هواساز دستگاه هواساز انواع هواساز قیمت هواساز صنعتی گروه صنعتی ناب زیست-بتا تهویه

این نوع هواسازها عموما در بخش بالکن و در محیط بیرون نصب می‌شوند و به داخل منزل یا محیط کانال کشی می‌شوند. سیال بیرون لوله‌ها هوای ورودی و سیال داخل لوله بسته به نیاز می‌تواند آب سرد، آب گرم یا مبرد باشد که با عبور هوا از روی کویل­ها، هوا به درجه حرارت مطلوب می­رسد. کویل­ های هواساز بسته به نیاز و شرایط کاری به‌صورت مستقیم و یا غیرمستقیم ساخته می­شوند. تعدادی مبدل حرارتی به نام کویل درون دستگاه تعبیه‌شده که با توجه به شرایطی فصلی آب سرد تولیدی چیلر یا آب گرم موجود در پکیج یا بویلر توسط لوله‌کشی درون آن‌ها جریان پیدا می‌کند. از مهمترین نکات دستگاه هواساز می توان به این مورد اشاره نمود که این دستگاه چون در ابعاد بزرگی طراحی و ساخته می شود در صورتی که فقط بخشی از فضا مورد استفاده قرار گیرد چون به صورت یکپارچه فعال است موجب اتلاف انرژی می گردد. به همین علت معمولا توصیه می شود سیستم چیلر و بویلر به هر دو سیستم هواساز و فن کوئل مجهز شوند که هم از مزایای هواساز بهره مند شوند و هم با استفاده و بهره از فن کوئل در مصرف انرژی صرفه جویی گردد.

چرا فیلترها طبقه بندی شده اند؟

هوارسان مستقل آپارتمانی تراکمی و هواساز مستقل آپارتمانی تبخیری دو نوع اصلی این هوارسان هستند که نوع دوم دارای هزینه های کمتری از هر نظر است. در حقیقت هواسازی که مجهز به کمپرسور و سیستم سرمایش در داخل دستگاه باشد، همان پکیج هوایی پشت بامی است که در جنوب کشور استفاده از آن محبوبیت فراوارنی دارد و می تواند برای کاربردهای مستقل یا تجمیعی مورد استفاده قرار گیرد. هواسازی که تمام بازگشت باشد و به یک کندانسینگ یونیت متصل شود و دارای کویل DX جهت سرمایش و کویل آبگرم جهت گرمایش باشد و به صورت مستقل در پروژه های ساختمانی مورد استفاده قرارگیرد را داکت اسپلیت نیز می نامند. از طرفی نیز هواساز تبخیری را ایرواشر می گویند که می تواند به کویل آبگرم جهت سرمایش در زمستان متصل شود و در انواع مستقل و مرکزی ساخته می شود. به انتهای خویش رسیده این نوشتار و فرصت نگارنده برای تراوش کردن آن جیز هایی که در ذهن خود تلنبار کرده بود در این روزگاران نیز هم.

خرید هواساز کویل حرارتی از شرکت تولید کننده

نوع دیگری از دسته بندی هوارسانها ، تقسیم بندی آن ها بر اساس شکل ساخت و نصب آناست. دستگاههای عمودی ارتفاع بلند تری دارند اما مساحت کمتری از سطح را اشغال می کنند. هواسازهای افقی که مرسوم تر از نوع اول هستند، دارای ارتفاع کمتر و سطح اشغالی بیشتری هستند. دریچه ورود و خروج هوا در این دو نوع نیز به شکل متفاوتی تعبیه شده است. در نوع افقی، دریچه های ورودی و خروجی در یک راستا هستند و هوا از یک سو وارد شده و از سوی مقابل خارج می شود. البته در مواقعی نیز بسته به نیاز تمام این مسائل می تواند تغییر کند.

مانا تهویه نماینده انحصاری شرکت های پلاس اسپانیا با برندهای هیتکسا و ادیسا در ایران با دو دهه سابقه در زمینه ارائه سیستم های سرمایشی، گرمایشی، و تهویه مطبوع در خدمت هموطنان است. وظیفه فن مکش هوای بیرون به داخل هواساز و عبور آن از سطح کویل‌ های سرمایشی و گرمایشی و بسترهای فیلتراسیون و در نهایت تزریق آن به فضای مورد تهویه می ‌باشد. برای انتخاب فن مناسب جهت دستگاه هواساز نیاز به دانستن میزان هوادهی هواساز در واحد زمان و افت فشار داخلی هواساز و خارجی را بدانیم. به کمک این دو داده می‌توان فن مناسب جهت دستگاه هواساز را انتخاب نمود.

گالری عکس دستگاه های هواساز سهند هواساز

دليل طبقه ­بندی فيلترها در اين استاندارد و کلاس­ های بخصوص، تعیین مقدار عددی مشخصه ­های یک فیلتر هوا در ميزان جمع­ آوری ذرات معلق، افت فشار ایجاد شده و امثال آن شرکت مهندسی بتا تهویه می ­باشد. ­فیلترها با توجه به مواد تشکیل­ دهنده، تکنولوژی ساخت و توانایی حذف آلاینده­ های مختلفی که در جریان هوا وجود دارند، در انواع و اقسام متفاوتی تولید و عرضه می­ شوند. هريک از انواع فيلترها تحت استانداردهای مشخصی، آزمایش شده و طبقه­ بندی می­ گردند. این دستگاه توانایی این را دارد که مقدار زیادی هوای تازه وارد ساختمان کند تا اکسیژن مورد نیاز همواره تامین شود. این هوای گرم به بیرون پمپ می شود در حالی که مایع خنک کننده از طریق یک واحد کمپرسور و یک کندانسور جریان می یابد که آن را دوباره به مایع خنک تبدیل می کند.

  • از دیگر قطعاتی که در ساختار این سیستم به کار رفته است کویل می باشد.
  • عملکرد سوم این سیستم تنظیم رطوبت میباشد؛ در واقع ایرواشر سیستمی دارد که قادر است میزان رطوبت را کاهش داده و هوای خنک وارد شده به فضا را مطبوع تر کند.
  • ایرواشر یک نوع هوارسان است، که مجهز به کویل گرمایی ولی از نظر سرمایش از سرمایش تبخیری همانند کولر آبی استفاده می کند.
  • از هواساز ساختمانی می توان در اماکن مختلف مسکونی ، اداری ، تجاری ، آموزشی و غیره استفاده نمود.
  • کویل‌های گرمایشی یا با آب داغ یا بخار آب کار می‌کنند یا الکتریکی هستند و کویل های سرمایش با آب مبرد و یا یک ماده مبرد کار می کنند.
هواساز دستگاه هواساز انواع هواساز قیمت هواساز صنعتی گروه صنعتی ناب زیست-بتا تهویه

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی