طرح کسب و کار یا بیزینس پلن چیست؟ پایگاه دانش استارتاپ‌ها

این افراد باید توانایی ها و مهارت های لازم برای ارزیابی مشکل یا نیاز موجود را داشته باشند. همچنین باید بتوانند به درستی مشخصات محصول برای رفع مشکل را تعیین نمایند. اطلاعات مالی را به طور خلاصه بیان کنید که جزئیات مربوط به سرمایه گذاری های شما در حال حاضر و برنامه مطلوب دوره های آینده سرمایه گذاری را که نیاز دارید. اگر تنها چیزی که دارید ایده راه اندازی فناوری شما است به نظر می‌رسد اقتصاد واحد بر پایه حیله را دارید. در برنامه کاری خود و همچنین در خلاصه آن باید جزئیات مشخصی در مورد زمان و نحوه فروش راه حل های خود به مشتریان ارائه دهید. همچنین مهم است که از برنامه های خود با اهداف قابل اندازه گیری بازاریابی پشتیبانی کنید.

نمونه اولیه پذیرفتنی و MVP از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری می‌کند چون این نمونه با حداقل تلاش و هزینه راهی بازار می‌شود و هدف از ارائه آن کسب درآمد نیست؛ صرفا بررسی رفتار کاربر است. ذکر یک نکته در این بخش بسیار ضروری به نظر می‌رسد و آن هم بررسی تفاوت بین نمونه اولیه، نمونه آزمایشی و MVP است. محصول اولیه پذیرفتنی که به آن MVP یا Minimum Viable Product می‌گویند، محصولی است که حداقل ویژگی‌های مطلوب مشتری برای عرضه به بازار را دارد. هدف اصلی از ارائه چنین محصولی، گرفتن بارخورد از مشتری و بررسی رفتار وی در هنگام تعامل با چنین محصولی است.

هیچ کسب و کاری وجود ندارد که بدون یک عامل اساسی – یک تیم مستحکم – به سود و طول عمر بالا دست یابد. به همین دلیل، یکی از مهمترین نکات در توسعه استارت آپ ها این است که گروهی قوی از افراد ایجاد کنید؛ تا به رشد استارت‌آپ شما و هدایت آن به سمت موفقیت کمک کنند. مانند تکرار قهرمانی تیمی در یک جام، که از خود قهرمانی بسیار دشوارتر است؛ توسعه استارت آپ ها و گسترش آن نیز از ایجاد و راه اندازی اولیه آن‌ها سخت‌تر است. در این مطلب قصد داریم تا شما را با روش‌های متفاوتی آشنا کنیم که به توسعه استارت آپ ها کمک قابل توجهی می کنند و استفاده از آن‌ها برای حیات کسب و کارهای نوپا ضروری است. اما قبل از هرچیز به منظور آشنایی بیشتر با این مفهوم نسبتا تازه، یعنی توسعه استارت آپ ها، به تفاوت اصلی استارت‌آپ با کارآفرینی به صورت کلاسیک خواهیم پرداخت.

پیر امیدیار از اینکه چه کسى حاضر مى باشد تا برای خرید یک دستگاه شکسته پول بپردازد بسیار متعجب شده بود. او بوسیله ایمیل با این خریدار ارتباط بر قرار نمود تا اطمینان نماید که خریدار متوجه شکسته بودن کالا مى باشد! در نهایت این کالا به قیمت ١٤.٨٣دلار فروخته شد، که به عنوان اولین فروش سایت اى بى در جهان مشهور News about entrepreneurship, healthcare and economic analysis است. اب بی یک شرکت تجارت الکترونیک در آمریکاست که اولین سایت مزایده آنلاین در جهان هست . اوبر با راه اندازی این شبکه و دریافت 20 درصد از هزینه هر سفر ف یک استارتاپ موفق در دنیا شد .

چگونه مدل کسب وکار بی نقصی برای کسب وکار خود انتخاب کنید؟

انتظار داریم در پایان این مطلب برای همه‌ی سوالات خود پاسخی دریافته باشید. از تجربیات خود در رابطه با استارت اپ‌هایی که می‌شناسید برای ما بگویید. 27.2% از استارت آپ‌ها کمتر از 6 ماه دوام می‌آورند و معمولا بیشترین میزان ماندگاری استارت اپ‌ها بین 6تا 1 سال است که این آمار شمال 32.4% از استارت اپ‌ها هستند. در این میان 28.2% از کل استارت اپ‌ها بین 1 تا 3 سال دوام می‌آورند و فقط 8% از تمام استارت اپ‌ها عمر بیشتر از 3 سال دارند. عمر مفید استارت اپ‌ ها در ایران بحثی است که به چند عامل اصلی بستگی دارد. تعداد کمی از استارت اپ‌های ایرانی به مرحله سوم رشد خود می‌رسند و بیش از 80 درصد آن‌ها در همان مراحل اول یا دوم از چرخه رقابت خارج می‌شوند.

  • نمونه اولیه، یک نسخه دست‌ساز و اصلی است که توسط مجموعه تولید شده و هدف از تولید آن بررسی جنبه‌های فنی محصول است.
  • پاسخ درخواست ویزای استارتاپ کانادا پس از حدود ۱۲ تا ۱۶ ماه مشخص خواهد شد.
  • امکان دارد برای استارتاپ های نوپا، اطلاعات کاملی در مورد آنالیز مالی وجود نداشته باشد چرا که آمار به صورت واقعی در دسترس نیست.
  • مزیت مهم کشور کانادا همسایگی و وجود روابط اقتصادی مناسب با کشور آمریکا است.
استارت‌آپ در واقع یک کسب و کار جدید و نوپا، با هدف ارائه محصول یا خدماتی جدید و بر پایه فناوری نوین است. اصلی‌ترین تمایز استارت‌آپ‌ها با کسب‌وکارهای معمولی در میزان رشدشان است. استارت‌آپ‌ها معمولا کسب‌وکارهایی هستند که با تکنولوژی سر وکار دارند و بنابراین اغلب هیچ محدودیت زمانی، مکانی و جغرافیایی برای آن‌ها وجود ندارد.

حرف آخر در این آموزش

طرح کسب و کار یا بیزینس پلن چیست؟ پایگاه دانش استارتاپ‌ها

به دلیل طولانی بودن پروسه بررسی پرونده و اخذ اقامت دائم ویزای استارتاپ کانادا، بهتر است گذرنامه شما اعتبار بیش از ۲ سال داشته باشد. در این صورت مطمئن خواهید بود که در میانه راه دچار مشکل نخواهید شد. شما پس از ارائه طرح خود به صورت رسمی، می توانید از حمایت شرکت های سرمایه گذار استفاده کنید. همچنین، پس از شروع کسب و کار خود و در مرحله توسعه نیز امکان دریافت کمک های دولتی وجود دارد. ویزای استارتاپ کانادا در حوزه های آی تی، خدماتی، حمل و نقل، پزشکی و گردشگری بهترین گزینه ها را به شما پیشنهاد می دهد. در این بین، دقت داشته باشید که بخش اعظم تولید ناخالص این کشور یعنی در حدود ۷۰ درصد آن را صنعت خدماتی تشکیل داده است.

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی