طرح کسب و کار: با نحوه تدوین یک بیزنس پلن خوب آشنا شوید ذهن | businesset

نوشتن طرح کسب‌وکار کمک می‌کند تا با وضوح بیشتری درک کنیم که چه کارهایی برای رسیدن به اهداف خود باید انجام دهیم. طرح نهایی کسب‌وکار نقش یادآور برای اهداف اصلی را ایفا می‌کند و ابزار ارزشمندی است که می‌توان به آن مراجعه کرد. اگر یک شرکت فناوری هستید، باید در بیزینس پلن خود، فناوری خود را بیان کنید. قرار نیست اسرار و رمز و راز تجاری سازمان خود را فاش کنید، اما باید شرح دهید که فناوری شما چه برتری نسبت به راه‌حل‌های موجود دارد.

دوره آموزشی طراحی استراتژیهای رشد کسب و کار

صورت حساب سود و زیان (P&L) سود و زیان را محاسبه می‌کند، اما صورت حساب وجوه نقد برای مشخص کردن موجودی نقدی شما در بانک مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال زمانی که برند خودروسازی Ford، خودروهای خود را برای اولین بار به بازار عرضه کرد، رقابت مستقیمی وجود نداشت. یعنی شرکت‌های خودروسازی دیگری وجود نداشت که Henry Ford با آن‌ها رقابت کند. اما برای حل مشکل مردم (رفت و آمد) راه‌حل‌های دیگری (وسایل حمل و نقلی مثل دوچرخه و کالسکه) وجود داشت که رقبای Ford به شمار می‌رفتند، اما این یک رقابت غیر مستقیم بود. این طرح باید حداقل شامل نمای کلی از صنعتی باشد که تجارت بخشی از آن خواهد بود و اینکه چگونه خود را از رقبای بالقوه خود متمایز می‌کند. برای نوشتن طرح برای آژانس هواپیمایی که خدمات بلیت شامل هواپیما, قطار, اتوبوس و همچنین رزرو هتل و تور رادارد چه طرحی میشه نوشت ممنون میشم راهنمایی بفرمایین.

  • برای بالا بردن قابلیت درک تمامی این موارد توسط خوانندگان بیزینس پلن، برنامه بازاریابی و استراتژی فروش خود را در این قسمت از برنامه کسب و کار مشخص کنید.
  • توصیه میکنیم در لحاظ کردن نقاط ضعف کسب و کارتان در بخش تحلیل بازار کاملا واقع بین باشید.
  • یک بیزتس پلن کامل باید شامل مجموعه‌ای از پیش بینی‌های مالی برای تجارت باشد.
  • فرضیات کلیدی کسب و کار شما که برای موفقیت اهمیت زیادی دارد، باید در بیزینس پلن به طور مفصل شرح داده شود.
  • شما باید روی ارزیابی هزینه ایجاد و ارائه پیشنهادهای ارزشی خود، ایجاد جریان‌های درآمد و حفظ روابط با مشتری تمرکز کنید.
  • اگر می‌خواهید بیزینس پلن موفقی بنویسید، باید حتماً از قبل به اندازه کافی مطالعه کرده باشید و از همه جزئیات آگاه باشید.
ضمن اینکه تلاش‌های بازاریابی موثرتر می‌شود و مشتریانی را جذب می‌کنید که احتمال خرید آن‌ها بسیار بیش‌تر است. خلاصه اجرایی کسب و کار در حالت ایده‌آل، مانند یک سند و نوشته مستقل عمل می‌کند که نکات مهم بیزینس پلن شما را پوشش می‌دهد. ممکن است که سرمایه‌گذاران برای مطالعه بیزینس پلن، فقط خلاصه اجرایی آن را درخواست کنند و این امر بسیار رایج است. در روش نوشتن بیزینس پلن، باید مخاطبان خود را در نظر بگیرید تا طرح برای آن‌‌ها، قابل درک باشد. برای مثال فرض کنید شما برای توسعه یک فرایند علمی، بیزنیس پلن می‌نویسید اما احتمالاً سرمایه‌گذاران، دانشمندان علمی نیستند که به تمام اصطلاحات تخصصی تسلط داشته باشند.

http://dena-blog.irفراموش نکنید که شما باید بازدهی تبلیغات را بفهمید و بدانید که میزان مجله خبری بیزنس راه بنداز هر تبلیغ چقدر بوده است. بنابراین حفظ برنامه‌های تبلیغاتی که سوددهی ندارند، در بلندمدت اشتباه است. پس از آنکه بخش‌های مختلف بازار خود را تعیین کردید، باید روند هر بخش را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهید.

دوره آموزشی اصول قیمت گذاری مبتنی بر ارزش

داده های جمع آوری شده باید در جهت تقویت ادعاهای مطرح شده در داخل بیزینس پلن ( طرح کسب‌ و کار ) استفاده شود. 14% طرح مالی + طرح بازاریابی و فقط 23% دارای تمام بخش های مهم بیزینس پلن هستند. هنگامی که هزینه های خود را مشخص کرده اید، باید آنها را با جزئیات پیش بینی های مالی خود توجیه کنید.

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی