دوره آموزشی بیزینس پلن کسب و کار آموزشی | businesset

درواقع نحوه بازاریابی محصول و پیدا کردن مشتری یکی از محورهای مهم طرح کسب و کار است که باید به آن توجه کنید. معمولاً میزان سودآوری و افراد درگیر در پروژه نقطه اصلی تمرکز بیزینس پلن‌های داخلی هستند. در این برنامه‌ها اطلاعات مربوط به بازاریابی پروژه، هزینه‌های استخدام و فناوری به‌صورت دقیق ثبت می‌شود.

  • برای مثال فرض کنید شما برای توسعه یک فرایند علمی، بیزنیس پلن می‌نویسید اما احتمالاً سرمایه‌گذاران، دانشمندان علمی نیستند که به تمام اصطلاحات تخصصی تسلط داشته باشند.
  • این سؤالات شاید در یک شرکت تک مالکی و یا دونفره بیهوده به نظر برسد، اما خوانندگان برنامه کسب و کار به تمامی این اطلاعات نیاز دارند.
  • طرح کسب و کار خوب و دقیق که با ایده‌های جدید و جذاب همراه باشید، می‌تواند سرمایه‌گذار را به مشارکت با شما ترغیب کند و خیالتان را تا حدود زیادی از بابت مسائل مالی راحت کند.
  • اما این طرح کسب و کار نسخه ای استاندارد برای تمام کسب وکارها نیست.
اتفاقاً یکی از مجله خبری بیزنس راه بنداز کارهایی که می‌توانید برای موفقیت کسب و کارتان انجام بدهید این است که برنامه‌ای پویا داشته باشید تا همیشه راه برای توسعه کار باز باشد. بیزینس پلن می‌تواند به صورت فایل ورد و یا ارائه پاور پوینت، و یا هر دو آنها باشد. این بخش معمولاً برای کارآفرینان ترسناک و دلهره‌آور است، اما آن‌طور که به نظر می‌رسد ترسناک نیست. طرح و منابع مالی برای اکثر استارتاپ‌ها پیچیده است، ولی با این وجود ابزارهایی وجود دارد که از آن می‌توانید برای ایجاد یک برنامه مالی قوی استفاده کنید.

طرح کسب و کار را مورد استفاده قرار دهید. آن را بایگانی نکنید

اما باید بدانید که نوشتن این طرح کار ساده‌ای است، به شرطی که به همه ابعاد و زوایای کاری که می‌خواهید شروع کنید فکر کرده باشید. با نوشتن طرحی دقیق از آنچه در سر دارید، موفقیت و پیشرفتتان را تضمین کرده‌اید و هم می‌توانید حامیان مالی مناسبی جذب کنید. بعد از تحلیل بازار، نوبت به بیان دقیق جزئیات درباره نحوه راه‌اندازی کسب وکارتان می‌رسد.

http://dena-blog.irدر وسط، ارزش پیشنهادی را دارید که مبادله ارزش بین کسب و کار شما و مشتریان را نشان می‌دهد. بوم مدل کسب ‌و کار یک ابزار کارآفرینی است که شما را قادر می‌سازد مدل کسب و کار خود را تجسم، طراحی و دوباره خلق کنید. این ابزار توسط نظریه‌پرداز تجاری و نویسنده سوئیسی الکساندر اوستروالدر توسعه داده شد. در واقع، بوم مدل کسب و کار یک ابزار مدیریت استراتژیک برای تعریف سریع و آسان یک ایده یا مفهوم تجاری است و آموزش بوم مدل کسب و کار برای هر فردی که می‌خواهد وارد دنیای تجارت شود، الزامی است.

ما در اینجا نحوه نوشتن بیزینس پلن را به زبان ساده، در عین حال جامع بیان کرده‌ایم و پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. همچنین فرصتی فراهم می‌کند تا به گذشته نگاهی بیندازید و ببینید چه چیزهایی بدست آمده است و چه نتوانسته است. آن را به عنوان یک سند زنده تصور کنید که با تجارت شما رشد و تکامل می‌یابد.در این مقاله با طراحی بیزینس پلن آشنا شدید امیدواریم که بتوانید طرح درست و اصولی را برای کسب و کارتان بکشید. طراحی بیزنس پلن به شرکت ها کمک می‌کند تا اهداف خود را شناسایی کرده و در مسیر خود باقی بمانند. آنها می‌توانند به شرکت‌ها کمک کنند تا خودشان را راه اندازی و مدیریت کنند و بعد از راه اندازی آنها به رشد آنها کمک کنند. آنها همچنین به عنوان وسیله ای برای جلب مردم در کار و سرمایه گذاری در این تجارت عمل می‌کنند.

مرحله چهارم: ارزش پیشنهادی به مشتری را بررسی کنید (Value proposition)

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی