راهنمای گام به گام نحوه نوشتن بیزینس پلن همراه با یک مثال واقعی به زبان ساده | businesset

اگر از چیزی که در خلاصه مجله خبری بیزنس راه بندازی می‌بینند راضی باشند، از شما می‌خواهند که برنامه کامل را برای آنها ارسال کنید، به ارائه کار بپردازید یا جزئیات دقیق مالی را در اختیارشان قرار دهید. مطالعه‌ای که پروفسور اندرو بورک ، مدیر بنیان‌گذار مرکز کارایی و اقتصاد بتانی در دانشکده مدیریت کرانفیلد انجام داد، این پدیده را کشف کرد. مشاغل موجود باید دارای طرح هایی تجاری باشند که با تغییر شرایط بازار و بروز فرصت‌های جدید، آن‌ها را حفظ و به‌روز کنند.

http://dena-blog.ir

هدف در این بخش، شناخت بازار و نشان دادن برنامه خود برای حضور در آن است. مجموعه اقداماتی که برای بازاریابی محصولتان انجام می‌دهید، باید در یک طرح مشخص و منسجم ارائه دهید. شرکت توسعه بیزینس ،سرمایه گذاری استارت آپ i3 Capital گام به گام با بهترین متخصصین و مشاورین در خدمت اهداف کارآفرینانی است که برای پیشبرد اهدافشان به ما اعتماد کرده اند‌. برای مثال اگر شما علاقه مند به جذب سرمایه هستید، این احتمال بسیار قوی است که مخاطب اصلی شما سرمایه گذاران باشند.

ویژگی‌ های یک نمونه بیزینس پلن

یک بیزینس پلن نقشه راه شرکت یا کسب و کار جدید، بازاریابی، موارد مالی و سایر عملیات را به صورت دقیق مشخص می کند. گسترش یک کسب‌و‌کار موفق در مکان دیگر، معمولاً نیاز به یک طرح تجاری دارد. زیرا پروژه ممکن است بر بازار هدف جدید تمرکز کند و سرمایه بیشتری را طلب کند. خوشبختانه، یک بیزینس پلن توسعه مانند یک طرح کسب‌وکار استارتاپی نیست که از ابتدا شروع شود. برای جذب طرفی که برنامه تجاری را می‌خواند، شرکت باید برنامه ریزی مالی و پیش بینی‌های آینده خود را ارائه دهد. صورتهای مالی، ترازنامه و سایر اطلاعات مالی ممکن است برای کسب و کاری که از قبل سابقه دارد گنجانده شود.

  • آنها همچنین به عنوان وسیله ای برای جلب مردم در کار و سرمایه گذاری در این تجارت عمل می‌کنند.
  • یک بیزتس پلن کامل باید شامل مجموعه‌ای از پیش بینی‌های مالی برای تجارت باشد.
  • اگر تا به حال یک ایده تجاری را همراه با چند کار لازم برای انجام آن روی یک دستمال‌کاغذی دم دستتان یادداشت کرده‌اید، شما یک بیزینس پلن یا حداقل مؤلفه‌های اساسی آن را نوشته‌اید.
امیدوارم با این مثال کلیات بازار هدف را فهمیده باشید و یادتان بماند که همۀ آدم‌ها یا همۀ دنیا، بازار هدف شما نیستند. فکر می‌کنید راه حلی که نوین برای مشکل بالا (رشد نکردن کسب‌وکارها) دارد چیست؟ الان می‌گویم. اگر کسب‌وکارتان کوچک است یا 2-3 نفری یک استارتاپ راه انداخته‌اید، فقط کافی است که در این صفحه در حد 1 الی 2 خط خودتان را معرفی کنید. اما اگر کسب‌وکار بزرگی با کارمندان زیاد دارید، بهتر است اعضای اصلی را مختصر معرفی و وظایفشان را تعریف کنید. اگر واقعاً قصد دارید یک کسب و کار برای خودتان راه بیندازید یا کسب و کار دارید و می‌خواهید آن را توسعه دهید، نباید بی‌گدار به آب بزنید.

این سندها همچنین راه خوبی برای تیم‌های اجرایی شرکت‌ها هستند تا در راستای اقدام استراتژیک یکسان عمل کرده و مسیر خود را در راستای اهداف تعیین شده حفظ کنند. همچنین فرصتی فراهم می‌کند تا به گذشته نگاهی بیندازید و ببینید چه چیزهایی بدست آمده است و چه نتوانسته است. آن را به عنوان یک سند زنده تصور کنید که با تجارت شما رشد و تکامل می‌یابد.در این مقاله با طراحی بیزینس پلن آشنا شدید امیدواریم که بتوانید طرح درست و اصولی را برای کسب و کارتان بکشید.

ضمیمه برنامه کسب و کار (Business Plan)

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی