بیزینس پلن چیست؟ لزوم داشتن business plan برای کسب و کارها | businesset

به گفته کارآفرینان نوشتن برنامه کسب و کار شما را مجبور می کند همه موارد را یک باره مرور کنید. بررسی مفروضات بازاریابی، برنامه مالی و برنامه کارکنان به شما کمک می کند در این موارد برنامه ریزی کنید و آنها را نیزعملی کنید. در برنامه تجاری خود باید آنچه را می خواهید در دوازده ماه آینده به انجام برسانید و اطمینان حاصل کنید را نیز ذکر کنید.

نمونه بیزینس پلن شرکت خدماتی

برای به دست‌ آوردن این اطلاعات می‌توانید از وب‌سایت‌ها و بروشورهای تبلیغاتی آن‌ها استفاده کنید. معمولا بیشتر اطلاعات مورد نیاز شما در این دو مورد یافت می‌شود. پول صرف شده برای بازاریابی مانند هر نوع سرمایه‌گذاری دیگر، باید با بازدهی مناسب همراه باشد. بنابراین، کار شما در این بخش، صرف هزینه برای تبلیغ در هر جای ممکن نیست.

تصمیمات استراتژیک و مطمئن بگیرید

اگر برای شروع کسب‌و‌کار به دریافت پول از بانک یا دوستان و آشنایان نیاز دارید، طرح کسب و کار می‌تواند به شما کمک کند. صورت‌های مالی در طرح، وضعیت فعلی و پیش‌بینی‌های مالی آینده شرکت را نشان می‌دهند. در سایر قسمت‌های بیزینس پلن، نقشه راه موفقیت کسب‌و‌کار ترسیم می‌شوند. از آنجایی که وام و قرض دادن به طور طبیعی با ریسک همراه است، یک طرح خوب، مقدار ریسک را برای سرمایه‌گذاران کاهش می‌دهد و آن‌ها را جهت تامین مالی پروژه ترغیب می‌کند.

  • اغلب بهتر است که اجازه دهید افراد عناوین شغلی بهتری را در آینده کسب کنند تا اینکه از ابتدا عناوین شغلی سطح بالا را به آنها اختصاص دهید، موقعیت‌هایی که جایی برای رشد آتی یا تغییر نداشته باشند.
  • در نتیجه کشور کانادا به یکی از پر تقاضا ترین مقاصد مهاجرت در سالهای اخیر تبدیل شده است.
  • همچنین مطمئن شوید برنامه‌هایی که می‌نویسید با بودجه و برنامه‌ریزی‌تان همخوانی دارند.
  • در این بخش باید به پیشینه و تجارب موفق کارمندان و اعضای کسب و کار خودتان اشاره کنید.
این ویژگی در هیچ دورۀ دیگری وجود ندارد؛ برای همین USP محصول حساب می‌شود. وارد هر بازاری که بشوید، احتمالاً چندین رقیب سرسخت خواهید داشت. اگر بخواهید وارد این بازار شوید، باید با رقبای سرسختی مثل علی‌بابا، کجارو، کارناوال و … اگر دوست داشتید درباره برند نایکی بیشتر بدانید، حتما سری به سایتشان بزنید و توضیحات‌شان را بخوانید. خوبی این کار این است که سرمایه‌گذار، یا هر کسی که این طرح را می‌بیند، می‌داند که با چه افرادی طرف است.

۹٫ مکانیزم‌های اجرایی در کسب و کار

مجله خبری بیزنس راه بنداز بیزینس پلن به شما کمک می‌کند که یک نقشه راه داشته باشید که در آن نه تنها مقصد، بلکه مبدا نیز مشخص شده است. صرف داشتن ایده و همچنین سرمایه نمی‌تواند شما را در راه اندازی یک کسب و کار به موفقیت برساند. برای راه اندازی هر کسب و کاری نیاز است که کارهایی را از قبل انجام دهید تا بتوانید چشم انداز خوبی از آن ایده و آینده آن داشته باشید. بیزینس پلن یا طرح کسب و کار یکی از همان کارها است که برای شروع هر کسب و کاری به آن نیاز است. در نهایت، بخش بررسی شرکت در بیزینس پلن باید به توصیف موقعیت جغرافیایی فعلی و امکانات در اختیار کسب‌وکار (نظیر زمین‌، انبار و غیره)‌ بپردازد. برای کسب‌وکارهایی که به ارائه خدمات به مشتریان در فروشگاه‌ها می‌پردازند، این اطلاعات می‌تواند حیاتی باشد.

http://dena-blog.ir

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی