شیرآلات صنعتی و کاربرد آن‌ها بازار تجهیزات صنعتی | kasrasaran

به همين دليل در سر راه لوله‌های طويل از آن استفاده می‌شود. شيرآلات صنعتی ابزاری هستند که در صنعت با توجه به موقعيت و نحوه عمل آنها مورد استفاده قرار می‌گيرند. مهم‌ترين استفاده آنها قطع يا ايجاد جريان سيال در درون لوله می‌باشد.

اتصال پیاده شونده و شیر پروانه ای

شیر توپی دسته‌ی شیر را با کمک یک انتقال به جلو می‌راند که به‌نوبه‌ی خود توپی را طوری هدایت می‌کند که در حول محوری عمود بر جریان بچرخد. وقتی سوراخ توپی با جریان هم‌خط است شیر باز است و وقتی دسته‌ی شیر را ۹۰ درجه می‌چرخانیم،‌ بسته می‌شود. اساسا شیرهای بدنه برنجی برای رنج دمایی و فشاری پایین بکار میروند. شیرهای توپی فولادی و استنلس استیل در موارد صنعتی و در رنج های فشاری و دمایی بالا بکار می روند. برای سیالات عبوری خورنده و یا در صنایع غذایی شیرآلات توپی استنس استیل کاربرد ویژه دارند.

شیر توپی

تفاوت آن‌ها در نحوۀ سوارکردن قطعات شیر است که بر راه‌های تعمیر و نگهداری آن تأثیر می‌گذارد. معمولا این نوع شیر سماوری بصورت 90 درجه باز و بسته می­شوند تا مسیر جریان را ببندد یا باز کند (دو حالته). شیر سماوری همانند شیر دروازه ­ای افت فشار بسیار کمی در حین عبور سیالات پیدا می کند. شیرهای توپی بر اساس سایز مجرا به دو دسته تقسیم بندی می شوند. در این دسته از انواع بال ولو، از پیچ و مهره و اتصالات چند تکه استفاده نمی شود زیرا شیر به صورت یک تکه و به صورت جوش کامل بدنه ساخته می شود.

از این جهت دو نوع دسته بندی برای انواع بال ولو یا شیر توپی در نظر گرفته می شود. در مورد اینکه شیر توپی چگونه کار می‌کند متداول ترین طرح “طرح توپ شناور” است. توپ در مدیاها به حالت تعلیق درآمده و توسط دو حلقه آب بندی در جای خود نگه داشته می‌شود. برخی از شیرآلات با کیفیت بالا دارای طراحی توپ برنده هستند. توپ در بالا و پایین پشتیبانی می‌شود تا بار سیت های شیر را کاهش دهد.

  • برای باز کردن این شیر باید دسته‌ی آن را با دست چند دور بچرخانید.
  • این شیرآلات به صورت مانند دریچه های توپی ۲ طرفه به نظر می‌رسند در حالی که در واقع به دلیل وجود گمانه کوچک برای تخلیه، ۳/۲ طرفه هستند.
  • انواع شیرهای توپی پلیمری از متریال های مختلف UPVC,PVC , این مقاله را بخوانید TUP و P.P تولید می گردند.
  • آیا قیمت شیرآلات توپی بیش از شیرآلات کشویی است یا موضوع بصورت عکس است؟ جواب این سوال این است که بسته به نوع شیر و بسته به سایز این موضوع کاملا متفاوت می باشد.
شیرآلات صنعتی و کاربرد آن‌ها بازار تجهیزات صنعتی | kasrasaran

این امر به ویژه در سیستم های هوای فشرده که فشرده سازی فضای کار ایمن‌تری را فراهم می‌کند بسیار مفید است. این شیرآلات به صورت مانند دریچه های توپی ۲ طرفه به نظر می‌رسند در حالی که در واقع به دلیل وجود گمانه کوچک برای تخلیه، ۳/۲ طرفه هستند. می تواند از برگشت سیال جلوگیری کند، فشار را کنترل کند و از سوختن لوله ها جلوگیری کند. شیر دروازه ای یک شیر مکانیکی ساده با یک دیسک دروازه مانند و یک ساقه پیچ است که توسط یک چرخ دستی یا یک پیچ فعال می شود. از مزایای این شیر می توان به سهولت کارکرد و حداقل خطر نشتی آن اشاره کرد.

شیر سوزنی مدل IV10 و شیر چند راهه مدل IV11

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی