بیت کوین چیست؟ آشنایی با بیت کوین به زبان ساده میهن بلاکچین-آکادمی حسینی فایننس

بیت کوین چیست؟ آشنایی با بیت کوین به زبان ساده میهن بلاکچین-آکادمی حسینی فایننس تعداد ارزهای دیجیتال موجود در بازار کریپتوکارنسی روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند؛ اما بدون تردید، مهم‌ترین رمزارز این بازار بیتکوین است. BTC به نوعی سند هویت بازار ارزهای دیجیتال است؛ بنابراین، اگر قصد دارید در این بازار سرمایه‌گذاری و درآمدزایی کنید، باید پیوسته دانش و آگاهی خود را درباره بیت کوین ارتقا دهید. ما در کلینیک سرمایه مقالات مفصلی را به آموزش بیت کوین اختصاص داده‌ایم. با مطالعه این مقالات می‌توانید روی موضوعات مختلف مرتبط با پادشاه ارزهای دیجیتال به تسلط زیادی برسید. همچنین می‌توانید سؤالات خود را درباره بیت کوین با ما در میان بگذارید. سعی می‌کنیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ‌گوی سؤالات شما عزیزان باشیم.

ریسک‌های سرمایه‌گذاری در بیت کوین

اما چرا؟ ساتوشی ناکاموتو در سال 2007 کد بیت کوین را نوشت و در نوامبر سال 2008 وایت‌پیپر آن را منتشر کرد. همچنین ساتوشی ناکاموتو مقاله‌ای با عنوان «بیتکوین یک سیستم نقدی الکترونیک همتا به همتا» را منتشر کرد. اگر قدرت هش یک دستگاه ماینر آن‌قدر بالا باشد که بتواند مثلا در 6 دقیقه جواب مسئله را پیدا کند، در شبکه بی‌نظمی ایجاد می‌شود. گذشته از این، کارمزد انتقال ارزهای دیجیتال، بسیار کمتر از انتقال ارزهای فیات است.

هر چند که رسانه‌ها ساتوشی ناکاموتو را شخصیتی منزوی، نابغه و مبهم معرفی کرده‌اند که بیت کوین را از هیچ خلق کرد، اما باید در نظر داشته باشیم که چنین اختراعات عظیمی هیچ‌گاه خلق‌الساعه به وجود نیامده‌اند. بلاک چین‌ها را می‌توان به‌صورت مجموعه‌ای از بلوک‌های مکعبی شکل در نظر گرفت که در هر یک از آنها مجموعه‌ای از معاملات ذخیره شده است. دامیننس حاصل حاصل تقسیم شدن سهم بازار بیت‌کوین بر سهم سهم بازار کلی ارزهای دیجیتال است. خریدن بیت کوین از صرافی‌ها روال ساده‌ای دارد و تنها کافی است مقدار ارزی که می‌خواهید وارد کنید و خرید خود را مطابق با قیمت لحظه‌ای بیت کوین انجام بدهید. حالا، از آنجایی که همه‌ی اعضا یک نسخه به‌روز و یکسان از بلاک چین دارند، اطلاعات این تراکنش برای همه آن‌ها ارسال می‌شود و همگی در جریان این تراکنش هستند.

چه ویژگی‌هایی bitcoin را متمایز می‌کند؟

این به آن معناست که هر کسی می تواند تراز و تعاملات مربوط به هر آدرس بیت کوینی را ببیند. اما با وجود این، هویت هر کاربر در ورای یک آدرس، ناشناخته می ماند تا زمانی که اطلاعات در حین انجام یک خرید یا سایر شرایط دیگر، آشکار شود. به همین دلیل است که از آدرسهای بیت کوینی، فقط یکبار باید استفاده کرد. همواره به یاد داشته باشید که به منظور حفاظت از پولتان، مسئولیت انجام کنشهای درست، بر عهده خود شماست.

از سوی دیگر، در کشورهای بسیاری همچون آمریکای شمالی، بریتانیا، استرالیا، اتریش، روسیه و جمهوری چک، دستگاه های خودپرداز جهت انجام تراکنش‌های وابسته به بیت کوین، در خیابان‌ها وجود دارد. به علاوه، برخی از دولت‌ها اقداماتی در جهت ساخت ارز دیجیتال احتصاصی خود انجام دادند. از این رو، گویا اشتیاق دولت ها برای استفاده از ارزهای دیجیتال، روز به روز درحال افزایش است. در نتیجه، این احتمال وجود دارد که، به زودی قوانینی جهت استفاده از بیت کوین در جهان وضع شود.

  • در واقع بانک یک موجودی را به هر شخص نسبت داده و آن را در پایگاه داده‌ی خود ثبت می‌کند.
  • بلاک های بلاک چین، واحدهایی هستند که داده های مربوط به هر تراکنش مثل تاریخ، ساعت، ارزش، خریدار و فروشنده و کد شناسایی هر صرافی را شامل می شوند.
  • افزایش قیمت بیت کوین سبب شد تعداد ماینرهای فعال در بلاکچین آن روز‌به‌روز افزایش پیدا کند.
  • تجربه این سال ها به ما نشان داده است که رمز ارزها و سرمایه گذاری در بازارهای مالی نقش کلیدی در افزایش سرمایه مالی علاقه مندان به این حوزه را داشته است.
  • چند ماه بعد و در ژانویه۲۰۰۹، اولین بلاک بیت کوین به نام «جنسیس بلاک» استخراج شد.
  • این امر بسیار سخت و گران قیمت است و هیچ هکری قدرت کامپیوتری و یا مالی این کار را ندارد.

تنها راهی که می‌توان در آن وجود یا عدم وجود یک تراکنش را متوجه شد، دسترسی داشتن به تمام تراکنش‌هایی است که از ابتدای کارکرد سیستم، ثبت شده است. برای دست یافتن به چنین عملکردی در سیستم بدون وجود یک نهاد مرکزی، باید تمام تراکنش‌ها بصورت عمومی در اختیار تمام گره‌های شبکه قرار گیرد. در واقع تمام گره‌های شبکه روی این موضوع توافق می‌کنند تا از نسخه‌ی واحدی از تاریخچه‌ی تراکنش‌ها استفاده کنند. پنهان ماندن ساتوشی ناکاموتو، دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد اما یکی از مهمترین این دلایل، احتمالا حفظ جانش است.

صرافی یا خود برای شما خرید می‌کند یا شما را به کاربری که قصد فروش دارد متصل می‌گرداند. پیش از این توضیح دادیم که تراکنش‌های ارسال شده به شبکه از یک نود به نودهای اطراف ارسال می‌شوند. این را هم متوجه شده‌اید که داشتن بیت کوین در کیف‌پول به منزله‌ داشتن تراکنش‌هایی است که هنوز خرج نشده‌اند.

اثبات کار در بیت کوین چیست؟

به عنوان نوعی سرمایه گذاری، افراد می توانند در بیت کوین سرمایه گذاری کنند تا به تنوع بخشی از سهام و اوراق قرضه کمک کنند. بر اساس هدف گذاری ساتوشی ناکاموتو، عرضه بیت کوین به ۲۱ میلیون کوین محدود شده که در حال حاضر، ۱۹.۲۳ میلیون از این عدد استخراج شده و در گردش است. این امر، بیت کوین را کمیاب کرده و تورمی را که در صورت عرضه نامحدود این ارز دیجیتال ممکن بود رخ بدهد را کنترل می کند. این که شما بتوانید اقدام به تهیه و خرید بیت کوین کنید، ارتباط زیادی با محل جغرافیایی شما دارد! صرافی‌های بزرگی در جهان اقدام به خرید و فروش بیت کوین می‌کنند که از محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان به kraken,Poloniex Bittrex, Bitfinex, Bithumb, Coinone اشاره کرد. صرافی رمزارز تجارت واقع در تورنتو کانادا، ارائه دهنده کلیه خدمات خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال میباشد.

بیت کوین‌ها به‌عنوان یک رقیب برای ارزهای دولتی به‌شمار می‌روند و می‌توانند به‌جهت فعالیت در بازارهای سیاه، پولشویی، فعالیت‌های غیرقانونی یا فرارهای مالیاتی مورد استفاده قرار چطور بیت کوین بخریم اکادمی حسینی فایننس گیرند. در ازای اضافه شدن این بلوک جدید به شبکهٔ بلاک چین، ماینرها تعداد کمی بیت کوین را به‌عنوان هدیه دریافت می‌کنند. بیت کوین چیست؟ بیت کوین در سیرِ خود، روندِ پُرتلاطمی را تجربه کرده است، به‌خصوص در سال 2017 که قیمت هر بیت کوین تا 20 هزار دلار آمریکا بالا رفت.

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی