رنگ روغنی نیم کیلویی؛ سطوح دیوار مات براق جلادهنده ضد رطوبت آراد برندینگ | alborzpainting

معمولا رنگ سفید براق و مات یک کارخانه با رنگ سفید و مات کارخانه دیگر متفاوت است، از اینرو سعی کنید برای نقاشی ساختمان خود از رنگ یک برند استفاده کنید. بعد از آنکه سطح کار ما آماده شد و روغن زیرکار آن خشک شد، نوبت به بتونه کاری می‌رسد. در این خصوص در یک مطلب جداگانه نحوه بتونه‌کاری سطوح مختلف را توضیح داده‌ایم، حتما این مطلب برای‌تان مفید نقاشی ساختمان در تهران خواهد بود. در این مرحله ابتدا نقاطی که ناهموار هستند، یا گچ آنها مشکل دارد، شناسایی می‌شوند. نقاطی که رنگ‌شان عوض شده و معمولا به رنگ زرد است، احتمالا رطوبت خورده‌اند؛ برای چنین نقاطی ابتدا منبع رطوبت باید شناسایی شده و قطع گردد، سپس این قسمت‌ها و کلیه قسمت‌های مشکل‌دار باید مجددا گچ‌کاری شوند.

رنگ روغن وستا مدل Cadmium Yellow Pale Hue 8 حجم 37 میلی لیتر

از دلایل استفاده از رنگ‌ های روغنی برای این مصارف، می‌ توان به جلوه داشتن و بازتاب نور بر روی آن‌ ها اشاره کرد که رنگ‌ های مات فاقد این ویژگی هستند. رنگ‌ های مات که برای پوشاندن نواقص سطح استفاده می‌ شوند، در مواردی چون دیوار و سقف کاربرد دارند و این دسته از رنگ‌ ها قابلیت شست‌ و شو ندارند؛ قابلیتی که رنگ‌ های روغنی به آن معروف هستند. یکی از اجزای رنگ‌های روغنی است که در حقیقت نقش کاتالیزور در تسریع اکسیداسیون و خشک شدن رنگ ها را دارد و معمولا مخلوطی از اکسید های سرب ، منگنز و کبالت در ( روغن بزرک ) بصورت استر مصرف می شود. این رنگ ها تركیبی از رنگدانه‌ها، رنگدانه یارها، حلال، روغن اسكاتیف، روغن برزك و … می‌باشد. رنگهای روغنی به وسیله تینر روغنی رقیق می‌شوند و رنگ ها هوا خشك هستند.

  • راه دیگر برای ساخت رنگ روغن نیم مات استفاده از ماده مات کننده است، که در مصالح فروشی رنگ ساختمان عرضه می‌شود؛ بدین‌منظور ابتدا مقداری ماده مات کننده را در ظرف رنگ روغنی براق ریخته، کمی روی آن تینر اضافه می‌کنیم.
  • به عنوان مثال هنگام استفاده از رنگ روغنی، معمولا از رقیق کننده های مصنوعی استفاده می شود که درصد آن طبق دستور نوشته شده روی بسته بندی انتخاب می شود.
  • در این مرحله شروع به نقاشی اولین لایه رنگ (آستر یا دست اول رنگ) برروی دیوار می‌کنیم.
  • مثلاً اگر به دنبال رنگ مات هستید، اشتباهی به سراغ رنگ براق نروید یا اگر می‌خواهید ترکیبی کار کنید، حتماً رنگ را به میزان مناسبی ترکیب کنید تا بهترین نتیجه حاصل شود.

خاطر نشان می کنم که این مرحله جزء مراحل بسیار مهمی است که می‌تواند بر روی کیفیت رنگ‌آمیزی شما تأثیر مستقیم بگذارد. قیمت رنگ روغن در بازار بر اساس برند، کیفیت، حجم و نوع رنگ تعیین می‌شود. رنگ‌های روغنی براق قیمت بالاتری نسبت به رنگ‌های روغنی نیمه‌براق و مات دارند. اگر سطح مورد نظر شما وسیع و گسترده است قطعاً به تجهیزات اعمال رنگ روغنی بزرگ تری احتیاج دارید و اگر سطح شما کوچک است مانند یک درب چوبی، می توانید از یک قلموی کوچک نیز استفاده کنید.

پاک کردن رنگ روغنی از روی سطوح

رنگ روغنی نیم کیلویی؛ سطوح دیوار مات براق جلادهنده ضد رطوبت آراد برندینگ | alborzpainting گاهی هزینه رنگ آمیزی درب حیاط و چارچوب آن هم جداگانه توافق میشه و گاهی درب ها رو به عنوان بخشی از دیوارها درنظر گرفته و مشابه بقیه قسمت های خانه قیمت گذاری میکنن. شرکت رانا کیمیا فام به عنوان یک کمپانی برتر و مستقل در سطح ملی، حیطه ی فعالیت خود را در زمینه ی تولید انواع رنگهای صنعتی و رنگهای ساختمانی با پشتوانه ی نیروی متخصص خود آغاز کرده است. سطح کیفی محصولات این مجموعه در قیاس با کلیه ی نهادهای رقیب بین المللی، برابر و در مواردی کامل تر و دارای ویژگی ها و کارآمدی مضاعفی می باشند. بنابراین این مجموعه همواره آمادگی آن را دارد تا کلیه پروژه‌های عظیم شما را از لحاظ کمی و کیفی از جهت تأمین مواد رنگی تا پایان کار به صورت همه جانبه پشتیبانی کند. در‌صورتی‌که محیط مورد‌نظر شما راهرو و قسمت‌هایی است که نیاز به تمیزشدن مداوم دارد، گزینۀ اول و آخر ما رنگ روغن خواهد بود.

در این حالت نرخ گسترش رنگ کاهش می یابد و نمی توانیم در یک حجم مشخص رنگ مساحت بیشتری را پوشش دهی کنیم. برای معین کردن یک مقدار استاندارد، سعی می کنیم ضخامت فیلم رنگ آلکیدی را برابر ۳۰ میکرومتر در نظر بگیریم. میزان پوشش دهی و یا به عبارتی نرخ گسترش یک ماده ی رنگی می تواند اقتصادی بودن و یا کم مصرف بودن آن را تحت تاثیر قرار دهد.

مقایسه ی شرایط سطح برای رنگ روغنی و رنگهای پایه آب

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی