دکتر قالیباف: سند تحویل و تحول شهرداری را به مدیریت آینده شهر ارائه کردیم

هزینه کلی ماهانه خدمات مربوط به تمام خدمات اداری خانوادگی را به شما می دهد. شهردار تهران با بیان اینکه وظیفه دارم مجددا از آیات عظام و بزرگان حوزه که در این مدت 12 سال هر سال ما را به حضور می پذیرفتند و رهنمود می دادند، تشکر کنم ، گفت: در این 12سال ما با دقت نگاه های آنها را دنبال می کردیم. در مدیریت روزانه کلیه دارایی های غیرمجاز مانند املاک و مستغلات کمک می کند. مدیریت روزانه کلیه دارایی های غیرمجاز مانند املاک و مستغلات را ارائه می دهد. پیچیدگی مسائل شهری و پدیده های جاری در آن به حدی است که مدیریت این مجموعه در هم تنیده نیازمند برنامه ریزی و تشکیل سازمان های مسئول می باشد. قالیباف ادامه داد: برای کارآمدی دین در اداره امور جامعه، پیشرفت در مقیاس ملی هم به این مدیریت یکپارچه شهری نیازمند هستیم لحظه ای نباید از این موضوع درنگ کنیم این یک خواست ملی و مردمی است که اجتناب ناپذیر است و تنها راه نجات از چالش های روزمره مردم به شمار می رود. وی ضمن تقدیر از نمایندگان مجلس از مجلس هفتم تا دهم و کلیه شهرداران کلانشهرهای کشور گفت: از ائمه جمعه و جماعات، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، هیات های مذهبی، مساجد، خیریه ها و سمن ها تقدیر و تشکر می کنم؛ به طور ویژه از همکاران در سازمان آتش نشانی هم تشکر دارم که نشان دادند در روز خطر جان خودشان را فدای حفظ جان همشهریان کردند.

دفتر خانواده یک شرکت خصوصی است که مدیریت سرمایه گذاری و مدیریت دارایی را برای یک خانواده ثروتمند انجام می دهد، عموماً شرکتی با بیش از ۱۰۰ میلیون دلار دارایی سرمایه گذاری، با هدف رشد و توسعه مؤثر ثروت در بین نسل ها. دارایی ها ثروت خود خانواده هستند که اغلب در بسیاری از نسل های خانواده انباشته می شوند. نسل بعدی اغلب هزینه های حفظ دفتر را ممنوع می داند. در کشور ایران نیز با روش های نوین مدیریتی و غیر متمرکزی که به اجرا گذاشته شده و همچنین با شکل گیر شوراهای اسلامی شهر، موضوع مدیریت شهرها در راس بحث ها و گفتارهای سیاسی و اجتماعی قرار گرفته است از این رو ارتقا شرایط مدیریت شهری و بهبود وضعیت شهرداری ها باید با عنوان یکی از اهداف برنامه ها و از عوامل موثر در بهبود اداره شهر و عملکرد شهرداری مورد توجه قرار گیرد و انتخاب مدیر واجد شرایط و مجرب برای شهرداری ها می تواند از مهمترین عوامل موثر در بهبود اداره یک شهر محسوب شود.

دفاتر خدمات خانوادگی دسته اول خدمات املاک و مالی را ارائه می دهند و به طور معمول توسط یک شرکت مستقل اداره می شوند که نظارت مستقیم را از یک متولی خانواده یا مدیر دریافت می کنند. دفتر خانوادگی سنتی تجارتی است که توسط یک خانواده مجزا اداره می شود. دو سال قبل در یک فرمان شفاهی بیش از هزار و 500 هکتار فضاهای در اختیار نیروهای مسلح و دستگاه های امنیتی و نظامی را یکجا در اختیار مردم گذاشتند. به طور مستقیم دارایی های ناعادلانه در املاک را مدیریت یا اداره نمی کند. در جلسات و گفت و شنود ها سعی کردم ادب و اخلاق را رعایت کنم اما اگر جایی صدای من بلند شده و یا کوتاهی داشتم از یکایک عزیزان حلالیت می طلبم. در سال ۲۰۱۶، دفاتر مستقل خانواده تا حد زیادی در حال انتقال بودند زیرا بنیانگذار مرد یا بنیانگذار خانم خانواده بسیار پیر یا فوت شده اند.

دفتر خانواده دارایی خانواده را سرمایه گذاری کرده، کل آن را مدیریت می کند و در صورت لزوم پرداخت های اعضای خانواده را نیز می پردازد. این راه حل ها که زمانی از اعتبار برخوردار بودند، به طور نسبی اهمیت خود را از دست داده و به دنبال این تغییرات، شیوه های اداره شهری متمرکز و سلسله مراتب تک ساختاری و تک بعدی نیز به دنبال آن ناپدید می شود. همانجا بود که تاکید کردم بحث هوشمند سازی از ضرورت های جدی شهرداری هاست. می خواستم با مدیران ارشد شهرداری آشنا شوم اما حتی یک برگ کوچک دو خطی از ارزیابی و عملکرد نبود که نگاه کنم و ببینم چه اطلاعاتی در دست من قرار می گیرد. از همه حمایت ها و رهنمود های ایشان تشکر می کنیم، از اینکه عنایت داشتند همکاران من و مجموعه شهرداری را به عنوان مجموعه جهادی شناختند تشکر می کنم و این افتخار را شاکر هستیم که ایشان این لقب را به مجموعه شهرداری دادند و باعث افتخار همه ما است. وی ضمن تقدیر از دولت های نهم، دهم و یازدهم گفت: اگر گله مندی هایی داریم به جای خود است، معمولا بر اساس قوانین و مقررات مطالبی داریم و حتما آیندگان هم دارند، اما انصاف این است که نگوییم همه زحمت کشیدند مخصوصا وزارتخانه ها و بدنه ها چرا که شهر بدون همکاری پیش نمی رفت.

دفاتر خانواده همچنین ممکن است وظایفی از قبیل مدیریت کارکنان خانه، تنظیم ترتیب سفر، مدیریت املاک، فعالیت های روزانه در حسابداری و حقوق و دستمزد، مدیریت امور حقوقی، خدمات مدیریت خانواده، اداره خانواده، آموزش های مالی و سرمایه گذاری، هماهنگی امور بشردوستانه و بنیادهای خصوصی و برنامه ریزی جایگزین را برعهده بگیرند. خدمات دیگری که معمولاً توسط اداره سنتی خانواده اداره می شوند شامل مدیریت املاک، فعالیت های روزانه حسابداری و حقوق و دستمزد و مدیریت امور حقوقی است. در این هیچ شکی وجود ندارد که آبهای افغانستان، یکی از سرمایههای ملی کشور است و در گام نخست حکومت باید برای مدیریت و استفادهی درست از آن، کار و تلاش خستهگی ناپذیر کند. افزون بر آن، از هدر رفتن بیش از 20.3 میلیون متر مکعب آب جلوگیری خواهد شد و این کار میتواند هزاران شغل جدید ایجاد و در کاهش فقر اقتصادی شهروندان، تأثیر قابل ملاحظهای داشته باشد. افزایش انتظارات و نیازهای مردم، کاهش منابع مالی و تخریب محیط زیست، پیچیدگی های اجتماعی و کالبدی شهر از جمله مشکلاتی است که امروزه مدیران شهری با آن مواجه اند. کمک به نظارت مالی کل دارایی های مالی نقدینگی می کند. ارائه گزارشی ماهانه و جامع از کلیه فعالیت های املاک و بدون هزینه اضافی می دهد.

برای دفاتر اداره کننده سرمایه چندین خانواده، به دفتر چند خانواده مراجعه کنید. این مقاله در مورد دفاتر مدیریت سرمایه یک خانواده است. بسیاری از دفاتر خانواده برای تراز کردن بهره بر اساس اهداف ارزیابی و ارزیابی بازگشت، به صندوق های تامینی می روند. یک دفتر خانواده می تواند بیش از یک میلیون دلار در سال برای فعالیت هزینه کند، بنابراین ارزش خالص خانواده معمولاً از ۱۰۰ میلیون دلار دارایی های قابل سرمایه گذاری فراتر می رود. امروز این سند را تحویل مهندس چمران می دهم و ایشان به شورای پنجم منتقل خواهند کرد، در خواست دارم یک نسخه هم در اختیار کلیه اعضای شورای چهارم قرار گیرم و در فرصت مناسب در اختیار همه مردم و اصحاب رسانه هم قرار گیرد.اگر اشکالی هم در روش این کار است پیشاپیش می پذیرم اما پیشنهادات بعدی می تواند این را تکمیل کند. ممکن است در ملک یکی از اعضای خانواده یک دفتر داشته باشد. دفاتر خانواده ممکن است در سهام خصوصی، فرصت های سرمایه گذاری، صندوق های تامینی و املاک و مستغلات تجاری سرمایه گذاری کنند.

مجموعه 300 هکتاری بوستان ولایت را به برکت ایشان داریم. محمدباقر قالیباف با بیان اینکه سعی کردیم با سه رکن حیاتی و جدی یعنی شهروندان، شهر و مدیریت شهری در یک تعامل درست و با یک رویکرد مبتنی بر مسایل اجتماعی و فرهنگی در این راه گام برداریم، اظهارکرد: خوشحال هستیم که مجموعه مدیریت شهری در دوره های دوم، سوم و چهارم به نقطه ای رسید که امروز فلسفه وجودی شهرداری ها در کشور و نگاه مردم متحول شد. مدل های جدیدی از جمله دفتر خانواده مجازی ظاهر شده اند. مدیران با توجه به توافق با خانواده، معمولاً با مشوق هایی که براساس بهره یا سود سرمایه ای که از طرف دفتر ایجاد می شود، جبران می شوند. شهرداری ها از نظر مدیریتی و برنامه ریزی با شرایطی متغییر روبه رو هستند. یعنی امروز که ما از شهرداری تهران می رویم، در این سند مشخص شده است که مجموعه اینجا چه چیزی است. شهردار پایتخت با اشاره به12 سال قبل گفت: آن زمان که توفیق خدمت در شهرداری تهران را پیدا کردم نمی دانستم چه چیزی دارم تحویل می گیرم و هر چه تلاش کردم، چیزی مطلع نشدم. حتی ممکن است در این سند دو اشکال هم وجود داشته باشد اما پایه گذاری این اصل با هر هزینه ای برای شهر یک ضرورت است که بدانیم چه چیزی را تحویل می دهیم و بدانند چه چیزی را تحویل می گیرند ولو نقایصی هم در آن باشد.

ما تا زنده هستیم آنها را فراموش نخواهیم کرد. شهردار تهران سپس از اصحاب رسانه تقدیر کرد و گفت: از اصحاب فرهنگ، رسانه، هنرمندان که همیشه و همه جا و بجا ما را همراهی و نقد و حمایت کردند و باعث پیشرفت و اصلاح کارها شدند تشکر می کنم. صورت گرفته است. ما تلاش کردیم در تابستان شهر را بشوییم، در پائیز به درستی شهر را جارو کنیم و در زمستان های سرد و برفی در کنار هم این شهر را پارو کنیم تا بتوانیم همیشه این شهر را برای مردم بهاری نگاه داریم؛ اگر نقصانی بود به بزرگواری خودشان ما را ببخشند. همیشه مقام معظم رهبری به نفع مردم تصمیم گرفتند و با عنایات ایشان امروز معبری نمانده که بخواهیم در تهران باز کنیم. وی ادامه داد: همه تلاش ما در 12 سال گذشته با همین نگاه بوده است تا هدف ارتقای کیفیت زندگی در بعد مادی و معنوی محقق شود. مدیریت شهری به عبارتی یک سازمان گسترده متشکل از تمام عناصر و اجزای رسمی و غیر رسمی ذیربط و موثر در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی و کالبدی حیات شهر با هدف اداره، هدایت و کنترل و توسعه همه جانبه و پایدار شهر مربوطه است که از بخش ها و نهادهای مختلفی تشکیل می شود.

حتی خیلی از دوستان گفتند فلانی این کار را نکن ممکن است در این سند اشکالی هم پیدا شود اما گفتم آیا این بهتر از آن نیست که هیچ سندی ندهیم تا شورای پنجم و شهردار بعدی بدانند چه چیزی را تحویل می گیرند؟ به طور معمول، این سازمان ها کارمندان خود را برای مدیریت سرمایه گذاری، مالیات، فعالیت های بشردوستانه، اعتماد و امور حقوقی به کار می گیرند. یک دفتر خانوادگی شرکتی است که با مسئولیت محدود، با افسران و کارمندان پشتیبانی، فعالیت می کند. دفاتر خانواده دسته چهارم بر ارائه خدمات املاک متمرکز هستند و معمولاً توسط خانواده با کمک کارمندان پشتیبانی اداره می شوند. مشاوره سرمایه گذاری را برای هزینه ارائه می دهد. برخی دفاتر خانواده سرمایه گذاری افرادی را که عضو خانواده صاحب عضو نیستند می پذیرند. در سالهای اخیر پس از افزایش سریع ارزشمندی شرکتهای فناوری، بسیاری از دفاتر خانوادگی رایج تر شدند که بسیاری از افراد سرمایه تازه ایجاد کرده اند. برخی از متخصصان برای امتحان و توضیح انواع دفاتر خانوادگی موجود و سطوح مختلف خدمات ارائه شده، مدلهایی ایجاد کرده اند. دسته سوم دفاتر خانواده بر ارائه خدمات مالی تمرکز دارند و معمولاً توسط یک بانک، شرکت حقوقی یا یک شرکت حسابداری اداره می شوند.

از این برنامههای حکومت باید تمامقد دفاع شود تا روزی شاهد شکوفایی و بالندهگی کشور عزیز سایت businesset خود افغانستان باشیم. وی با تاکید بر اینکه همین جا از همه اعضای محترم شورای اسلامی دوره چهارم می خواهم که با وجود پایان مسئولیت اداری، رسالت و وظیفه مان در تحقق شکل گیری مدیریت یکپارچه شهری را انجام دهیم، تصریح کرد: در این زمینه تمام قد باید حاضر باشیم و لحظه ای نباید غفلت کنیم. برخی از شرکتهایی که به چندین مشتری خدمات می دهند، از خدمات روانشناسی شخصیتی برای اعضای خانواده برای حمایت از تراز و ارتباط بهتر بین اعضای خانواده، استفاده می کنند. قالیباف تاکید کرد: تقدیر و تشکر خاص از یکایک اعضای شورای اسلامی دوره چهارم را دارم که در حین اینکه با سلایق و نگاه های مختلف بودیم اما باید شهادت دهم این شورا در عین نظارت و نقد و در عین اینکه چالش های جدی داشتیم، بیشترین حمایت و همراهی را برای حل مشکلات مردم داشت که به سهم خودم تقدیر و تشکر می کنم. شورای دفتر خانواده، گروه عضویت در دفاتر یک خانواده ، دفتر خانوادگی مجزا را تعریف می کند: ” SFO یک سازمان خصوصی است که سرمایه گذاری های یک خانواده ثروتمند را اداره می کند.

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی