جامع‌ترین آموزش اصول نوشتن بیزینس پلن طرح کسب و کار به زبان ساده آکادمی کاپریلا | businesset

این فصل چهارم از بیزینس پلن، باید شرح مختصری از تجربیات اعضای اصلی تیم را ارائه دهد. این بخش به خوبی اثبات می‌کند که چرا تیم شما، تیم مناسبی برای اجرایی کردن ایده‌‌ها است. افرادی که بیزینس پلن را مطالعه می‌کنند، معمولا اطلاعات کمی در مورد سازمانتان خواهند داشت، چون آن‌ها احتمالاً در ابتدا خلاصه اجرایی را می‌خوانند.

http://dena-blog.ir

داده‌هایی که جمع‌آوری می‌کنید را مجله خبری بیزنس راه بنداز در بخش‌های مربوطه در بوم وارد کنید. در ادامه نکات مهمی را که هنگام پرکردن بخش‌های فوق باید در نظر بگیرید، توضیح می‌دهیم و به آموزش بوم مدل کسب و کار می‌پردازیم. بوم مدل کسب و کار یک نمای کلی از مدل کسب و کار ارائه می‌دهد و در مقایسه با طرح کسب و کار سنتی فاقد جزئیات غیر ضروری است. یکی دیگر از جزئیاتی که می‌تواند بیزینس پلن شما را جذاب و کامل کند، توصیف چگونگی بازاریابی و رساندن خدمات و محصولات به مشتری است.

برنامه‌های تبلیغاتی، آفلاین است و یا آنلاین و یا ترکیبی از هر دو، در هر صورت فرقی ندارد. بخش تبلیغات در بیزینس پلن برای بررسی چگونگی اجرا و اندازه‌گیری موفقیت تبلیغات شما است. بخش بازاریابی و فروش در فصل اجرای بیزینس پلن، نحوه برنامه‌ریزی شما برای رسیدن به بازار هدف است که با عنوان بازاریابی هدف نیز شناخته می‌شود. این قسمت از بیزینس پلن، نحوه فروش محصولات و خدمات شما به بازار هدف را نشان می‌دهد، ضمن اینکه قیمت‌گذاری، انواع فعالیت‌ها و مشارکت‌ها را نیز توضیح می‌دهد.

  • اگر به دنبال تجزیه و تحلیل بازار هستید، باید این کار را با تحقیقات بازار شروع کنید.
  • پیشنهاد می شود جدولی را در طرح خود بگنجانید که بازار را بر اساس نوع مشتریان و قیمت/ عملکرد تقسیم بندی می کند و می توانید در بخش نمایه مشتریان به آن رجوع کنید.
  • از بین تمام پلتفرم ها، طراحی اپلیکیشن فروشگاهی برای برندینگ و مارکتینگ بهتر یکی از ملزومات هر کسب و کاری در دنیای امروز است.
  • البته لازم به ذکر است بخش خلاصه مدیریتی در تمام قالب های طرح کسب و کار وجود ندارد و کسب و کارها به فراخور ماهیت کار و نیازشان ممکن است از آن استفاده کنند.
  • برای یادگیری کامل‌تر روش نوشتن بیزینس پلن، پیشنهاد می‌کنیم از دوره آموزش ویدئویی زیر در وبسایت فرادرس استفاده کنید.
همچنین اگر می خواهید قطعات خاصی را از عرضه کنندگان تأمین کنید، از آنها نیز اسمی به میان آورید. برای مثال، روش های شما برای محصولاتتان مناسب هستند، مشتریانتان تبلیغات شما در رسانه ها را ملاحظه می کنند و …. راه‌اندازی کسب‌ و‌ کار و داشتن شرکت شخصی، سودایی است که در ذهن خیلی‌ها وجود دارد.

مدرس آموزش تبلیغ نویسی

برای حضور در این فضا، نیازی نیست که در تمام شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشته باشید، بلکه فقط به دنبال شبکه‌هایی باشید که اکثریت مخاطبان هدفتان در آنجا حضور دارند. اغلب مشتریان از شبکه‌‌های اجتماعی برای دریافت اطلاعات بیش‌تر استفاده می‌کنند و آن‌جا راهی است که می‌توانید با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. برای اینکه بتوانید نوشتن بیزینس پلن را شروع کنید، در ادامه هر کدام از ۶ فصل را به طور مفصل توضیح داده و اجزای آن را شرح می‌دهیم. همچنین به مالکان این امکان را می‌دهد کی پیش بینی کنند که به کدام نوع سرمایه گذاری احتیاج دارند تا بتوانند کسب و کار خود را آغاز کنند.

مرحله یازدهم: جریان درآمدی (Revenue Stream)

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی