دکوراسیون داخلی جواهر فروشی (5 نکته برای ویترین جذاب)

توجه به رنگی که به کار برده میشود بسیار مهم است؛ علاوه بر زیبایی و جذب مشتری باید جلوه جواهرآلات را نیز از بین نبرد. گاهی بنا بر اقتضائات فضا، به ناچار در انتخاب رنگ محدود می شویم. از نورهایی با رنگهای ضد و نقیض استفاده نشود بهتر است؛ رنگ سفید و زرد بهترین انتخاب هستند. تقریبا همه ما از طریق قدرت بصری به کالایی توجه نشان میدهیم. در این متن قصد داریم،نکاتی راجع به دکوراسیون مغازه طلافروشی صحبت کنیم،پس با ما همراه باشید. برای دیدن نمونه پروژها به گالری تصاویر مراجعه فرمایید حتما نمونه کارهای طراحی دکوراسیون داخلی انواع مغازه ما را دیدن فرمایید زیرا مطمئن هستیم تمام تصاویر واقعیت های مذکور را به نمایش می گذارد. در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که طراحی و دکوراسیون داخلی مغازه طلافروشی میتواند خیال شما را از بابت فروش طلاها آسوده کند. تنوع نور دست شما را برای طراحی فضای داخلی باز میگذارد.

نام فروشگاه و شماره تماس درطراحی نمای مغازه باید قابل دید باشد. ویترین مغازه شما می تواند پیغامی را به مخاطبان شما منتقل کند که برای آنها هم مهم است و هم تاثیر طراحی داخلی ویترین طلا فروشی گذار. زیرا پیشخوان قسمتی است که اغلب روی آن جواهرات از نزدیک دیده میشوند و مکرر ممکن است دست روی آنها قرار گیرد. آنها زمان زیادی را در مغازه صرف می کنند و باید همیشه در مورد قیمت سکه و نرخ طلا و ارز آگاهی داشته باشند. طراحی داخلی زیبا و البته مناسب در آغاز کار برای فضای یک مغازه طلافروشی، نهتنها میتواند روی نما محصولات تاثیرگذار باشد، بلکه میتواند باعث جذب مشتری و افزایش اعتماد وی نیز گردد. طبق تحقیقات صورت گرفته در بین مغازه های طلافروشی، تقریباً در حدود نود درصد از مشتریان در هنگام ورود به طلافروشی به طور ناخودآگاه به سمت راست مغازه دقت می نمایند. به طور کلی طراحی دکوراسیون مغازه ها و فروشگاه ها به سلیقه شخصی و میزان بودجه شما بستگی دارد. دکوراسیون ویترین طلا فروشی به هر میزان که جذاب باشد، کم نور بودن مغازه آن را تحت الشعاع قرار خواهد داد و باعث عدم جذابیت ویترین مغازه برای مشاهده کنندگان خواهد شد.

ظاهر دکوراسیون طلافروشی اولین تجربهای است که مشتریان از فروشگاه بهدست میآورند. اولین چیزی که برای آنها با اهمیت است، دکوراسیون داخلی مغازه به خصوص در طلافروشیهاست که جنبه روحی روانی مثبتی را در ذهن مشتریان که اغلب بانوان هستند، ایجاد مینماید. اگر ویترین شما نمایانگر اجناسی باشد که در مغازه دارید و انها را به جلوه خوبی نیز نشان دهید میتوانید فروش بهتری داشته باشید. تامین کردن نیازهای مشتری یعنی احترام به مشتری و خریدهای مکرر که کسب درآمد بالاتری را نیز به همراه دارد. به همین دلیل علاوه بر کالایی که باید هنرمندانه مطابق با سلیقه هر مشتری ارائه شود، توجه به دکوراسیون برای به چشم آمدن و جذب مشتری بسیار مهم است. نکته مهم این است که طراحی فوق باید بر اساس علایق عموم صورت پذیرد. همچنین بنا به درخواست کارفرما کانتر مغازه که از حیث امنیتی بسیار مهم بود، برون سپاری کرده و به صورت گاوصندوق های به هم چسبیده با ورق دوبل درست کردیم.

با در نظر گرفتن چنین ایده ای، چندین آلترناتیو ارائه کردیم و در نهایت به این طرح رسیدیم که در آن بادبند، علاوه بر پوشیده شدن، ظاهری جذاب و حتی کاربردی هم پیدا کرده است. را در طرح استفاده کنیم. به دلیل این که این کالاها لوکس هستند، بهتر است از سبکهای دکوراسیونی برای طراحی استفاده کنیم که احساسی از لوکس بودن را به ما برساند. برای مثال در طراحی معماری داخلی جواهر فروشیها به دلیل اینکه متقاضیان اکثرا خانم هستند باید نوع فضا به گونهای طراحی شود که برای خانمها جذاب باشد. ویترین ها می توانند از MDF ساخته شوند و به دلیل دوام بالا، تنوع زیاد و قیمت مناسب در دکور طلا فروشی کاربردی است. اما فروششان بیشتر است یا طراحی ویترینشان به نحوی است که دکور پرتر و شلوغ تر یا سنگین تر دیده می شود و در کار موفق تر هستند.حال به بررسی چگونگی طراحی برای هر مغازه طلافروشی و هر ویترینی میپردازیم. معمولا همه ما برای خرید کالای مورد نظر به معماری داخلی مغازه توجه میکنیم. طراحی داخلی ویترین طلا فروشی تشکیل شده از ماکت هایی دست ساز شامل : کف چین ویترین همچنین طراحی مانکن و استند های زینتی برای ساخت دکور داخلی ویترین طلافروشی و دکوراسیون ظریف و مخملی به عنوان نگه دارنده طلا که همان عروسک ها و مانکن های متنوع هستند.محدوده داخل ویترین بسیار مهم و کار ساز از نظر طراحی و ساخت برای رونق بخشیدن به کسب و کار طلافروشی می باشد.بسیار بسیار میشنویم که طلافروشان میگویند همکارانی داریم که وزن و بار ویترین خیلی کم تری نسبت به ما دارند .

استفاده از رنگ مناسب برای جلوه بیشتر کالاها نکته بسیار حائز اهمیتی است. همان طور که گفته شد طراحی دکوراسیون داخلی مغازه اهمیت بسیار زیادی دارد و یکی از اهداف آن جذب مشتری و در نتیجه فروش بالا میباشد که این مورد موفقیت در کسب و کار را به همراه خواهد داشت. در طراحی ویترین مغازه باید خلاقیت . به این ترتیب اغلب طراحان داخلی از منابع روشنایی متعددی برای این محیط استفاده می نمایند و سعی می کنند که از تجمع نور در یک بخش صرف نظر نمایند. بخش مهمی که حتما باید در نظر بگیرید جایگاه یخچال است که علاوه بر آن که مشتری باید به آن دسترسی داشته باشد باید طبق نظارت کامل فروشنده باشد. به طور مثال راهروهای عریض با چیدمان فکر شدهی رگالها علاوه بر اینکه مسیر حرکتی کنجکاوانه به مشتری القا میدهد به صورت فروش خاموش اجناس خود را در معرض دید قرار میدهد، این نظر آناهیتا عبادی یکی از طراحان چیدمان فروشگاهی موفق در ایران است. برای اینکه دکوراسیون داخلی جواهر فروشی منحصر به فردی داشته باشید بهتر است قسمتهایی را تاریک و قسمتهایی را با نور مناسب نقطهای تابیده شده روی جواهرات در نظر بگیرید. این موضوع در جواهر فروشی میتواند اهمیت بیشتری هم داشته باشد.

شیک بودن برای مالکان جواهر فروشی حرف اول را بعد از امنیت میزند. معمولا استاندار مشترکی بین تمام ویترینهای جواهر فروشی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. جانمایی درب ورودی بین دو ویترین، امکان طراحی متقارن را فراهم میسازد. به خصوص اگر این فضا طلافروشی باشد و هدف از نورپردازی دو برابر کردن زرق و برق طلاجات و جواهرات داخل ویترین باشد. برای خرید مبلمان در فضای طلا و جواهر فروشی بهتر است از مبلمان استیل انتخاب داشته باشید. انواع جواهر با تلفیقی از هنر و ظرافت ساخته میشوند. هنر چیدمان و طراحی ویترین مستلزم داشتن مهارت در زیبایی شناسی و تجربه ساخت و اجرا و شناخت متریال های گوناگون در دسترس است . کشورهای جهانِ اول به صورت وسیعی از این هنر بهره می برد؛ خاصه در حوزه مارکتینگ و چیدمان و سیستم لایتینگ -نورپردازی- در صنعتِ طلای این کشورها بسیار قابل توجه است. زمانی که این سیستم فعال شود به محض ورود دزد با حسگرهای فعالی که دارد به مرکز نظارتی اطلاع میدهد. سیستم دزدگیر مجهز به انواع حسگرها ست.

امروزه این شیشه ها به خصوص برای ساخت جعبه های شیشه ای نگهداری جواهرات، به میزان بسیار زیادی مورد توجه طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته اند زیرا صاحبان مغازه در مواقع لزوم می توانند شیشه ها را کدر کنند تا جواهرات درون آن مشخص نباشند و در این صورت انگیزه ای برای هجوم سارقان وجود نخواهد داشت. برای افزایش امنیت لازم است درب ورودی دارای قفل امنیتی باشد. ماهیت این شغل چنین می طلبد که فروشگاه دارای یک دیزاین خاص باشد طلافروشی از جمله فضاهای تجاری است که طراحی و دکوراسیون داخلی آن در میزان جذب مشتری و فروش بیشتر تاثیر به سزایی دارد. شیشه ای که در ساخت شیشه لمینت استفاده می شود دارای ضخامت های مختلف است و ممکن است انواع مختلفی از مواد لایه ای برای چسباندن آن ها به هم استفاده شود. در این قسمت کوشیده ایم با بررسی پروژه های طراحی انجام شده برای فروشگاه ها. کاشی های فرش را می توان مستقیماً بر روی کفهای سخت یا بتنی نصب کرد و نسبت به بسیاری از انواع فرش مقاوم در برابر رطوبت هستند.

با این کار علاوه بر توجه به استانداردهای مهمی مثل امنیت، به شیک بودن و جذب مشتری نیز توجه خواهد شد. از طرفی علاوه بر در نظر داشتن شرایط مالک، لازم است به جذب بیشتر مشتری و مواردی از قبیل امنیت و زیبایی نیز توجه کرد. هرچقدر ویترینها خاصتر طراحی شوند فضاسازی جواهرفروشیها نیز متفاوتتر خواهد بود. ویترینها شفافیت کافی داشته باشد که زیبایی طلا را به خوبی به مشتری نشان بدهد. به سبب قیمت بالای کالای ارائه شده در این نوع از واحد های تجاری، امنیت در طراحی دکوراسیون داخلی طلا فروشی سهم عمده ای از اولویت های طراحی داخلی طلا فروشی را به خود اختصاص می دهد تا جایی که در مقایسه با زیبایی فروشگاه در طراحی داخلی، در جایگاهی بالاتر قرار می گیرد. در بازسازی طلا فروشی افزایش تأمین امنیت بیرونی فروشگاه و داخلی آن هر دو به یک اندازه مهم هستند. برای بازسازی طلا فروشی به دلیل اهمیت امنیت در آن و نیاز به طراحی تخصصی و لوکس فروشگاهتان بهتر است آن را به متخصصان طراح داخلی بسپارید. بسته به سلیقۀ صاحب فروشگاه میتوان از رنگهای گوناگونی آن را طراحی و بازسازی کرد. میتوان از علوم معماری و اصول طراحی صنعتی و هر حرفه قابل ورودی در این شغل با خلاقیت استفاده کرد.

البته باید نمونههای متنوعی را نیز در نظر داشت تا نشان دهنده انواع کارهای موجود در مغازه باشند. این محصول با نورپردازی ویژه، نمایانگر ماهیت مغازه شماست و می تواند مشتریان را به سمت شما و فروشگاه تان جذب کند تا دیگر اجناس شما را نیز در کنار این طراحی دکوراسیون داخلی مغازه طلا فروشی محصول بررسی کنند. نصب دوربین های دوربین مداربسته در دکوراسیون مغازه طلافروشی مهم است. اگر شما فروشندهی لباس هستید آگاه باشید که دکوراسیون داخلی فروشگاه شما بسیار مهم است. برای این منظور میتوانید یک تجربه حرفهای با کارشناسان شرکت راهیل هنری داشته باشید. برای این منظور در ادامه ایدهها و نکتههای مهمی را بیان خواهیم کرد که برای بسیار کارآمد هستند. به همین منظور می توان از ابزارهایی چون انواع پارتیشن ها، کانترها و … تک تک قفسه ها، طوری طراحی شده اند که مثل نقاشی های عتیقه به نظر برسند و به لوکس بودن فضا بیافزایند.

هراندازه که قفسهها مرتبتر باشند همهی اجناس بهخوبی در معرض دید مشتریان قرار خواهد گرفت و جنس دلخواه خود را راحتتر پیدا خواهند کرد و احتمال خرید اجناس بالاتر خواهد رفت. طلا فروشی ها از آن دسته مراکز مهم هستند که باید به راحتی و نیاز مشتریان توجه کنند و در طراحی دکوراسیون با این همه طرح و مدل یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه شود هماهنگی بین رنگ ها و دکور است. گزینههایی مانند زمینه طرح دار باعث میشوند جلوه جواهرات زیبایی خود را نشان ندهند. بهطور کلی میتوان گفت هرقدر هم که ویترین یک مغازه طلا فروشی جذاب باشد، در نهایت عدم وجود نورپردازی مناسب میتواند زیبایی ویترین را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد. نور پردازی و رنگ بندی دو عاملی هستند که می توانند مغازه طلا فروشی را منحصر به فرد کنند و از آن جایی که بیشتر مشتریان طلا فروشی خانم ها هستند و افراد ریز بینی می باشند، دقت و ظرافت در طراحی داخلی طلا فروشی آن ها را بیشتر جذب کرده و نتیجه ی مطلوب تری برای صاحبان مغازه را به همراه دارد.

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی