دیجیتال بیزینس؛ دیجیتال بیزینس چیست؟ آموزش دیجیتال بیزینس مدرسه کسب و کار ماهان | businesset

تا آن موقع مقاله استراتژی STP را بخوانید و به‌طور کلی با تارگتینگ و فرمانروایی در ذهن مشتریان آشنا شوید. در مقاله‌های بعدی نوین، بحث تارگت مارکت را بیشتر باز می‌کنیم و یادتان می‌دهیم چطور درست و دقیق، بازار هدف خود را مشخص کنید. مدیریت و دیجیتالی کردن اطلاعات در تصمیم‌گیری بهتر بسیار موثر است.

  • اگر طرح بیزینس پلن شما 100 یا 200 صفحه باشد، کمتر کسی آن را مطالعه می کند یعنی هم برای دیگران زمان بر خواهد بود و هم آپدیت کردن و مرور آن برای شما سخت خواهد شد.
  • این همکاری ها معمولا به شکل برد-برد هستند و برای هر دو شرکت ایجاد ارزش خواهد کرد.
  • از دیدگاه من این موضوع اغلب زمانی رخ می‌دهد که تعریف دقیق کوچینگ با مفهوم مشاوره و منتورینگ درهم‌آمیخته شود.
  • این موضوع کاملاً طبیعی است چراکه ممکن است مراجع آگاهی کمی نسبت به مفهوم و کارکرد کوچینگ داشته و بیشتر بر نتایج و نیازهای شخصی متمرکز باشد.

شروع یک بیزینس جدید مستلزم برنامه‌ ریزی دقیق برای به حداکثر رساندن شانس موفقیت است. بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک قادر به کسب سود نیستند و در چند سال اول فعالیت شکست می‌خورند. اصطلاحات «استراتژی کسب‌وکار» و «مدل کسب‌وکار» مفاهیم مرتبطی را توصیف می‌کنند که کلید فرایندهای برنامه‌ریزی و مدیریت یک بیزینس به حساب می‌آیند.

بله در مورد اختراعات و ابداعات شاید دزدیده شدن برای ثبت پتنت و … وجود داشته باشه ولی ایده‌های تجاری چیزی نیستند که بشه جلوش رو گرفت. این که چه کسی بتونه ایده رو درست اجرا کنه و زودتر به نتیجه برسه مهم هست وگرنه هر ایده‌ تجاری بعد از مدت کوتاهی دیگر شرکت‌ها هم وارد اون بازار خواهند شد. برای مثال، ایده تاکسی اینترنتی سال‌ها وجود داشت اما کسی نمی‌تونست درست اجراش کنه و البته سرمایه و امکانات مورد نیاز رو هم نداشت. تا این که اسنپ اجراش کرد و بعد از اون هم تعدادی شرکت مشابه وارد شدن اما هنوز هیچکدوم نتونستن درست اجراش کنن. در واقع، آمیزه‌ای از مسائل مختلف است که اگر در کنار هم درست مدیریت شوند، به رشد کسب و کار شما کمک می‌کنند. به مجموعۀ این مسائل، آمیخته بازاریابی (یا همان آمیزه بازاریابی) گفته می‌شود.

http://dena-blog.ir

مابهترین راهکارها را پیش روی شما گذاشته‌ایم و تنها لیستی از نکات مربوط به بازاریابی یا اهمیت شبکه‌های اجتماعی را برای شما عنوان نکردیم. ما توجه شما را به سمت مهمترین دارایی‌های شما متمرکز می‌کنیم تا با کمک آن‌ها به یک بیزینس منموفق تبدیل شوید. فرقی نمی‌کند که این بخش را برای برنامه‌ریزی اهداف خود می‌نویسید یا قرار است توضیحی به سرمایه‌گذار ارائه دهید. اگر در ذهنتان رویای راه‌انداختن استارتاپ موفق را دارید، قطعاً به بیزینس پلن استارتاپ نیاز خواهید داشت. به‌کمک این طرح ایده‌های خلاقانه تان را با سرمایه‌گذاران احتمالی در میان بگذارید؛ چالش‌های پیش‌رو را نشان دهید و بگویید چگونه ایده خود را عملی می‌کنید. در این نوع بیزینس پلن داده‌های صنعت و برنامه‌های شما برای گرفتن بازار در دستتان حرف اول را می‌زند.

مدیریت صحیح امور مالی

اگر مجله خبری بیزنس راه بنداز کسب و کار شما و اینکه چگونه پول در می آورید نیاز به توضیحات بیشتری دارد حتما در ادامه توضیح دهید. حال که با قوانین کلی نوشتن یک طرح کسب و کار آشنا شده اید، بهتر است به سراغ جزییات نوشتن آن برویم. به یاد داشته باشید، بیزینس پلن شما یک ابزار مفید برای کمک به شما در ایجاد یک کسب و کار بهتر است بنابراین نوشتن آن را به عنوان یک رفع تکلیف نبینید. بیزینس پلن خود را به زبانی بنویسید که به راحتی برای مخاطب قابل درک و فهم باشد. به عنوان مثال، اگر فعالیت شرکت شما در حوزه های علمی پیچیده است، باید به گونه ای آن را توضیح دهید که سرمایه گذاران و اشخاصی که دانش کافی ندارند کاملا متوجه مطالب ارائه شده از سوی شما شوند.

بیزینس پلن چیست؟

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی