راهنمای طراحی و تدوین یک طرح کسب و کار و یا بیزینس .. خانه مدیریت و بازاریابی | businesset

در زیر برخی از قسمتهای مشترک و کلیدی یک طرح تجاری آورده شده است. در نهایت، به یاد داشته باشید که شما باید طرح کسب و کار خود را به موازات رشد شرکت بازبینی کنید. تا جای ممکن از مراجعه به آن نترسید، به آن به عنوان چک کردن نقشه، در زمانی که انحراف و اشتباه ی داشته­ اید، فکر کنید. هیچ مشکلی در استفاده از طرح کسب و کار برای بازگشت به مسیر درست و یا ماندن در آن وجود ندارد. مانند هر پروژه کسب و کار، تحقیق امری کاملاً حیاتی برای نوشتن یک طرح کسب و کار قوی، است.

اگر درست قدم بردارید و کمی خلاق باشید، حتی می‌توانید قبل از راه‌اندازی کسب و کارتان مشتری را جذب کنید و آن‌ها را به مشتریان وفادارتان تبدیل کنید. درواقع هرکس که دوست دارد کسب و کار خود را با برنامه دقیق پیش ببرد و به موفقیت برسد، به آن نیاز پیدا خواهد کرد. در این بخش باید خلاصه کاری که انتظار دارید در کسب و کارتان اجرا شود را روی کاغذ بیاورید.

  • بعد از اینکه پرسوناها را طراحی کردید، وقت آن است که آن‌ها را بخش‌بندی کنید.
  • خیلی‌ها می‌گویند بخش سخت ماجرا در طراحی یک بیزینس مدل، طراحی کردن ارزش پیشنهادی برای مشتری است.
  • تامز از طریق شرکت در فعالیت‌های خیرخواهانه، انجمن‌های حمایتی داخل دانشگاه‌ها و داوطلبانی که به کانال‌های توزیع می‌پیوندند با مشتریانش ارتباط برقرار می‌کند.
  • همچنین این برنامه‌ریزی دقیق نیاز به طراحی گام‌ها یا اصولی دارد، که حتما موقع طراحی بیزنس مدل باید رعایت شوند.
  • یادتان باشد که برنامه هر شرکت و هر کسب و کار با کسب و کار دیگر فرق دارد.
  • معمولاً مؤسسات وام‌دهنده، بانک‌ها و سرمایه‌گذاران باید ثابت کنند که یک کسب و کار برنامه‌ای برای سودآوری دارد.
نکته مجله خبری بیزنس راه بنداز در این بخش از بیزینس پلن استارتاپ این است که نشان دهید راه حل شما چگونه می‌تواند متفاوت از بقیه باشد و به مشتریان کمک کند. در واقع چگونه می‌تواند بهتر از سایر پیشنهاداتی باشد که مشتری احتمالا در نظر خواهد گرفت. سرمایه‌گذارانی که بیزنیس پلن را مطالعه می‌کنند، می‌خواهند از مزیت رقابتی شما اطلاع داشته باشند و بدانند چطور آن را برنامه‌ریزی می‌کنید.

http://dena-blog.irاین بلوک در قلب بوم مدل کسب و کار قرار دارد و نشان‌دهنده راه حل منحصر به فرد شما (محصول یا خدمات) برای مشکلی است که بخش مشتری با آن مواجه است یا برای بخش مشتری ارزش ایجاد می‌کند. ارزش پیشنهادی باید منحصر به فرد بوده یا با ارزش پیشنهادی رقبای شما متفاوت باشد. اگر محصول جدیدی ارائه می‌کنید، باید نوآورانه باشد و اگر محصولی را ارائه می‌دهید که از قبل در بازار وجود دارد، باید با خصوصیات و ویژگی‌های جدید متمایز شود.

جامع‌ترین آموزش اصول نوشتن بیزینس پلن (طرح کسب و کار) به زبان ساده

در این مقاله، با توجه به وجود ابهام‌ها و بی‌دقتی‌ها در نحوه طراحی و تدوین یک کسب و کار، برخی از مهم‌ترین نکات مربوط به طرح تجاری از تعریف اولیه تا نحوه نگارش ارائه می شود. اگر اطلاعات و جزئیات کافی راجع به محصولات و خدماتتان را در قسمت مربوط به توضیحات شرکت درج نکرده‌اید، این بخش از طرح کسب و کار را به این موضوع اختصاص دهید. اگر بخش توضیحات شرکت را مروری کلی بر آنچه قرار است انجام شود بدانیم، بخش جزئیات مربوط به خدمات یکی از زیرشاخه‌های مهم آن است که به صورت جزئی‌تر محصولات و خدمات شما را برای خواننده روشن خواهد کرد.

نظر شما چیست؟ لغو پاسخ

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی