تبلیغ گالری گوگل ادز چیست؟

مطمئنا هدف از اجرای تبلیغ، انجام یک کار خاص توسط مخاطبان است. جالب است بدانید؛ ثروت مالک آمازون، از بودجه سالانه بعضی کشورها بیشتر است. زمانی که شما برای کسب و کار خود اقدام به طراحی وب سایت می کنید، وب سایت شما بعد از طراحی به خودی خود در نتایج جستجو قرار نمی گیرد. تبلیغات یک بخش مهم و اساسی برای تمام کسب و کارها میباشد. تعداد کاراکتر مجاز در عنوانها حداکثر 30 کاراکتر و برای توضیحات حداکثر 90 کاراکتر میباشد. البته عنوان سوم و توضیحات دوم بصورت اختیاری است و میتوانید آنها را خالی بگذارید اما توصیه اکید ما این است که از تمام فضاهایی که گوگل در اختیار شما قرار میدهد به بهترین شکل استفاده کنید. تبلیغات ویدیویی به بیزینس ها این امکان را میدهد تا با طراحی یک ویدیو جذاب، مخاطبین را از فرهنگ، وجود و چرایی اهدافشان مطلع کنند. همچنین شما امکان مدیریت هزینه نصب اپلیکیشن خود در تبلیغات در گوگل پلی را دارید.

به بیان سادهتر اگر بخواهیم به کاربرانی که در جستجو برای خرید کفش مردانه هستند تبلیغات خود را نمایش دهیم، میتوانیم با استفاده از کلیدواژههایی مانند: “خرید کفش مردانه”، “فروش کفش مردانه”، “کفش مردانه ارزان” این کار را انجام دهیم. به عنوان مثال اگر کسب و کار شما در زمینه لوازم خانگی است و محصولات مختلفی در این زمینه ارائه میدهید، میتوانید برای کلیدواژه خرید میز ، url مرتبط با این کلیدواژه و همچنین متن تبلیغ مرتبط با همین کلیدواژه را انتخاب نمایید و در گروهی دیگر اگر کلیدواژه خرید آبمیوه گیری را انتخاب میکنید url و متن تبلیغ مرتبط با کلیدواژه آبمیوهگیری را استفاده نمایید که تا حد زیادی به بهینه شدن و جذب مخاطب هدف کمک میکند.

شناخت و هدف قراردادن کاربران میتواند باعث افزایش نرخ کلیک بهترین سایت تبلیغ در گوگل متن تبلیغ شود. کلمات عام و تکبخشی میتوانند باعث دریافت کلیکهای هرز برای شما شوند. پس از آنکه ارزش هر تبدیل (conversion value) را تعیین کردید، گوگل قیمت کلمات شما را به گونهای تنظیم میکند تا علاوه بر رسیدن به بیشترین تعداد مشتری نهایی (conversion)، به بیشترین حاشیه سود هم دست پیدا کنید. به عبارت دیگر سود حاصل از تبلیغات گوگل میتواند تا 200% حاشیه سود را برای شما تضمین کند! غیر فعال بودن این گزینه تضمین می کند که ترافیک شما فقط از جستجوهایی که مستقیماً در Google صورت گرفته تامین میشود. این بستر تبلیغاتی در اکتبر سال 2000 با نام Google Adwords روی صحنه آمد، اما پس از مدتی در سال 2018 بنا به دلایلی تجاری، Google Ads نام گرفت. پس از کمی کار با پنل گوگل ادز ، می توانید با بخش “Ad extensions” تبلیغ خود را بهینه تر فعال کنید و مواردی همچون سایت لینک ،گزینه شماره تماس ،گزینه ارسال پیامک و … همچنین ، کلمات کلیدی کلی تر، رقابتی تر هستند و ممکن است به مبلغ پیشنهادی بیشتری نیاز داشته باشند. آگهی شما در بین نتایج برجسته تر نمایش داده میشود.

اگر شما تنها از یک بخش این کلیدواژه استفاده کنید تبلیغات به طیف وسیعی از کاربران که شاید تعداد زیادی از آنها مخاطب شما نباشند نمایش داده میشود و اعتبار اکانت شما به سرعت تمام میشود. هر چه هزینه پیشنهادی شما برای هر کلیک، بیشتر و امتیاز کیفی که گوگل به هر کلیدواژه اختصاص میدهد بالاتر باشد تبلیغ شما از جایگاه بهتری برخوردار خواهد بود. بیشتر در معرض دید قرار گرفتن- وقتی امتیاز کیفی بالاتری داشته باشید، تبلیغات شما بیشتر نمایش داده می شوند و در SERP جایگاه بهتری دارند – بالای صفحه قرار می گیرند. البته تنها هزینه کلیک و مقدار بودجه در تعیین جایگاه سایت در نتایج تاثیرگذار نبوده و فاکتورهای دیگری نیز در این مورد نقش دارند. پس، در هنگام فعالسازی اکانت و نمایش تبلیغ به این نکته توجه داشته باشید. برای فعالسازی تبلیغات کلیکی گوگل باید چه مبلغی پرداخت کنیم؟ یک کمپین تبلیغات کلیکی گوگل ادز معمولاً از چندین گروه تبلیغاتی(ad group) تشکیل شده است. تبلیغات آنلاین با گوگل ادز یا گوگل ادوردز (google adwords)، یکی از موثرترین راه ها برای رسیدن به مشتریان جدید و رشد کسب و کار شما است. Google Ads تبلیغات آنلاین را در نتایج جستجو در هزاران صفحه وب ارائه می دهد.

موارد مناسب را یادداشت کرده و از بهترین ویژگیها در متن تبلیغ استفاده کنید. حتی اگر بهترین متن تبلیغ را در اختیار داشته باشید نمایش آن برای کاربران غیرهدف شما جذاب نیست! تبلیغات در گوگل یا گوگل ادوردز ابزاری است که شرکت گوگل در اختیار دارندگان سایت ها قرارداده تا با پرداخت هزینه ای نسبتا کم تبلیغات سایت خود را در صفحه اول گوگل قرار دهند و در نتیجه با تبلیغات گوگل بیشتر دیده شوند، بازدیدشان افزایش پیدا کند و فروششان جهش یابد تبلیغات گوگل یک روش نوین در تبلیغات است و نسبت به روشهای دیگر بسیار کارآمدتر و ارزانتر می باشد. توضیحات اضافه – در صورتی که لازم می دانید کارشناسان Pay98 در زمان پردازش درخواست شما در جریان نکته ای باشند، در این بخش بنویسید. این کار سبب کاهش اعتماد کاربران به برند شما شده که با گذشت زمان به کسبوکار شما لطمه خواهد زد! بعضی از این مزایای رسیدن به صفحه اول گوگل ممکن است بلافاصله خود را نشان دهند، در حالی که تاثیر بقیه آنها ممکن است زمان بر باشد. علاقه دارید، میتوانید با استفاده از خدمات ارزی شرکت ایرانیکارت، افتتاح این حساب را انجام دهید.

با این حال ، اکنون، فقط روی “Save and continue” کلیک کنید. البته برای تست این مورد باید در تنظیمات آگهی (Ad rotation) گزینه مورد نظر را بر روی Do not optimize: Rotate ads indefinitely قرار دهید. در این نوع تبلیغ شما میتوانید کلیدواژهها و آدرس صفحه ورود و متن تبلیغ مورد نظر خود را ثبت کنید و با رعایت موارد ذکر شده در مقاله به بهینه شدن تبلیغ خود کمک نمایید. این دسته از خدمات تبلیغات گوگل همانی است که تا به این جای مقاله شرح دادیم. در نظر داشته باشی که اجرای این دستورات بدون دخالت نیروی انسانی است. البته در برخی از حوزهها ممکن هزینه کلیکها به شدت بالا باشد که این موضوع اهمیت بهینهسازی اکانت گوگل ادز را برجستهتر میکند. سپس می توانید Bid strategy (استراتژی هزینه ها) را تنظیم کنید. در حال حاضر بیشتر روشهای تبلیغات و دسترسی به اینترنت از طریق موبایل قابل تنظیم هستند ، بدین معنی که حتی یک روش را از دست نخواهید داد.

اگر به نظر شما متن تبلیغ رقیب، دارای جذابیت قابل قبولی است، میتوانید پس از سفارشیکردن آن، متن را در کمپین خود استفاده کنید. یک جستجوی گوگل را در نظر بگیرید که در آن سعی در یافتن یک “مشاور سئو در شهر تهران” را داریم. طبق یک گزارش، در سال 2013 در حدود 1.5 میلیون کسب و کار ،111 میلیارد دلار از ابزارهای جستجو و تبلیغات گوگل کسب درآمد کرده اند. در این مقاله برخی از بهترین تکنیکها برای نوشتن یک متن جذاب و باکیفیت به شما گفته شد اما در کنار دانش، کسب تجربه از طریق تستهای مختلف نیز، میتواند در دستیابی به بهترین نتیجه بسیار تاثیرگذار باشد. حال با یک مثال کامل تمامی مراحل ذکر شده را توضیح داده می شود: فرض کنید چهار شرکت برای تبلیغ روی کلمه «خرید دستگاه های صنعتی» ادوردز رفته اند که مدیر یکی از این شرکت ها شما هستید. به عنوان مثال کلمه (تور اسپانیا) با سرچ (رزرو تور ارزان اسپانیا) نیز نمایش دارد. به عنوان مثال کلمه (تور اسپانیا) با سرچ (تور اسپانیا ارزان) نیز نمایش دارد. به عنوان مثال اگر فعالیت شما در زمینه بلیط هواپیما است میتوانید از کلمات کلیدی مانند “خرید بلیط هواپیما” و یا “فروش بلیط هواپیما” یا عباراتی مشابه استفاده کنید.

Exact Match اغلب بهترین گزینه برای افرادی است که تازه با ادوردز شروع به کار کردهاند تا بتوانند در حالتی بهینه ترافیک شبکه جستجو را بدست آورند. برای تعریف کلماتکلیدی میتوانید با وارد کردن آدرس URL صفحات مختلف دیگری که در آن ترافیک دارید، پیشنهادات کلمات کلیدی را بدست آورید. همانطور که گفته تبلیغات گوگل ادسنس به دو روش CPC و CPM انجام می شود ولی با این تفاوت که در تبلیغات محتوایی CPM پرداخت به ازای هر هزار بازدید صورت می گیرد و به همین دلیل است که این مسئله محبوبیت بسیاری را بدست آورده است. Google Ads یک بستر تبلیغاتی پولی است که در زیر یک کانال بازاریابی معروف بهعنوان پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) قرار دارد و جایی است که شما بهعنوان تبلیغکننده باید مبلغی را برای هر کلیک یا هر ایمپرشن (CPM) در یک تبلیغ پرداخت کنید. به علاوه، نرخ تبدیل بالاتر و هزینه به ازای هر تبدیل (CPA) کمتری برای شما خواهد داشت و همین موضوع به نشان دادن ارزش محصول شما و برندینگ کسب و کارتان به عنوان یک منبع قابل اعتماد برای مشتریان، کمک خواهد کرد. به نقاط قوت کسب و کار خود فکر کنید. پس از اتمام کار بر روی save and continue کلیک کنید.

نکته بسیار مهم دیگر هم است که هرچند گوگل تلاش میکند تا تبلیغ شما را بالاتر از رقیبتان نمایش دهد، اما همچنان امتیاز کیفی تبلیغ شما، نقش تعیین کنندهتری در رتبه تبلیغتان دارد. قرار گرفتن این لینک ها برای کمپانی یا شرکت تبلیغ کننده بسیار مفید و سودآور است. نکته: قبل از اینکه از جملات فراخوانی در متن خود استفاده کنید، مطمئن شوید در صفحهفرود خود مقدمات انجام این کار برای کاربران فراهم شده است! نکته: توجه داشته باشید که متن آگهی شما اغراقآمیز و غیرواقعی جلوه نکند. به عنوان مثال ادبیات یک آگهی میتواند با توجه به سنین مختلف تغییر کند و یا اینکه مخاطبان آگهی شما محدود به یک شهر خاص باشند.

به عنوان مثال اگر شما در متن آگهی خود پیشنهاداتی قرار دهید که در صفحه فرود شما وجود نداشته باشد کاربر به محض ورود به صفحه و عدم مشاهده پیشنهاد، سایت شما را بسته و بر روی دیگر نتایج کلیک خواهد کرد. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که عناوین تبلیغ شما با صفحه فرود شما مطابقت دارد، در حقیقت میتوان به این موضوع اشاره کرد که هر گروه تبلیغ میبایست متنی مرتبط با همان url و همان کلید واژهها را داشته باشد. گوگل برای کلید واژههای مرتبط با صفحهی فرود و تبلیغات امتیاز ویژهای در نظر میگیرد. پس هر چقدر استفاده از گوگل ادز آسان به نظر برسد، با نداشتن دانش و تجربه کافی نمی توان در این سیستم پیشرفت کرد و بهتر است که اینکار به افراد متخصص سپرده شود که در کنار صرفه جویی در هزینه، از این تبلیغات سود کرد. نوشتن متن تبلیغاتی، ترکیبی از هنر و دانش است. یکتا نت با رصد منظم نرخ تبدیل تبلیغهای مختلف، بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کرده و با نوشتن جذابترین متنهای تبلیغاتی، نرخ تبدیل شما را افزایش میدهد. سپس گزینه “Search Network only” را انتخاب کنید.

اما در صورتی که به هر شیوه ای موفق با ثبت نام در وبسایت گوگل ادسنس و وریفای کردن حساب کاربری خود شده اید، به منظور نقد کردن درآمد کسب شده از گوگل ادسنس می توانید از خدمات نقد کردن درآمد ارزی استفاده کنید. حالا شما در پنل کاربری هستید و برای نقد کردن درآمد ارزی می بایست از منوی سمت چپ گزینه خدمات ویژه توسعه دهندگان و سپس نقد کردن درآمد ارزی را انتخاب کنید. از آنچه در اینجا انتخاب میکنید خیلی نگران نباشید، زیرا میتوانید بعدا این موارد را تغییر و به دلخواه خود تنظیم کنید، حتی میتوانید به صورت دستی مبلغ مورد نظر خود را برای هر کلیک و هر کلیدواژه به صورت جداگانه تعیین نمایید. نکته مهم در این نوع تبلیغ یافتن کلیدواژه مناسب و بهینه در مورد کسب و کار شما میباشد تا کاربران هدف پس از کلیک بر سایت شما تبدیل به مصرف کننده واقعی شوند. یکی از وضعیتهای تبلیغ و کلمات کلیدی شما در سیستم گوگل ادز میباشد. در تبلیغات کلیکی گوگل یا به اصطلاح رایج تبلیغات متنی، با سرچ کلمات کلیدی مرتبط با خدمات و محصولات ارائه شده در سایت شما، تبلیغ سایتتان در صفحه اول گوگل نمایش داده میشود. به هنگامی که با استفاده از این موتور جستجو کلمه کلیدی مد نظر خود را وارد می کنید، نزدیک ترین وب سایت به کلمه کلیدی مد نظر شما، پیشنهاد می شود.

البته اصلاً این روش را به شما پیشنهاد نمیکنیم، زیرا گوگل حساسیت بالایی به پرداختها دارد و اگر شک کند که شما مقیم ایران هستید، حساب شما را مسدود میکند. » چراکه این حس جالبی را منتقل نمیکند و بهنظر جملهایی مثل «مؤثرترین راه برای رفع موهای زائد» میتواند نسبت به جملهی سؤالی تأثیرگذارتر باشد. به عنوان مثال اگر تماس کاربر برای شما اهمیت دارد میتوانید از جملهی همین حالا خرید کنید! همچنین می توانید تبلیغات گوگل ادز را طوری تنظیم کنید که اگر مشتری قبلا به سایت شما آمده باشد، اما خرید نکرده باشد، دوباره مورد هدف قرار گیرد تا شاید این بار مجاب به خرید شود.

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی