طراحی بیزینس پلن چگونه است؟ انواع طرح کسب و کار مکتبوب‌-مجله علمی مکتب‌خونه | businesset

مجله خبری بیزنس راه بنداز کسب و کار یا بیزینس پلن به شما کمک می‌کند تا در راه‌اندازی و اداره کسب و کارتان موفق عمل کنید. اما بیزینس پلن چیست و چطور نوشته می‌شود؟ اگر دوست دارید مثل یک متخصص، برنامه خودتان را بنویسید، تا انتهای این مقاله در ذهن با ما باشید. هدف اصلی نوشتن بیزینس پلن، ایجاد برنامه‌های منسجم برای آینده است. این برنامه‌ها باید شامل اهداف یا نقاط عطف و مراحل دقیق چگونگی رسیدن شرکت به هر مرحله باشد. فرآیند ایجاد نقشه راه برای رسیدن به اهداف کسب‌وکار ،کمک می‌کند تمرکز خود را تعیین کرده و روال رو به رشد را دنبال کنیم.

مرحله پنجم: ارتباط با مشتری را بهتر کنید (Customer Relationships)

کلاً بدون بیزینس پلن به کارتان ادامه دهید و احتمالاً یا با وجود این همه رقیب، یا موفق نمیشوید یا به موفقیت جزئی میرسید ولی دیرتر و با تحمل استرس بیشتر! لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد. قبل از اینکه بخواهید برنامه بازاریابی و هدف را در بیزینس پلن خود بنویسید، باید بازار هدف خود را به خوبی تعیین کرده و شخصیت خریدار را نیز مشخص نمایید. اگر به طور دقیق ندانید که برای چه کسانی می‌خواهید بازاریابی کنید، نوشتن برنامه بازاریابی شما ارزشی نخواهد داشت. همه کارآفرینان می‌دانند که در آینده به کجا خواهند رفت و مقصد بعدی آن‌ها کجاست.

http://dena-blog.irدر صورتی که دوره ها در سایت آموزشی مبدا به روز شوند نسخه جدید و جلسات جدید ترجمه و ارائه خواهد شد. در صورتی که در دوره شرکت کرده باشید کلیه آپدیت ها رایگان در اختیار شما قرار خواهد گرفت. در این دوره، کارآفرینی مجرب و مشاور حرفه ای کسب و کار، Mike Figliuolo به دنیای فرآیند تعریف کسب و کار شما وارد شده و به موضوعاتی نظیر تحقیق بازار، مشخص کردن محصول خود و … می پردازد.

دوره های آموزشی

برنامه‌های استراتژیک به دنبال تدوین سندی راهبردی برای دستیابی به اهداف عالی در شرکت‌ها است. این فرم از بیزینس پلن بیشتر به درد کسانی می‌خورد که مایل هستند کسب و کارشان را توسعه دهند و تکانی اساسی به آن بدهند. در چنین شرایطی، تیم برنامه‌ریزی در هر بخشی که قرار است تغییراتی را تجربه کند، روی کار می‌آیند و با این طرح اقدامات اولیه را انجام خواهند داد. معمول‌ترین و احتمالاً معروف‌ترین نوع از انواع طرح‌های کسب و کار، برنامه‌های استارتاپی هستند. همه کسب و کارهای نوپا و شرکت‌های دانش‌بنیان، با استفاده از این نوع طرح کسب و کار مراحل کارشان را به صورت دقیق پیش‌بینی می‌کنند.

  • آموزش بوم مدل کسب و کار برای هرکس که می‌خواهد کسب و کار جدیدی راه بیندازد، ضروری است.
  • در وسط، ارزش پیشنهادی را دارید که مبادله ارزش بین کسب و کار شما و مشتریان را نشان می‌دهد.
  • هدف این بخش، تشریح اقدامات مهندسی در قبال توسعه محصولی جدید ( در صورت تناسب، کسب و کارتان) است.
  • برای آشنایی بیشتر با این موارد و نحوه نگارش آنها مقاله زیر را بخوانید.
روزمه کارشناسان یک دلیل مهم برای اثبات یا رد مزایای فنی است . این بخش به تحقیق بازار شما باز می گردد كه طیف قیمت گذاری شما باید چگونه باشد و شما نسبت به رقبایتان چه جایگاهی دارید. شما باید فرضیات قیمت گذاری و نفوذ به بازار را در ورای برآوردهای درآمدی خود مد نظر قرار دهید. اظهار نامه درآمد پروژه را برای یک تا سه سال نخست فعالیت خود تهیه کنید. مشخص کنید مشتریان، از کجا و چگونه خرید می کنند، رفع نیازها، زمانبندی و غیره را تعیین نمایید.

منابع کلیدی

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی