طراحی بیزینس پلن چگونه است؟ انواع طرح کسب و کار مکتبوب‌-مجله علمی مکتب‌خونه | businesset

مشتری شما کسی است که شما تمام این کارها را برای رضایت او می‌کنید و او نیز به‌خاطر دریافت خدمات به شما پول می‌دهد؛ بنابراین باید برای شناسایی او و ویژگی‌هایش (پرسنای مخاطب) وقت بگذارید. و همچنین در کنار همکارانم در کاریابی مهیار با مجوز رسمی از وزارت کار ایران برای تحقق برنامه های کاریابی بین المللی موکلین پارسی زبان می کوشیم. زیرا استفاده کنندگان و خوانندگان این طرح باید بتوانند به سادگی آن را مطالعه کنند و آن را ارزیابی کنند.

اشتباه در ایجاد طرح کسب و کار که باید از آنها اجتناب نمایید به صورت اینفوگرافیک

بنابراین مجله خبری بیزنس راه بنداز است که طرح کسب و کار دقیق، با جزئیات و بر مبنای اطلاعات واقعی تهیه شده باشد. یک طرح تجاری کامل باید شامل مجموعه ای از پیش بینی های مالی برای تجارت باشد. این صورتهای مالی شامل بودجه کلی، نیازهای فعلی و پیش بینی شده مالی، تجزیه و تحلیل بازار و استراتژی بازاریابی شرکت است.

http://dena-blog.irتنها تعداد بسیار کمی از شرکت‌ها می‌توانند بدون داشتن یک بیزینس پلن خوب، موقعیت خودشان را در بازار حفظ کنند که لازمه این کار هم صرف کردن هزینه‌‌های مالی و انسانی فراوان است. یک نمونه بیزینس پلن خوب باید تمام هزینه‌های پیش بینی‌شده، تصمیمات و مشکلات احتمالی شرکت را مشخص کند. طرح تجاری هر شرکت در مقایسه با طرح‌های شرکت‌های رقیب در همان صنعت، همیشه متمایز و منحصر به فرد است. نیازی به یافتن یک نمونه طرح تجاری مناسب برای کسب و کار شما نیست. موقعیت شغلی، بازار هدف و حتی محصول یا خدمات خاص شما ممکن است دقیقاً با برنامه های موجود در گالری ما مطابقت نداشته باشد.

  • آنچه اهمیت دارد عملکرد افراد است و شما در نهایت باید از روی نتایج، تیم خود را بسنجید.
  • صورت‌های مالی در طرح، وضعیت فعلی و پیش‌بینی‌های مالی آینده شرکت را نشان می‌دهند.
  • به عنوان مثال شما می‌توانید در مورد مقدار سهمی از بازار که می‌خواهید بگیرید صحبت کنید.
  • این اهداف مالی از طریق تخصیص بودجه و همچنین پیش بینی ها تعیین می شود و همه اعضای شرکت در دستیابی به آن دخیل هستند.
  • برای دریافت خدمات مشاوره کسب و کار جهت راه اندازی و توسعه کسب و کار خود با مشاوره کارشناسان خبره، کلیک کنید.

این بیزنس پلن‌ها کوتاه هستند (به اندازه یک صفحه کوتاه) و جزئیات بسیار کمی دارند. اگر شرکتی از این نوع برنامه استفاده می‌کند، در صورت درخواست سرمایه گذار یا وام دهنده، می‌تواند جزئیات بیشتری را ارائه دهد. در ادامه برخی از قسمت‌های مشترک و کلیدی یک نمونه بیزینس پلن را با هم بررسی می‌کنیم. بیزینس پلن باید کوتاه و دقیق باشد، همچنین برنامه خود را به زبانی بنویسید که مخاطبانتان آن را درک می‌کنند. تلاش کنید تا زبان خود را با سرمایه‌گذاران هماهنگ کنید و توضیحات محصولات خود را ساده و مستقیم نگه دارید.

اگر محصولات موردنیاز خود را از تولیدکنندگان حاضر در خارج از کشور تهیه می‌کنید، سرمایه‌گذاران معمولا تمایل دارند که درمورد پیشرفت همکاری شما با این تأمین‌کنندگان اطلاعاتی کسب‌ کنند. اگر کسب‌وکارتان محصولات را به مشتریان تحویل می‌دهد، باید برنامه‌های ارسال محصولات را نیز مشخص کنید. بخش عملیات بیزینس پلن نحوه کارکرد کسب‌وکار شما را نشان می‌دهد. این بخش شامل حمل‌ونقل، فناوری و پیچ‌ومهره‌های دیگر کسب‌وکار می‌شود.

برنامه‌ریزی کارکنان

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی