساند. یک وکیل طلاق خوب علاوه بر آشنایی با امور قانونی طلاق، باید با موکل یا مراجعه کننده خود صادق باشد تا شخص مطمئن شود که پرونده او در شرایط خوبی قرار دارد.

مسائل حقوقی نیز مانند مثال بالاست و اگر بدون اگاهی کامل و یا مشورت باوکیل مجربو مشاور حقوقی که در این زمینه تخصص دارند اقدام کنیم ممکن است خسارات مالی یا جانی سنگینی را برای خود به وجود آوریم و همچنین تبعات جبران ناپذیری را برای خود یا خانواده‌ی خود رقم بزنیم. همچنین بدون داشتنوکیلبه مراتب هزینه‌ی بیشتری صرف نتیجه گیری از دادگاه می‌شود و وقت و زمان زیادی را مجبوریم به این خاطر از دست بدهیم لیکن داشتنوکیلمی‌تواند با کمترین هزینه یا مناسب ترین هزینه و بهترین راه‌کارهای حقوقی روند و فرایند طولانی دادگاه را به حداقل برسانیم و همچنین در وقت خود صرفه جویی نماییم. بهتر است برای تضمینی‌تر شدن فرایند پرونده و اخذ نتیجه‌ی مثبت حتما ازوکیل‌های مجربو خبره بهره گیری نماییم. مادامی که دعوای کیفری در جریان باشد، حضوروکیلدر دادرسی و محاکمات کاملا ضروری است و ممکن است موکل به دلایلی مختلف از جمله نداشتن بضاعت مالی و..

دریافت غرامت فوت (دیه کامل)

وکلایی که از کانون وکلای دادگستری پروانه دریافت می‌کنند بدواً به‌صورت ۲ سال کار آموزی دوره را طی می‌ نمایند و قادر هستند زیر نظر وکیل سرپرست نسبت به دفاع از حقوق موکل اقدام نمایند و بعد از طی ۲ سال و همچنین تأیید صلاحیت علمی و گزینش‌های مربوطه موفق به دریافت پروانه وکالت پایه یک شوند. پس از گذراندن این مراحل عنوان وکیل پایه یک دادگستری به افراد داده خواهد شد. همزمان با آزمون کانون وکلا آزمون کانون قوه قضاییه نیز برگزار خواهد شد که افرادی که در آزمون کانون وکلا پذیرفته نمی شوند در این آزمون شرکت نمایند. کسانی که به عنوان وکیل قوه قضاییه شناخته می شوند به اصطلاح وکیل پایه دو دادگستری است. فارغ‌التحصیلان رشته حقوق پس از پایان دوره تحصیلی و اخذ مدرک به دو روش می‌توانند پروانه وکالت دریافت کنند که در هر دو روش لازم است صلاحیت آن‌ها در آزمونی تائید شود و دوره کارآموزی را نیز بگذرانند. مرجع اول کانون وکلای دادگستری است که با قبولی در آزمون آن و گذراندن دوره کارآموزی پروانه وکالت پایه یک برای افراد صادر می‌شود.

ادامه دادگاه انقلاب

وکیلمعاضدتی نیز در صورتی که در دادگاه برای دفاع از حق موکل در دعاوی حقوقی وجودوکیلالزامی باشد و موکل به دلایلی امکان اخذوکیلرا نداشته باشد، دادگاه عسرو حرج موکل را مشخص می‌نماید و به تشخیص معاضدت از کانون وکلاوکیلی را برای دفاع از حقوق او در نظر می‌گیرد. هرساله آیین نامه هزینه و تعرفه های حق الوکاله و حق المشاوره وکیل دادگستری، و همچنین هزینه های سفر آنها از سوی قوه قضاییه تصویب و به کانون وکلا ابلاغ می گردد . اما اگر کاری که قرار است توسط وکیل انجام شود انجام کارهای حقوقی و در محضر دادسرا، دادگاه و سایر مراجع قضایی باشد در اینجا لازم است که وکیل عالم به قانون و دارای پروانه معتبر وکالت از کانون یا مرکز وکلا باشد. لازم به ذکر است فارغ التحصیلان دوره کارشناسی بعد از قبولی در آزمون وکالت نیز می توانند دفتر کاری خود را راه بیندازند اما با داشتن محدودیت های پرونده ای، مانند عدم ارائه پرونده های کیفری و جنایی از سوی دادگستری میباشد. اما عدم دقت در تنظیم قرارداد می تواند تعهداتی را برای شما به بار آورد که هیچ گاه در تصور شما نبوده است یا طرف دیگر قرارداد را به راحتی از زیر بار تعهدات خراج نماید لذا بهتر است برای تنظیم متن قراردادهای خود همیشه از حضور و مشورت یک وکیل پایه یک دادگستری یا مشاور حقوقی متخصص امور قرارداد استفاده نمایید. در مواردی که افراد برای دفاع از حقوق خود در دعاوی حقوقی نیاز به وکالت دارند اما به دلایلی امکان گرفتن وکیل ندارند ، با تشخیص عسرو حرج موکل از سمت دادگاه یا تشخیص کمسیون معاضدت کانون وکلا، در این موارد وکیلی به صورت رایگان دفاع از حقوق شخص معسر را انجام می دهد.

یکی دیگر از تفاوت‌های مهم وکیل پایه دو دادگستری با پایه یک، در پذیرش دعاوی و حوزه‌های مختلف است. وکلای پایه یک دادگستری در کلیه دعاوی مطرح شده، قادرند وکالت موکل خود را برعهده بگیرند و تمامی مراحل مربوط به آن را به انجام برسانند. اما در مورد وکیل پایه دو دادگستری چنین نیست و محدودیت‌های چند ساله برای وکلای پایه دو در نظر گرفته شده است. روش دیگر اخذ پروانه وکالت، شرکت در آزمون مرکز مشاوران قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران است. به این صورت که پس از قبولی آزمون، در دوره کارآموزی شرکت کرده و در این دوره برخلاف وکلای کانون وکلا حق قبول وکالت دعاوی را ندارند؛ پس از دوره کارآموزی و قبولی در امتحان نهایی پروانه وکالت پایه دو به آن‌ها که معروف به وکلای ماده ۱۸۷ هستند داده می‌شود.

چون نداشتن این آگاهی و اقدامات ناآگاهانه گاهاً به ضرر و گریبان گیر فردی است که دچار مشکلات است. از خصوصیات دیگری که یک وکیل باید داشته باشد اینکه با تمامی قوانین و امور مربوط به طلاق، خانواده، کیفری و حقوقی آشنا باشد، چون این امر در موفقیت او تأثیر می‌گذارد ، زیرا تخصص در پرونده ها و زمینه های حقوقی گوناگون یکی از مهم ترین خصوصیاتاو به‌شمار میرود. چنین وکیلی باید درباره نحوه گرفتن مهریه و نفقه، ارائه دادخواست‌ها، طرح دعوا، گرفتن حضانت فرزندان و غیره مطلع و آگاهی کامل داشته باشد و بتواند موکل خود را به خواسته‌اش نزدیک کند. وکیل پایه یک دادگستری در صورت قبول وکالت شخص، موظف خواهد بود در کلیه جلسات دادرسی شرکت نموده و در مواقع لزوم پیگیری‌های لازم را در خصوص پرونده موکل انجام دهد. این آزمون که تحت نظارت جدی کانون وکلا دادگستری (اسکودا) طراحی و انجام می‌شود، به صورت کتبی و همزمان در سراسر کشور برگزار شده و از اهمیت بسیار بالایی نیز برخوردار است. آزمون وکالت بسیار دشوار است و هر فارغ‌التحصیلی امکان اخذ نمره قبولی را نخواهد شد.

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی