راهنمای گام به گام نحوه نوشتن بیزینس پلن همراه با یک مثال واقعی به زبان ساده | businesset

در این بخش از بیزینس پلن شرح محصولات و یا خدماتی را که کسب‌وکارتان ارائه می‌دهد، قرار دهید. بیشترین تمرکز در این بخش از بیزینس پلن روی مشکلی و نیازی است که دغدغه شما شده و تلاش بر حل آن دارید. در نتیجه، باید آن را شرح و بسط داده و توضیحات کاملی ارائه دهید.

http://dena-blog.irاین اهداف مالی از طریق تخصیص بودجه و همچنین پیش بینی ها تعیین می شود و همه اعضای شرکت در دستیابی به آن دخیل هستند. مدیران شرکت شروع کننده یک پروسه هستند و به صورت زنجیروار، سایر اعضا نیز در این مراحل شریک خواهند بود. بدانید که هیچ روش واحدی برای نزدیک شدن به یک استراتژی بازاریابی وجود ندارد.

سوالات متداول درباره بیزینس پلن

یک بیزینس پلن حرفه‌ای بر اساس یک استاندارد مشخص و چهارچوب معین تدوین می‌شود که دارای سوالاتی است که مدیر را مجبور می‌نماید تا چشم‌انداز و استراتژی بلندمدت را ترسیم نمایند . بیزینس پلن به مدیران سازمان کمک می‌نماید تا چشم‌انداز و برنامه‌های آتی خود را بیان نمایند. این پلن باید اعتبار ایده ، بازار هدف ، نحوه رقابت و … شما را به چالش بکشد و شما را به انجام بهترین عملکرد ترغیب نماید. شاید بسیاری از اطلاعات غیر اساسی موجود در آن سند ، حتی در طی زمان پرینت گرفتنش ، منسوخ‌شده باشد ، پس از کلیات طرح توجیهی به عنوان یک نقشه راه استفاده نمایید و نیاز نیست همه‌چیز را موبه‌مو مدنظر قرار ندهید. سرمایه‌گذاران یا وام‌دهندگان ، پیش از اینکه پول خویش را در اختیار شما قرار دهند، از شما یک بیزینس پلن خواهند خواست.

مراجع احتمالی تامین مالی طرح کسب و کار

مفاهیم مقدماتی، شناسایی مجله خبری بیزنس راه بنداز‌های کسب‌و‌کار، داشتن برنامه تجاری از ایده، مالکیت مادی و معنوی ایده و ساخت نمونه اولیه تا ارائه محصول نهایی بخش‌های ابتدایی این آموزش هستند. نحوه ایده‌پردازی و تبدیل ایده به محصول در این بخش‌ها آموزش داده می‌شوند. بخش‌های بعدی این آموزش مربوط به مسائل مدیریتی و جذب سرمایه، از جمله موارد زیر است. از نگاه بسیاری از سرمایه‌گذاران و وام دهندگان، کیفیت و تجربه تیم مدیریتی یک پروژه، مهم‌ترین عامل برای بررسی پتانسیل آن است. کار کردن بر روی بخش تیم مدیریتی علاوه بر این‌که نظر سرمایه‌گذاران را جذب می‌کند، به شما کمک می‌کند تا مهارت‌ها، تجربیات و منابع مورد نیاز تیم مدیریتی خود را ارزیابی کنید.

  • جدول آنالیز SWOT که نشان دهنده نقاط قوت، نقاط ضعف؛ فرصت ها و تهدیدهای شرکت شما است.
  • اگر بیزینس پلن شما در ذهنتان است، خیلی سخت می توانید وام دهندگان، سرمایه گذاران و سهام داران را متقاعد کنید که شرکت شما معتبر است و بودجه آن به طور دقیق مورد استفاده قرار می گیرد.
  • بدانید که هیچ روش واحدی برای نزدیک شدن به یک استراتژی بازاریابی وجود ندارد.
  • در ادامه تعدادی از رایج‌ترین انواع بیزینس پلن‌ها آورده شده است.
  • اگر بازار هدف شما بیش از حد، بزرگ باشد احتمالا سرمایه‌گذارها رویتان حساب باز نمی‌کنند.
استراتژی شما باید متناسب با نیاز مشتریان شما تحول پیدا کند و تغییر نماید. می توانید از نمودار های سازمانی استفاده کنید و نشان دهید که تجربه منحصر به فرد هر شخص تا چه میزان در موفقیت بیزینس شما موثر است. حتی اگر بیزینس پلنی که می‌نویسند ساده بوده و بعد از نگارش به دور انداخته شود ، باز کمک خواهد نمود که ذهنتان دوباره به موارد مهم کسب و کار فکر نماید. هر کسب و کاری بدون یک برنامه مدون ، حتما از مسیر اصلی خود خارج و سازمان متحمل مشکلاتی خواهد نمود. داشتن یک طرح کسب و کار به عنوان یک کارآفرین به شما کمک خواهد نمود تا بر ایده و استراتژی کسب و کار خود تمرکز کافی داشته باشید.

بیزینس پلن چیست ؟ چرا نوشتن بیزینس پلن مهم است ؟

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی