راهنمای طراحی و تدوین یک طرح کسب و کار و یا بیزینس .. خانه مدیریت و بازاریابی | businesset

احتمالاً در کسب‌وکار شما هم افراد یا همکارانی وجود دارند که بدون وجود آن‌ها، کارها پیش نمی‌رود. مثلاً برای یک فروشگاه اینترنتی مثل دیجی‌کالا، تامین‌کننده‌ها، همکاران کلیدی هستند و برای پلتفرمی مثل اسنپ، رانندگان نقش همکار کلیدی را دارند. هر کسب‌وکاری پر است از ایده، فکر، هدف و فعالیت‌هایی که باید انجام شوند. اگر شما هم مثل ما یک بُرد شلوغ دارید که روی آن پر است از برنامه‌های ماهانه و هفتگی، به‌خوبی درک می‌کنید که چه می‌گویم. چرایی هر کسب‌وکاری نشان‌دهندۀ ذات و رسالت آن کسب‌وکار است؛ اما خیلی وقت‌ها می‌بینیم که موسسان بیزینس‌ها درک روشنی از آن ندارند و بیشتر فکرشان کسب درآمد است.

اعتباردهندگان نیازمند درک پیش بینی‌ها و انتطارات مالی شما هستند. این تحلیل مالی شامل نرخ ها و روندهای تحلیل برای تمامی بیانیه‌های مالی (تاریخی یا بالقوه) است. اگر موافق باشید، مرحله به مرحله بوم کسب و کار این برند را پیاده کنیم. یک دوره کامل «آموزش فروش اینترنتی» که به شما یاد می‌دهیم چطور در اینترنت هر چیزی که می‌خواهید بفروشید و درآمد میلیونی داشته باشید. در این دوره روش‌های جذب مشتری، افزایش فروش و تمام راه و چاه اصول بازاریابی دیجیتال را به شما آموزش می‌دهیم.

http://dena-blog.ir

منظور از خلاصه اجرایی، نمایی کلی از کسب و کارتان و برنامه‌‌های شما می‌باشد. این بخش در ابتدای بیزینس پلن قرار می‌گیرد در حالت ایده‌آل یک یا دو صفحه است. بررسی سالانه این طرح به یک کارآفرین اجازه می‌دهد تا هنگام در نظر گرفتن بازارها آن را به روز کند.

در پاسخ به لغو پاسخ

اگر به دنبال سرمایه‌گذار برای ایده کسب و کار خود هستید و یا اینکه می‌خواهید وامی را برای آن دریافت کنید، نوشتن بیزینس پلن کمک زیادی خواهد کرد. سرمایه‌گذاران برای اینکه بتوانند به سازمانتان اعتماد کنند، باید بدانند که درک کاملی از کسب و کار خود دارید، همچنین باید بتوانید ثابت کنید برای این ایده، یک نیاز پایدار وجود دارد. ضمن اینکه نشان دهید برای ایده خود، یک استراتژی تجاری قوی دارید و این ایده از نظر مالی پایدار است. باید صورت‌های مالی مناسب، توضیح و پیش‌بینی‌‌های منطقی از کسب و کارتان را ارائه دهید. ذکر تمام این موارد، در قالب یک بیزینس پلن امکان‌پذیر خواهد بود که می‌توانید به سرمایه‌گذاران خود ارا‌ئه داده و اعتماد آن‌ها را به دست آورید.

  • استفاده از شخصیت خریدار و یا کاربر خریدار، راهی است که می‌توانید به وسیله آن از مشتری ایده‌آل در بیزینس پلن خود صحبت کنید.
  • در این بخش تمام روش‌هایی که می‌توانند بودجه کسب وکار شما را تامین کنند یا چیزی به سرمایه کسب و کارتان اضافه کنند بررسی و ثبت می‌شود.
  • نکته‌ای که مطرح است، همان ارزش پیشنهادی برند اپل به مشتری است.
  • نوشتن بیزینس پلن یا همان طرح تجاری، در واقع نوشتن یک پایه و مبنا برای کسب و کارتان است.
  • بعد از بخش‌بندی می‌دانید که بهتر است روی کدام بخش‌ها تمرکز بیشتری داشته باشید و کدام بخش‌ها برایتان مهم نیستند.
لازم به ذکر است این بخش نیز برای تمام مجله خبری بیزنس راه بنداز های کسب و کار لحاظ نمی شود. معمولا شرکت های سهامی و شرکت هایی که سرمایه گذار دارند و یا نیاز به سرمایه گذار یا دریافت وام دارند، اطلاعات مالی خود را با این جزییات در طرح کسب و کار وارد می کنند. اما به طور کلی اطلاعاتی از قبیل نقطه سر به سر، سود ماهانه یا سالانه، هزینه های ثابت و متغیر و مواردی از این دست در این بخش درج میشوند.

معرفی کتاب نوشتن طرح کسب و کار

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی