مینی دوره طراحی بیزینس پلن ساده ترین روش نوشتن طرح تجاری آکادمی دیجیتال مارکتینگ فرصت | businesset

برنامه‌های استراتژیک با توجه به اهداف شرکت‌ها و چشم‌انداز مدیران آن‌ها تدوین می‌شود و به همین دلیل با نمونه‌‌های مشابه تفاوتی اساسی دارد. کسانی که می‌خواهند استارتاپ یا کسب و کاری جدید راه‌اندازی کنند. شرکت عصر نقره ای تیم با کمک مشاوران خود به شما کمک می کند تا از میان راهکار های مختلف بهترین مسیر برای شما باز شود. ما با صداقت و شفافیت کامل از تمامی جنبه های کار برای شما خواهیم گفت.

سه هدف اصلی برای نوشتن بیزینس پلن

اگر شرکتی از این نوع برنامه استفاده می‌کند، در صورت درخواست سرمایه گذار یا وام دهنده، می‌تواند جزئیات بیشتری را ارائه دهد. در این بخش مشخص خواهد شد كه این رقیب كیست و چگونه در صنعت، همراه با نقاط قوت و ضعف آن، نقش دارد. همچنین تقاضای مصرفی مورد انتظار برای آنچه کسب و کار ما می‌فروشد و سختی یا آسانی به دست آوردن بخشی از بازار را مشخص میکند. بیزنس پلن سندی مکتوب است که فعالیت‌های اصلی شرکت، اهداف و چگونگی برنامه‌ریزی آن‌ها برای دستیابی به اهدافشان را شرح می‌دهد.

http://dena-blog.ir

با توجه به زمینه شغلی که در آن فعالیت می‌کنید و نوع محصول و یا خدماتی که ارائه می‌دهید، ممکن است که نیاز نباشد که جزئیات زیادی را در این بخش وارد کنید. شما فقط باید بدانید که مشتری شما چه کسی است و یک تخمین تقریبی از تعداد مشتریانتان داشته باشید. باید به این توجه کنید که آیا برای محصولات و یا خدمات شما تعداد مشتریان کافی وجود دارد، اگر تعداد مشتریان کافی نباشد، این یک زنگ خطر برای کسب و کارتان است. مشکلی که از مشتریان خود حل می‌کنید، مهم‌ترین عنصر در بیزینس پلن است که در موفقیت تجارتتان نقش زیادی دارد. اگر نتوانید مشکل درست و مهمی از مشتریان احتمالی خود را تعیین و مشخص کنید، یعنی ممکن است که اصلاً یک ایده تجاری مناسبی نداشته باشید.

  • در حالی که یک واقعیت ساده و غیر قابل انکار این است که همه کسب و کارها دارای رقیب هستند.
  • باید نشان دهید که چرا شما و تیمتان، قابل اعتماد و حرفه‌ای است و ثابت کنید که می‌تواند ایده را اجرایی نماید.
  • در برخی موارد ممکن است که رقبا مستقیم نباشند و به صورت غیر مستقیم با شما رقابت کنند.
  • حتما قبل از حرکت در این مسیر پر پیچ و خم، هدف خود را تعیین کنید.
Business plan یا طرح کسب و کار جزو فرآیندهای ضروری برای آغاز هر نوع کسب و کاری محسوب می شود. بازاریابان و مدیران شرکت طرح کسب و کار خود را تدوین می کنند تا مسیر و فرآیندهای آن را مشخص کنند، همچنین بیزینس پلن تعریف می شود با برای جلب نظر سرمایه داران و تامین مالی مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین مهم است که طرح کسب و کار دقیق، با جزئیات و بر مبنای اطلاعات واقعی تهیه شده باشد. در آموزش بوم مدل کسب و کار باید تمام قسمت‌های فوق را پر کنید. یک سمت بوم بر روی مشتری یا بازار یعنی عوامل خارجی که تحت کنترل شما نیستند، تمرکز دارد و سمت دیگر بر روی بیزنس یعنی عوامل داخلی که بیشتر تحت کنترل شما هستند، تمرکز می‌کند.

مرحله۵: شرح مدیریت و سازمان

او بیش از سه دهه تجربه در مجله خبری بیزنس راه بنداز و کارهای پیشرو، سازمان های مشاوره و ایجاد دانش در دانشگاه دارد. هدر بنیانگذار و مدیرعامل Vuka Innovation است، یک شرکت نرم‌افزاری و مشاوره نوآوری که مأموریت دارد به افراد و سازمان‌ها کمک کند تا پتانسیل نوآوری خود را از طریق تمرین طراحی کسب‌وکار کشف کنند. او همچنین نویسنده Design Works، راهنمای ایجاد و حفظ ارزش از طریق طراحی کسب و کار است. مربی Heather Fraser به شما نشان می دهد که چگونه با تبدیل ایده خود به کسب و کاری که می تواند در طول زمان پیشرفت کند، ارزش ایجاد کنید، جذب کنید و ارائه دهید. او اصول نحوه کار طراحی کسب و کار را با مثال های دنیای واقعی، تمرین ها و کاربرگ ها پوشش می دهد.

نظرات کاربران

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی