حمل و نقل دریایی انواع روش های حمل و نقل دریایی تی اکسپرس | transemartlogistics

این اصطلاح به معنی تحویل دادن بار در اسکله به گمرک یا خریدار است. تمامی حق و حقوق این وبسایت مطلق به شرکت بازرگانی میعاد پژوهان می باشد. برای آشنایی بیشتر با انواع کانتینر می توانید مقاله “کانتینر چیست؟ (انواع کانتینر)” شرکت حمل و نقل بین المللی ترنس مارت لجستیک را مطالعه کنید. در این نوع کشتی‌ها ، تمام الزامات (غذا ، آب و جایگاه مناسب و …) برای انتقال حیوانات مهیا می‌باشد.

کراس استافینگ (Cross Stuffing):

حمل و نقل دریایی انواع روش های حمل و نقل دریایی تی اکسپرس | transemartlogistics این نوع از حمل و نقل بیشتر برای محصولاتی به کار برده می شود که هیچ نوع بسته بندی ندارند و به شکل فله ای به کانتینرها انتقال داده می شوند. شاید این سوال ذهن خیلی از افراد را در بر بگیرد ؛ آن هم این که ، بیمه حمل و نقل دریایی دقیقا چه نوع خساراتی را تحت پوشش خود قرار می‌دهد. برای پاسخ دادن به این سوال ،باید گفت فقط خساراتی که تصادفی و غیرقابل پیش‌بینی هستند ، تحت این بیمه قرار می‌گیرند. به این مورد توجه داشته باشید که خطراتی مانند فاسد شدن مواد ، زنگ زدگی آهن و یا مواردی مشابه ، به هیچ عنوان در پوشش بیمه قرار نخواهند گرفت.

  • کالاهایی که بصورت فله و بدون بسته بندی می باشند را از این طریق توسط کشتی های مخصوص حمل کالاهای فله انتقال میدهند.
  • ما در مسیر کالا برای حمل و نقل محصولات شما روش‌های متنوعی را ارائه می‌دهیم تا بتوانید مناسب‌ترین روش را انتخاب نمایید.
  • این نوع حمل و نقل برای جابه جایی محصولاتی با حجم بالا کارایی دارد که بدون بسته بندی بارگزاری می شوند.
  • گفتنی است که یکی از بهترین راه ها جهت حمل و نقل افراد حمل و نقل هوایی است که ویژگی های آن سبب می شود نیاز به ترانزیت در هر منطقه و کشوری کاهش یابد.
  • شما می‌توانید برای بررسی قوانین مربوط به تجارت کالای مورد‌نظر خود از طریق حمل‌و‌نقل دریایی با هانزا، عضو سازمان بین المللی فورواردری، در تماس باشید.
روش‌های کراس استافینگ ، چارتر، فله، گروپاژ و ترانسشیپ از مهم‌ترین انواع حمل و نقل دریایی هستند. شرکت دی‌اس‌وی یکی دیگر از شرکت‌های معروف جابه‌جایی کالا در دنیاست. این شرکت دانمارکی خدمات متنوعی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. همچنین علاوه بر حمل و نقل دریایی، این شرکت در حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی نیز فعالیت دارد. باید بدانید که حمل و نقل دریایی با توجه به برخی نکات، به روش‌ها و انواع متفاوتی تقسیم‌بندی می‌شود. از مهم‌ترین انواع حمل و نقل با استفاده از کشتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

اما آنچه سبب می‌شود یک بندر مرکز ترانشیپ نامیده شود، درصد بالای فعالیت ترانشیپ (بیش از 75 درصد) است. از روش ترانشیپ همچنین در رابطه با کشورهای تحت تحریم استفاده می‌شود. چنان‌که در خصوص کراس استافینگ توضیح دادیم، گاهی بنادر برخی از کشورها اجازه پهلوگیری، بارگیری یا تخلیه را به کشورهای تحریم شده نمی‌دهند.

حمل و نقل دریایی محموله فله؛ جابه‌جایی کالا با کشتی‌های فله‌بر

در ادامه می‌خواهیم شیوه‌های تعامل بین فرستنده و حمل کننده بار را بیان کنیم. شما به عنوان مالک بار، با توجه به نوع و ظرفیت بارتان، امکان انتخاب سرویس‌های مختلفی را دارید. در این روش، بار در بخشی از مسیر به صورت دریایی و در بخشی با کامیون، قطار یا هواپیما جابه‌جا می‌شود. معمولا کشورهایی که دسترسی مستقیم به بندر و آب‌های آزاد ندارند، از این روش استفاده می‌کنند. برای مثال بار از اروپا وارد بندرچابهار شده و از آنجا با کامیون به ترکمنستان منتقل می‌شود. بارهای تجاری عموما به چند شکل از طریق دریاها و آب‌های آزاد جهان جابه‌جا می‌شوند.

تعیین نرخ حمل و نقل دریایی و عوامل تاثیر‌گذار در هزینه‌ها

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی