طراحی بیزینس پلن برای جذب سرمایه گذار خارجی و داخلی بیزینس پلن | businesset

این سندی نیست که شما ملزم به قفل زدن به آن و مخفی نگه داشتن آن باشید. البته لازم به ذکر است بخش خلاصه مدیریتی در تمام قالب های طرح کسب و کار وجود ندارد و کسب و کارها به فراخور ماهیت کار و نیازشان ممکن است از آن استفاده کنند. من دیروز داشتم کتاب ماشین محتوا رو میخوندم و برای بیزنس خودم استراتژی کسب و کار میچیدم. وارد اینتستگرام شدم و دیدم یک استوری قرار دادین که اگر میخواهید کسب و کار اینترنتی خودتون رو راه اندازی کنین باید مدل داشته باشین و بعد وارد سایتتون شدم. به نظرم سایت و مقاله شما در مورد طراحی بوم کسب و کار بی نظیره به خصوص مثال ها بسیار الهام بخش اند. هرچند هنوز به انتهای مطلب نرسیدم ولی همینکه همگام با مطالعه متن تونستم نوشتن مدل کسب و کارم رو شروع کنم کاملا جالب بود.

چطور یک طرح کسب و کار یا بیزنس پلن موفق بنویسیم؟

همچنین بیان می‌کنند که تجارت چگونه می‌خواهد به اهداف خود برسد. برای دریافت آخرین مقالات و یا تخفیفات بیلاود مارکتینگ در خبرنامه ایمیلی ما مشترک شوید. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

http://dena-blog.irبیزینس پلن در واقع همان برنامه‌ریزی است که در ابتدای کار برای کسب‌وکار خود ایجاد می‌کنید. شما در این پلن عواملی مانند اهداف اصلی کسب‌وکار، برآورد هزینه و میزان سودآوری، آنالیز بازار و… نوشتن این برنامه مانند نقشه راه، کسب‌وکار شما را در مسیر درست نگه می‌دارد و به شما کمک می‌کند که قدم به قدم برای رسیدن به اهداف کسب‌وکار خود اقدام کنید. بعلاوه ایجاد یک دید کلی برای شما، برنامه منسجمی از فکر و ایده‌ای که دارید را به سرمایه‌گذاران ارائه می‌کند تا بخشی از هزینه‌های مالی شرکت را تحت پوشش قرار دهند و در سود شما نیز شریک باشند.

اما احتمالاً، اولاً نمی‌دانیم که دقیقاً از کجا مجله خبری بیزنس راه بنداز کنیم و دوماً از خطرات و چالش‌های آن کسب و کار آگاه نیستیم. اگر در حال حاضر یک شرکت موجود دارید و در حال نوشتن بیزینس پلن برای آن هستید، حتما یک تاریخچه مختصری از شرکت، دستاوردها و موفقیت‌های آن ذکر کنید. در این قسمت باید خلاصه‌ای از ساختار تجاری سازمان خود را بیاورید و نحوه مالکیت کسب و کارتان را نیز بیان کنید. برای سرمایه‌گذاران بسیار مهم است که در مورد مجموعه تیم شما بدانند و با ساختار و اعضای آن آشنایی پیدا کنند.

نوشتن بیزینس پلن چه مزایایی برای کسب و کارها دارد؟

درواقع دایره کسانی که می‌توانند موضوع طرح کسب‌وکار باشند، بسیار وسیع و گسترده است. از کسی که می‌خواهد فروشگاهی کوچک و محلی راه‌اندازی کند تا کسانی که در سرشان ایده تبدیل شرکتشان به هولدینگ را می‌پرورانند، به بیزینس پلنی دقیق نیاز دارند. ما در جاب تیم با در نظر گرفتن استانداردهای شروع کسب و کار بیزینس پلنی بر اساس استاندارهای دنیا و به صورت ایرانیزه طراحی کرده‌ایم تا بتوانید با تکمیل آن چشم‌انداز و هدف خود را مشخص کنید.

  • اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.
  • شما با نوشتن بیزنیس پلن بر روی استراتژی اصلی کسب و کارتان کار می‌کنید که موجب رشد و موفقیت بیزینس شما خواهد شد.
  • ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند.
  • بیزینس پلن در واقع همان برنامه‌ریزی است که در ابتدای کار برای کسب‌وکار خود ایجاد می‌کنید.
  • کسب‌وکارها می‌توانند هزینه محور (تمرکز روی به حداقل رساندن هزینه‌ها در صورت امکان) یا ارزش محور (تمرکز بر ارائه حداکثر ارزش به مشتری) باشند.
  • ما ایده های شما را به برنامه قابل اجرا و استاندارد تبدیل میکنیم.

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی