دکوراسیون خانه های ۵۰ متری با طراحی زیبا و شیک

خوب پس بهتره شروع کنیم. می خوایم چند تا ایده خوب برای طراحی دکوراسیون داخلی به شما بدیم. طراحی دکوراسیون داخلی با چوب حس خوب طبیعت رو همراه خودش به داخل منزل میاره. تصویر بالا یک مدل دکوراسیون داخلی مناسب برای پذیرایی های کوچک رو نشون میده. فضای کوچک خانه، اتاق های خواب، اندازه ی آشپزخانه و اتاق های نشیمن و پذیرایی هر کدام دکوراسیون مخصوص به خود را می طلبند که با توجه به اندازه و ابعاد خانه می توانند بسیار متنوع و زیبا باشند. فرش یکی دیگر از مهم ترین عناصر در فضای سالن پذیرایی است. لطافت و زیبایی که در این بافتههای خوشرنگ است، جلوهای زیبا در عین سادگی به دکوراسیون خانه روستایی ایرانی میبخشد.

طراحی دکوراسیون ایرانی همیشه با استفاده از فرشهای لاکی قرمز فراهم میشده طراحی داخلی ساختمان مسکونی ایرانی است. در طراحی نمای ساختمان مسکونی و نمای داخلی باید با توجه به مکان ساختمان، شدت تابش آفتاب، بافت فرهنگی و اجتماعی و شرایط ساختمانهای روبرو و مشرف به آن ساختمان، بتوان کنترل نور را به بهترین نحو طراحی کرد. در اصول انتخاب و ترکیب رنگها برای دستیابی به کنتراست زیاد بین رنگهای اصلی با رنگهای تکمیلی، سعی کنید رنگ دیوارها را روشن نگه دارید و تا حد امکان بین مقادیر رنگ چوب و د و دیوار اختلاف و کنتراست ایجاد کنید. در سبک روستیک، قطعات چوب و سنگ، فرآوری نمی شوند، بلکه تا حد ممکن به شکل طبیعی به کار می روند. اتاق خواب کودکان اما شیوه ای متفاوت را در پیش گرفته، رنگ های شاد در اولین نگاه همه را مجذوب خود می کند. استفاده از خطوط صاف و مستقیم، اکسسوریهای زیبا و با رنگ شاد بههمراه ست مبلمان با طرحی نوین و میز عسلی طرح چوب در سبک مدرن رواج خاصی دارد.

چقدر خاص و در عین حال انرژی بخشه… خیلی مدرن و شیک در عین حال ساده است. سبک روستیک که در طراحی دکوراسیون کلبه مورد استفاده قرار می گیرد اصیل، زمخت و خشک است. امیدواریم این ایده ها و پیشنهادات بتوانند شما را برای طراحی کلبه خود ترغیب نمایند و ایده آل ترین طرح را پیش روی شما قرار دهند. به خصوص اینکه انواع رنگ و طرح برای چوب وجود داره و میتونید چند تاش رو با هم ترکیب کنید. اینکه برای دکوراسیون داخلی یک سبک خاص پیش گرفته شود از نظر بسیاری از طراحان پسندیده است. بسیاری از روستاییان برای استفادهی خود منسوجات و دستبافهایی تهیه میکردند که در جایجای خانههایشان دیده میشد. برخی از ظرف و ظروف مثل دیگ و دیگچههای قدیمی، نیز خصوصا اگر روی یک چراغ سه فتیله باشند، عنصر زیبایی در دکوراسیون به شمار میروند.

ترکیب مشکی و قرمز یکی از ایدههای که هیچ وقت قدیمی نمیشه و همیشه تو کارهای مدرن و کلاسیک میشه ازش استفاده کرد. البته این وسیلهها میتوانند تنها جنبهی زیبایی نداشته باشند و برای خریدها و انجام کارهای روزمره از آنها بهره ببرید. میتوانید از تکهای حصیر برای پنجره استفاده کنید یا زنبیل و سبدی دستباف را بهکار ببرید. شما میتوانید برای داشتن یک چیدمان تلفیقی از ابزارها و وسایل نوستالژیکی بهره ببرید که هم حس و حال روستایی و هم ماهیت سنتی در فضای شما ایجاد کند. از جمله اشتباهات رایج در این زمینه این است که بسیاری از افراد مبلمان، پرده و کوسن با طرح و رنگ های متنوع را در فضای سالن پذیرایی و اتاق نشیمن استفاده می نمایند. قطعا هنوز هم بسیاری از روستاییان گوشه و کنار کشورمان این منسوجات را تولید میکنند. این هم یه مدل دیگه که با کمک ام دی اف طرح چوب و پارکت های چوبی طراحی و اجرا شده.

تغییر دکوراسیون منزل در نحوه پذیرایی از مهمانان نیز موثر است. همه مراحلی هستن که می تونن به شما حس خوبی بدن؛ حس خوب تغییر و نو شدن. ایجاد بافت فقط مربوط به رنگ کردن دیوار نمی باشد بلکه شما می توانید با قرار دادن وسایل تزیینی بر روی دیوار یک بافت متفاوت ایجاد کنید. اما برای مثال استفاده از پشم دامها برای درست کردن بالشت و دیگر وسایل راحتی میتواند عنصر تأثیرگذاری باشد. شما در حقیقت یک هزینه متوسط را میتوانید برای تغییرات دکوراسیون منزل اختصاص دهید و نه بیشتر از آن. پس نمی توان نقش چوب در دکور آشپزخانه را انکار کرد. پس طراحی دکوراسیون داخلی بالا رو ببینید.

در طراحی دکوراسیون تصویر بالا هم از چوب (در حقیقت ام دی اف طرح چوب) به زیبایی هرچه تمام تر استفاده شده. ساکن یک خانهی روستایی زندگیای در نهایت سادگی دارد. اگر شرایط و موقعیت خانهی شما به گونهای است که نمیتونید از نورطبیعی بهره ببرید، میتوانید از نور مصنوعی بدین منظور استفاده نمایید. نهایت استفاده از نور طبیعی یکی از مهمترین مشخصههای طراحی خانه روستایی است. از دیگر مشخصههای بارز دکوراسیون خانه روستایی ایرانی، بهکاربردن وسایلی است که با زندگی روستایی پیوند نزدیکتری دارد. همچنین کاربرد ظروف چوبی و سفالی از دیگر مشخصههای دکوراسیون خانه روستایی ایرانی است. همچنین با کمک بافتههای ساده یا گلولههای بافته نشدهی رنگین میتوانید آویزها و اشیای تزئینی رنگارنگ و زیبایی بسازید که روستاییان در منزل خود استفاده میکنند. همچنین میتوانید از پاف به جای مبل تک نفره استفاده کنید. الگوها همیشه بزرگ هستند و بر روی همه چیز از دیوارها و فرشها گرفته تا صندلی ها و مبل ها استفاده می شوند.

حتی میشه یک بخشی از منزل رو چوب کار کرد و بقیه اش رنگی متفاوت داشته باشه؛ مثل طرح دکوراسیون بالا. در این مدل دکوراسیون داخلی فقط از مبلمان و فرش برای تقسیم فضا استفاده شده واین کار هم بسیار هنرمندانه و زیبا انجام شده. مطمئنا مبلمان با طرح گره چینی یکی از ایدههایی است که میتواند به ایجاد دکوراسیون سنتی شما کمک کند. امّا همیشه چیدمان نهایی و انتخاب نوع مبلمان و وسایل تزینی می تونه دست خود شما باشه. رنگ سفید کمک میکنه تا وسایل منزل بیشتر به چشم بیان. تا جایی که میشود باید عناصر دیجیتال و الکترونیکی را از این خانه حذف کرد. از ویژگیهایی که در سبک دکوراسیون ساحلی دیده میشوند، میتوان به استفاده از پالتهای رنگی خنثی ترکیب شده با آبی و سبز، مبلمان بژ و یا سفید، اتاقهایی پر از وسایل چوبی و یا الهام گرفته از دریا، الگوهای آبی و سفید برای بالشها و پنجرههای بزرگ اشاره کرد.

دیگر وقتی که از چوب در دکوراسیون داخلی استفاده می کنیم بهتر است دکوراسیون را طوری طراحی و ایجاد کنیم که همه قسمت های خانه با هم مطابقت داشته باشد مثلا وسایلی از چوب با رنگ گرم و روشن و یکی از وسایل را از آلومینیوم یا از گزینههای دیگر با رنگ سرد استفاده نکنید بین وسایل های خانه هم خوانی به وجود آورید در آن صورت است که دکوراسیون شما شیک دیده خواهد شد. خودتان را به سبک های بیش تر شناخته شده محدود نکنید. رنگ های گرم برای طراحی سفره خانه ها مناسب تر از رنگ های سرد می باشند. البته اجرای چنین طرحی می تواند بسیار گران تمام شود، اما این خانه های شیک و مدرن، ایده های شگفت انگیزی برای الهام گیری در اختیار ما قرار می دهند. یکی از عناصر اصلی و مهم در دکوراسیون و چیدمان سنتی خاورمیانه استفاده از فرش و گلیم است. برخی صنایع دستی چون گلیم و جاجیم شهرت جهانی دارند و کاربرد آنها حتی در خانههای مدرن امری رایج است. برای مثال همان منسوجاتی که از آنها یاد کردیم، مثل انواع قالیچهها و فرشهای دستباف، گلیم و جاجیم، از مهمترین و بارزترین عناصر هردو سبک هستند. مثل تغییر فصل ها!

در زیر مبلمان نیز می توانید کفش های خود را قرآر دهید. این امر یکی از مهمترین نمودهای گرایش به سبک روستیک است که در منازل بسیاری از افراد با تفکرات و سلایق گوناگون دیده میشود. بسیاری از این افراد نگرانی های زیادی در رابطه با نقل مکان به خانه های جدید را دارند، چرا که نمی دانند خانه جدید خود را به چه شکلی طراحی کنند. همیشه برای داشتن زندگی ایده آل نباید به دنبال فضاهای بزرگ بود، چون با کمی خلاقیت می توان زیبایی را در هر فضایی دعوت کرد. با اینکه فضای داخلی چنین منازلی کوچک است اما برای داشتن زندگی راحت و دعوت کردن میهمان مناسب است. اینجا چند تا عنصر مختلفی با هم ترکیب شدن تا یک فضای دنج و راحت برای ما ایجاد کنن. اول از همه میریم سراغ چند تا ایده که داخلشون از چوب استفاده شده. این آشپزخانه با اندازه و شکل ظاهری و طراحی کابینت های جادار و امکاناتی که در آن می بینیم برای یک آپارتمان 40 متری، آشپزخانه فوق العاده ایده آلی به نظر می آید. وسیلهای مثل ساج میتواند عنصر درخشانی در آشپزخانهی شما باشد که دربرگیرندهی ماهیتی کاملا روستایی است. انتخاب وسایل چوبی مثل میزی که در عکس بالا می بینید می تونه ایده خوبی باشه.

برای مثال بخشی را بدون مبل و با متکا و فرش چیدمان کنید. در حالی که این طرحهای خانه به لطف محبوبیت آنها در مجلات و برنامههای بازسازی خانه، سالها مد شده است، این بدون دلیل خوبی نیست. امروزه در ایران و در فرهنگ عامیانه جاری به ساختمان های یک طبقه تا سه طبقه با دید از چهار طرف و داشتن حیاط سرسبز ویلا گفته می شود ضمن اینکه با توجه با استقرار اکثر ویلاهای ایران در شمال کشور سقف شیروانی (شیب دار) به یکی از مولفه های طراحی ویلا در اذهان عوام تبدیل گشته است که غلط است و در حال حاضر به خصوص در طراحی ویلاهای سبک مدرن کمتر از سقف های شیب دار بهره می جویند. ویژگی های پنجره های تمام چوب فرآوری شده تا به حدی پیشرفت داشته که می توان موارد زیر را در این باره نام برد: قابلیت ساخت به صورت دو جداره، زیبایی، طول عمر بالا، عایق حرارت و غیره. یک مسئلهی مهم که باید دربارهی عناصر طبیعت در دکوراسیون خانه روستایی ایرانی به آن توجه شود، این است که ارتباط با طبیعت ماهیتی آشتیگونه و احترامآمیز دارد؛ بر این اساس، آنچه حاصل شکار، خشونت و آزار طبیعت و حیوانات باشد در سبک روستیک کوچک ترین جایگاهی ندارد.

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی