بیزینس پلن چیست + نوشتن پلن کاری در 7 مرحله» مدیربان | businesset

اعضای مجله خبری بیزنس راه بندازدی تیم مدیریت، بنیانگذاران و مالکان، اعضای هیئت مدیره، مشاوران و غیره را ارائه کنید. در کنار فهرستی که از مشخصات تیم مدیریت خود تهیه می‌کنید، خلاصه‌ای از تجربیات آنها و نقشی که در شرکت شما دارند را نیز شرح دهید. این بخش را به عنوان مجموعه‌ای از رزومه‌های کوچک در نظر بگیرید و رزومه‌های کامل را به طرح تجاری خود اضافه کنید.

http://dena-blog.ir

درست مثل یک نقشۀ راه، یک طرح تجاری خوب هم، شما را از بیراهه رفتن حفظ می‌کند و کمک می‌کند وقت و انرژی‌تان را در جاهای اشتباه هدر ندهید. ما پیش‌بینی درستی راجع‌به هزینه‌ها نداشتیم، حتی فکرش را هم نکرده بودیم که اگر شرایط بازار عوض شود قرار است چه کار کنیم؛ ما حتی مشتری‌ها را به اندازۀ کافی نمی‌شناختیم! این شد که کم کم به‌خاطر مشغله زیاد ما 3 نفر و البته نداشتن نقشۀ راه درست‌وحسابی، این بیزینس متوقف شد.

  • شما باید مخاطبین و بازار هدف خود را به خوبی شناسایی کنید، تا بتوانید به راحتی آن‌ها را جذب کنید.
  • 4 دلیل عمده وجود دارد که شما برای موفقیت خود به یک بیزینس پلن نیاز خواهید داشت.
  • این بخش به آوردن حجم عظیمی از جزئیات نیازی نخواهد داشت؛ در عوض، کافی است که حوزه‌های اصلی هزینه‌کرد سرمایه‌گذاری‌ها را مشخص کنید.
  • به همین دلیل کارآفرینان، طرح کسب و کار یک صفحه‌ ای برای جلب نظر سرمایه‌گذار می‌نویسند.
  • صادقانه بگوییم، گزاره مأموریت و گزاره ارزش کلی شما می‌توانند یک عبارت یکسان باشند.
زمانی که بدانید قرار است محصول یا خدمات خود را به چه کسانی بفروشید، راحت‌تر می‌توانید برای آن برنامه ریزی کنید و به سود برسید. اینکه بگویید بازار هدف ما خانم‌ها و نوجوانان هستند، سودی برای شما ندارد. اینکه مشخص کنید که بازار هدف شما خانم‌های ۳۰ تا ۴۵ سال هستند و علاقه‌ی خاصی به محصول شما دارند، می‌تواند میزان فروش شما را افزایش دهد. هنگامی که این را بدانید، می‌توانید نحوه فروش بهترین محصول خود به آن‌ها را شناسایی کنید. به عنوان مثال، اگر در حال نوشتن بیزینس پلن برای یک شرکت بیوتکنولوژی هستید، برنامه شما جزئیات مربوط به مراحل تصویب دولت را ارائه می‌دهد.

۱-نوع بیزینس پلن خود را مشخص کنید!

علاوه بر این طرح کسب و کار در همان ابتدا نیروها را از اهداف بیزینس مورد نظر مطلع می‌سازد. متمایز بودن نیز از دیگر ویژگی‌های یک بیزینس پلن عالی محسوب می‌شود. شما باید رقبایتان را شناسایی کنید و طرح کسب و کارتان را بسیار متمایز تر از آن‌ها طراحی کنید. این وجه تمایز باعث می‌شود، که موفق به جذب مخاطبان بیشتری شوید. لازم به ذکر است این بخش نیز برای تمام طرح های کسب و کار لحاظ نمی شود. معمولا شرکت های سهامی و شرکت هایی که سرمایه گذار دارند و یا نیاز به سرمایه گذار یا دریافت وام دارند، اطلاعات مالی خود را با این جزییات در طرح کسب و کار وارد می کنند.

اطلاعاتی که در یک پلن کاری در کنار هم قرار می‌گیرند، می‌توانند راهنمای بسیار مفیدی برای اداره و توسعه کسب و کار شما باشند. به‌علاوه، بسیاری از مدیران از پلن کسب و کار جهت تامین مالی و جذب سرمایه‌گذار استفاده می‌کنند. علاوه بر این طرح کسب و کار برای جذب سرمایه گذار نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۹-استراتژی بازاریابی و فروش خود را بنویسید!

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی