بیزینس پلن یا طرح کسب و کار Best business plan, Business planning, Business plan proposal | businesset

از طرح‌های ناب بیش‌تر به عنوان ابزاری داخلی برای برنامه‌ریزی و رشد استراتژیک استفاده می‌شود. بیزینس پلن یک‌صفحه‌ای دقیقا همان چیزی است که به نظر می‌رسد؛ یعنی خلاصه‌ای از کسب‌وکار شما که فقط در یک صفحه ارائه شده‌است؛ خیر، این به معنای اندازه قلم بسیار کوچک و انباشتن انبوه اطلاعات در یک صفحه نیست! بلکه به این معنی است که کسب‌و‌کاری با زبانی بسیار مختصر و مستقیم توصیف شده‌است. این نیاز به محض این‌که تشخیص دهید که بدون تعیین پیش‌بینی‌های فروش، هزینه‌ها و زمان پرداخت‌ها، نمی‌دانید چه زمانی و به چه مقدار پول نیاز دارید، آشکار می‌شود. همه استارتاپ‌ها به این طرح نیاز دارند؛ چه آن‌ها به ترغیب سرمایه‌گذاران، بانک‌ها یا دوستان و خانواده خود برای کمک‌های مالی و تأمین سرمایه‌گذاری جدید نیاز داشته‌باشند، چه نداشته‌باشند. اگر تا به حال یک ایده تجاری را همراه با چند کار لازم برای انجام آن روی یک دستمال‌کاغذی دم دستتان یادداشت کرده‌اید، شما یک بیزینس پلن یا حداقل مؤلفه‌های اساسی آن را نوشته‌اید.

http://dena-blog.ir

می توانید در ابتدای کسب و کار خود از طریق مشاوره تخصصی سپیدار در طراحی بیزینس پلن ، با سرعت و موفقیت بیشتری سرمایه گذاران را جذب کسب و کار خود کنید. بیزینس پلن یک صفحه‌ای در مواقعی کاربرد دارد که شما می‌خواهید خیلی مختصر و فشرده طرح تجاری خود را توضیح دهید. این نمونه بیزینس پلن به شما کمک می‌کند تا مخاطبی که قصد دارد با کسب و کار شما آشنا شود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن جذب کنید و فرصتی ایجاد کنید تا او برای خواندن طرح تجاری اصلی شما کنجکاو شود. در واقع طرح تجاری یک صفحه‌ای مثل شیرینی‌های سمپل در فروشگاه شیرینی فروشی عمل می‌کند. در ادامه این مطلب به جزئیات هریک از بخش‌های بیزینس پلن می‌پردازیم و طرح کسب و کاری را برایتان شرح می‌دهیم که مؤسسات مالی و سرمایه‌گذاران انتظار خواندن آن را دارند. طرح های کسب و کار خارجی یا اسناد رسمی طرح تجاری، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که توسط افراد خارج از سازمان برای ارائه اطلاعات درمورد یک تجارت مطالعه شوند.

  • وب سایت های آماری زیادی در بازارهای مختلف بخصوص بازارهای نوآوری و مهاجرت از طریق کارآفرینی به کانادا وجود دارد که می توان به کمک آن ها به کلیه داده های اولیه دست پیدا کرد.
  • اگر مشکل مالی دارید و یا فروش شما دارای نوسان است و میزان درآمد شما در بازه های زمانی مختلف متفاوت است، حتما آن را در بیزینس پلن خود عنو ان کنید و بیان کنید که با جذب سرمایه می توانید مشکلات را حل کنید.
  • پیش از اینکه کار را آغاز کنید، اجازه دهید قوانینی را برای شما مشخص کنیم که نوشتن بیزینس پلن را برای شما ساده می‌کنند.
  • با داشتن سرمایه اضافی شما می توانید بودجه بیشتری را در برنامه های تجاری خود قرار دهید، یا حتی بدون نگرانی تجارت خود را گسترش دهید.
  • برای مثال اگر شما علاقه مند به جذب سرمایه هستید، این احتمال بسیار قوی است که مخاطب اصلی شما سرمایه گذاران باشند.
  • این مرحله هم ساده است و مثل مرحله قبلی، بعد از پایان کار انجام می‌شود.

این فعالیت‌های مشترک می‌توانند دسترسی به بازار هدف را برای شما میسر کنند و به‌طور هم‌زمان این امکان را در اختیار شریکتان قرار دهند که محصولات یا خدمات جدیدی را به مشتریان خود ارائه کنند. اگر در حال حاضر با شرکت‌های دیگری فعالیت مشارکت تنظیم کرده‌اید، پرداختن به جزئیات این برنامه‌ها دربیزینس پلن اهمیت دارد. فصل فرصت در بیزینس پلن جایی است که در آن بخش عمده طرح کسب و کار جای می‌گیرد.

نمونه بیزینس پلن شرکت تولیدی

مجله خبری بیزنس راه بنداز یک طرح کسب و کار با آگاهی از چند نکته قابل انجام است، در ادامه به بررسی ماهیت بیزینس پلن و نحوه‌ی نوشتن یک بیزینس پلن موفق خواهیم پرداخت. در ساده‌ترین حالت، بیزینس پلن یا طرح کسب و کار (طرح تجاری هم گفته می‌شود) یک راهنماست؛ نقشه راهی برای کسب‌و‌کار شما که اهداف و جزئیات نحوه برنامه‌ریزی برای دست‌یابی به این اهداف را مشخص می‌کند. این کار باعث افزایش تمرکز و رسیدن به اهداف مورد نظر شده و برنامه ها از لحاظ ذهنی نیز سازمان دهی می شوند و به پایان می رسند. استراتژی بازاریابی مشخص می‌کند که یک شرکت از چه مسیری باید به اهداف خود برسد. بخش استراتژی در بیزینس پلن بسیار مهم است و حتما باید جزئیات آن مشخص باشد. یکی از مشکلات بزرگ کارآفرینان، ناتوانی آن‌ها در توصیف دقیق نحوه دستیابی به مشتریان و نحوه ارائه محصولات به آن‌ها است.

بیزینس چیست؟ هر آن‌چه لازم است درمورد کسب و کار بدانید

به طور کلی اگر فعالیت در بازار شما آسان به نظر برسد، این فرض را همیشه در ذهن داشته باشید که رقیب‌های جدید به زودی ظهور خواهند کرد. یک طرح کسب و کار خوب، رقبای جدید را پیش‌بینی و به حساب می‌آورد. برای شروع، بهترین کار این است که به طور مرتب اخبار مربوط به صنعت، محصولات، خدمات و بازار هدف خود را پیگیری کنید. اما راه‌های دیگری نیز برای پیش‌بینی زمان ورود رقیب‌های جدید به بازار وجود دارد. اگر شرایط زیر برای آن وجود داشته باشد، ممکن است به زودی با رقیب‌هایی مواجه شوید.

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی