طرح کسب و کار: با نحوه تدوین یک بیزنس پلن خوب آشنا شوید ذهن | businesset

پس تصمیم بگیرید که قرار است مشتری از برند شما انتظار چه کارایی و چه رنج قیمتی را داشته باشد. این همان نکتۀ مهمی است که بازاریابان موفق به‌خوبی از آن آگاهند و می‌دانند که چطور از آن استفاده کنند. پیشنهاد می‌کنم برای اینکه یاد بگیرید چطور پرسونا طراحی کنید و از آن در بازاریابی استفاده کنید، حتماً مقاله پرسونا را بخوانید. اگر این دو مورد را می‌دانید، می‌توانید از مرحلۀ سوم شروع کنید و یک راست به سراغ بوم بروید. توجه کنید که هر بیزینسی برای ادامه دادن و رشد کردن به یک پایداری مالی نیاز دارد؛ پس باید بخشی را برای روز مبادا کنار بگذاریم تا اگر شرایط عوض شد بتوانیم سر پا بمانیم.

یک نسخه بیزینس پلن نیز در فایلهای آموزشی دوره برای شما قرار داده شده تا بتوانید به کمک آموزش های این دوره، طرح کسب و کار خود را طراحی کرده یا اصلاح/تکمیل نمایید. برای مثال یک رستوران ممکن است به تعداد میزهایی که در یک شب سفارش گرفته است توجه کند و آن را معیار کلیدی در نظر بگیرد، یا اینکه ممکن است که به نسبت فروش نوشیدنی به فروش غذا توجه داشته باشد. هر سازمانی معیارهای کلیدی منحصر به فردی دارد که برای تشخیص مشکلات و رشد کسب و کار مورد استفاده قرار می‌گیرد. طرح کسب و کار شما باید معیارهای کلیدی کسب و کارتان را به طور کامل شرح دهد.

ارتباط با ما

من ویدیو تدتاک سایمون رو هم دیدم ولی الان میخام با جمع بندی این اطلاعات و به قول شما با نوشتن یک بیزنس مدل و بیزنس پلن برای خودم کارمو شروع کنم. خلاصه بگویم؛ ارتباط درست باعث جذب مشتری، نگهداری او و افزایش فروش خواهد شد. شما هم باید با توجه به بخش‌بندی مخاطبانتان، ارزشی که در ذهنشان ایجاد می‌کنید و سیاست‌های شرکت، بهترین روش ارتباط با مشتریان را مشخص کنید.

  • اگر مشکلی وجود دارد که می‌تواند مانع از ورود شما به بازار شود، مانند هزینه‌های بالای تأمین مواد و… بهتر است در ین بخش بیان شود.
  • همچنین اگر می خواهید قطعات خاصی را از عرضه کنندگان تأمین کنید، از آنها نیز اسمی به میان آورید.
  • بهتر است برویم سر صحبت را باز کنیم و ببنیم که آن‌ها چطور آدمی هستند و چگونه این کتاب را تهیه کرده‌اند.
  • حال که در مورد بوم مدل کسب و کار و اهمیت آن دانستید، در ادامه به آموزش بوم مدل کسب و کار و نحوه ایجاد آن می‌پردازیم.
  • ممکن است که در ظاهر، نوشتن بیزینس پلان مانع بزرگی به نظر برسد یا کار سختی باشد که انجام آن از عهده شما خارج است.
  • شما می‌توانید از الگوی BMC برای راهنمایی جلسه طوفان فکری در مورد تعریف موثر مدل کسب و کار خود استفاده کنید.
بودجه توسعه بازار را برای یک تا سه سال نخست فعالیت خود بیان کنید. درواقع هرچقدر که افراد بیشتری درگیر بیزینس پلن شوند، ایده‌های بیشتری برای تدوین سند تولید خواهد شد و به نتیجه بهتری خواهید رسید. از آنجایی که بازاریابی محصول هم هزینه‌بر خواهد بود و به بودجه‌ای اختصاصی نیاز دارد، خوب است که در این بخش هزینه‌های مربوط به بازاریابی را برآورد و ثبت کنید. شما باید قبل از نوشتن این بخش، املا به‌صورت دقیق رقبا را شناسایی کنید و سپس نقاط ضعف و قوت آن‌ها را بررسی کنید. بعد از بررسی رقبا نوبت به ارائه راهکارهایی است که کمک می‌کنند تا تجارت شما پایدار باشد.

http://dena-blog.ir

اپلیکیشن ذهن به شما مجله خبری بیزنس راه بنداز خواهد کرد تا هر مهارتی که برای تبدیل شدن به یک مدیر موفق نیاز دارید را به دست بیاورید. اگر تمایل داشته باشید می‌توانید از لینک زیر برای دانلود ذهن اقدام کنید. برنامه کسب و کار شما باید به نقطه‌ای برسد، اما باید جزئیات کافی را دربر داشته باشد تا خواننده مطمئن شود اطلاعات کافی را از ایده شما دریافت کرده است. برنامه شما باید باعث شود که افراد به توانایی و حرفه‌ای بودن شما اعتقاد پیدا کنند.

بیزینس پلن چیست و چه کاربردی دارد؟

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی