بیزینس پلن چیست؟ به همراه نمونه و فایل دانلود | businesset

با سلام و احترام خدمت شما کاربر محترمدیدگاه های خود را فارسی بنویسید. فرآیندهای منابع انسانی مدرن، به طور مداوم به بررسی، ارزیابی و کنترل فرآیند می پردازند و با شناسایی شکاف ها و مسائل، آنها را برطرف می کنند که در نهایت باعث افزایش … اشتغال دانشجویان یکی از بزرگترین معضلات حال حاضر در جامعه ایران می باشد.

http://dena-blog.irترازنامه وضعیت مالی کسب و کار شما را در یک نمودار ارائه می‌کند و شامل فهرستی که دارایی‌ها، حقوق سهام‌داران شرکت و بدهی‌ها را نشان می‌دهد. با کم کردن بدهی‌ها از دارایی‌ها در ترازنامه، ارزش خالص شرکت تعیین می‌شود. تا اینجا که فصل فرصت را از بیزینس پلن خود تکمیل کرده‌اید، باید به سراغ فصل بعد یعنی فصل اجرا بروید. این فصل شامل چگونگی ایجاد کسب و کار شما است و همه چیز را در مورد فرآیندهای اجرایی بیان می‌کند. یعنی باید برنامه‌های بازاریابی، فروش، مراحل مورد انتظار برای دستیابی به موفقیت و چگونگی اندازه‌گیری موفقیت را در برگیرد. بیش‌تر بیزینس پلن‌ها تحقیقات بازار را در درون خود دارند و آن را از طریق نمودار تحلیل SWOT مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می‌دهند.

فرق طرح کسب و کار با مدل کسب و کار چیست؟

این شرکت تولیدی کفش برای موفقیت باید بخشی از مشتریان و در واقع بخش خاصی از بازار را هدف قرار دهد. برای مثال می‌تواند ورزشکاران را هدف قرار دهد، یا اینکه به طور اختصاصی فقط برای کودکان کفش تولید کند و روی این بخش خاص از بازار کار کند. نیازی نیست که نوشتن بیزینس پلن را خیلی مفصل انجام دهید، بلکه شما می‌توانید آن را با یک طرح ساده شروع کنید. یعنی در ابتدا یک طرح تجاری ساده نوشته و سپس در طول زمان مجدداً به آن بازگردید و با انجام تغییرات، طرح را کامل‌تر و دقیق‌تر کنید. 2.1 با نوشتن بیزینس پلن، کسب و کار خود را سریع‌تر توسعه دهید.

طراحی و گرافیک

هر میزان از مجله خبری بیزنس راه بنداز که برای شروع و ادامه کسب و کار پیش‌بینی می‌کنید، در این بخش بوم کسب و کار ثبت خواهد شد. تمام منابع اعم از منابع مالی، استراتژیک و انسانی که می‌توانند به ادامه حیات کسب و کار شما کمک کنند، باید در این بخش ثبت شوند. طرح کسب و کار موفق، مقایسه روشن و دقیقی از تجارت شما با رقبای مستقیم و غیرمستقیمتان به شما ارائه خواهد کرد. اگر مشکلی وجود دارد که می‌تواند مانع از ورود شما به بازار شود، مانند هزینه‌های بالای تأمین مواد و… بهتر است در ین بخش بیان شود. این اطلاعات در بخش تحلیل رقبا بسیار کارآمد و مفید خواهند بود. زندگی این روزها بسیار پرمشغله است و افراد به دنبال راه های آسان و راحت در حوزه‌ های مختلف زندگی خود هستند.

دوره های مرتبط

یک خانم 26 ساله، مدیر محتوای یک شرکت مارکتینگ، که عاشق موراکامی است و کتاب‌ها را به زبان انگلیسی، از اینترنت سفارش می‌دهد. مثلاً فردی ممکن است با خرید یک خودروی لوکس، از نظر اجتماعی خودش را بالا نشان دهد و حس خوبی پیدا کند. یک نفر دیگر ممکن است با خرید کیف از برند اس‌.تی‌دوپونت احساس خوبی داشته باشد؛ در صورتی که اگر همین شخص آن کیف را از یک برند فیک (اما کاملاً مشابه با برند اصلی) تهیه کند، هیچوقت آن حس خوب را ندارد.

  • کسی که این بخش را می‌خواند باید بداند که قصد تولید و فروش چه چیزی دارید، چه مدت قرار است که محصولاتتان در بازار باقی بمانند و چه نیازی از مشتری را برآورده خواهند کرد.
  • بخش عملیات نحوه عملکرد کسب و کار شما را نشان می‌دهد و مواردی مثل تدارکات، فناوری و… را شامل می‌شود.
  • طبق آمار 84 درصد از مصرف کنندگان بر این باورند که یک وب سایت یا اپلیکیشن کسب و کار شما را معتبر تر از کسب و کار هایی که فقط یک پروفایل در شبکه های مجازی دارند نشان میدهد.
  • شما بدون داشتن یک بیزینس پلن کامل و توجیه کننده که در آن تمامی هزینه‌ها برآورد شده‌اند و سود سرمایه‌گذار محاسبه شده است، نخواهید توانست حامی مالی جذب کنید.
  • آن‌ها همچنین به‌طورمعمول وضع بازار را هم تجزیه و تحلیل می‌کنند و جمعیت هدف، اندازه بازار و تأثیر مثبت بازار بر درآمد شرکت را برآورد خواهند کرد.

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی