دوره تجربی طراحی بیزینس پلن رایگان راه تجار | businesset

احیاناً اگر سوالی هم دارید بپرسید و بعد شروع کنید به بررسی یا طراحی ارزش‌های پیشنهادی برند خودتان. اولین مشخصه برند اسنپ، این است که شما می‌توانید راحت و آسوده، از هرجا که باشید، تاکسی قابل اعتماد بگیرید. در واقع اسنپ دارد نیازِ شما، به پیدا کردن سریع و آسان تاکسی را برطرف می‌کند؛ پس تا اینجا یک ارزش عملکردی ایجاد کرده است. گاهی اوقات مشتری دوست دارد بداند نسبت به هزینه‌ای که می‌کند، محصولش تا چه مدت کارایی خواهد داشت. در کل قیمت محصول شما نسبت به رقبا، کارایی محصول در بلند مدت و هزینه‌ای که مشتری حاضر است بپردازد، جزو ارزش‌های اقتصادی هستند.

چرا باید مدل کسب و کار داشته باشیم؟

آن‌ها همچنین به‌طورمعمول وضع بازار را هم تجزیه و تحلیل می‌کنند و جمعیت هدف، اندازه بازار و تأثیر مثبت بازار بر درآمد شرکت را برآورد خواهند کرد. قبل از اینکه کسی در تجارت شما سرمایه‌گذاری کند، نیاز دارد که درک کاملی از سرمایه بالقوه داشته باشد. اعضای کلیدی تیم مدیریت، بنیانگذاران و مالکان، اعضای هیئت مدیره، مشاوران و غیره را ارائه کنید. در کنار فهرستی که از مشخصات تیم مدیریت خود تهیه می‌کنید، خلاصه‌ای از تجربیات آنها و نقشی که در شرکت شما دارند را نیز شرح دهید.

در پایان مینی دوره طراحی بیزنس پلن چه توانایی هایی خواهیم داشت؟

در ادامه خواهیم گفت که مجله خبری بیزنس راه بنداز پلن چیست و چگونه آن را طراحی کنید. آخرین قسمت برنامه کسب و کار اطلاعات مختلفی است که برای تکمیل برنامه شما لازم است. اطلاعاتی مانند تاریخ اعتبار، اسامی ارجاعات، گواهی‌ ها و مجوزها، اسناد قانونی، مجوزهای ساخت، قراردادها و لیست مشاورین تجاری و مواردی از این دست که به فراخور موضوع و نیاز باید ارائه دهید. عوامل خارجی تاثیر گذاربر کسب و کار که منجر به تسهیل رشد کسب وکار میشود، در این دسته قرار می گیرند. فرصت‌ها دست‌ آوردهایی هستند که با استفاده از استراتژی بازاریابی می ‌توانید از آنها جهت بهبود جایگاه خود استفاده کنید.

برای طراحی و تدوین (نگارش) هر  کسب و کاری باید موارد ذیل را مد نظر داشته باشید :

خوب است که تأمین‌کنندگان را هم در این بخش به‌صورت دقیق معرفی کنید. اگر می‌دانید که ساخت محصولاتتان چقدر هزینه‌بر خواهد بود و بودجه شما هم چقدر است و آن را به توضیح محصول اضافه کنید، این بخش را پربارتر خواهید کرد. البته در این قسمت تنها نشان دادن شرح وظیفه اعضا و هیئت مدیره کافی نیست. شما باید در این بخش از بیزینس پلن‌تان دقیقاً مشخص کنید که شرکتتان دقیقاً از چه نوعی خواهد بود. اصولاً ساختار برنامه‌های استراتژیک از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت است و نمی‌توان برنامه واحدی را به‌عنوان برنامه استراتژیک در نظر گرفت.

http://dena-blog.irاگر دانش و تجربه نسبی در کسب و کار دارید قالب آماده طرح کسب و کار را خریداری کنید و با توجه به راهکارها و دستورالعمل های آن، بخش های مختلف طرح کسب و کارتان را کامل کنید. اگر تهیه و تدوین بخشی از بیزینس پلن برای شما دشوار است و یا سوالاتی دارید که پاسخ آنها را نمی دانید برای مشاوره و راهنمایی با ما تماس بگیرید. در بخش توصیف شرکت اهداف کسب و کار و چگونگی تأمین نیازهای بازار هدف خود را به صورت کامل معرفی کرده و مزیت های رقابتی که موجب موفقیت شرکت شما می‌شود را، بیان کنید. در توصیف شرکت باید جوهره برند ، هسته اصلی برند (یعنی دلیل شکل گیری و هدف غایی که دنبال می کید) و ماموریت برند معرفی شود. برای آشنایی بیشتر با این موارد و نحوه نگارش آنها مقاله زیر را بخوانید.

  • در ادامه توضیح می‌دهیم که چطور باید این پازل را روی بوم کسب و کار چید و اصلاً بوم مدل کسب و کار چیست؛ اما بهتر است قبل از آن به یکی دو سوال پاسخ بدهیم.
  • همچنین کارآفرین در تهیه طرح تجاری می تواند از افراد، سازمان ها و منابع اطلاعاتی مختلف کمک بگیرد.
  • طرح‌های داخلی کسب و کار، مخاطبان خاصی در داخل یک سازمان و مجموعه اقتصادی دارد.
  • یکی از اشتباهات رایج که کارآفرینان در اصول نوشتن بیزینس پلن خود مرتکب می‌شوند، این است که صحبتی از رقبای خود نمی‌کنند و یا اینکه وانمود می‌کنند رقیبی ندارند.
  • باید در صورت امکان، دیاگرام ها یا نمودارهای پیشرفته تری را به کار بگیرید.
  • مثلاً برای یک فروشگاه اینترنتی مثل دیجی‌کالا، تامین‌کننده‌ها، همکاران کلیدی هستند و برای پلتفرمی مثل اسنپ، رانندگان نقش همکار کلیدی را دارند.

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی