با فاجعه جدی در مدیریت کشور مواجه شده ایم

زمانی که کلیه فعالیتها و منابع مرتبط با آنها در سازمان بهعنوان مجموعهای از فرآیندهای مرتبط با یکدیگر تلقی شده و مدیریت گردند، دستیابی به نتایج دلخواه مؤثر و کاراتری حاصل میگردد. به عنوان مثال فناوری WiFi در مکان های عمومی و مدیریت مواد زائد، رأی گیری آنلاین و مسیر یابی خودکار ترافیک از دیگر نمونه های شهر هوشمند است. هم چنین، مدیریت ترافیک به طور خودکار چراغ های راهنمایی را مدیریت می کند تا ترافیک موجود را در زمان های پر ازدحام روز به حداقل برساند. به عنوان مثال، چراغ های راهنمایی داده های مربوط به ماشین ها و ترافیک را از طریق حسگرها دریافت می کنند و به طور هوشمند میزان زمان ماندن پشت چراغ قرمز را به طور خودکار و هوشمند تنظیم می کنند تا ترافیک روان شود. زمان ثبت نام آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی ۲۵ شهریور ماه ۱۳۹۹ بوده است. متقاضیان محترم در سایر دستگاههای اجرایی نیز از طریق همین صفحه میتوانند کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی خود را دریافت نمایند.

او با اشاره به شعارهای حاکمیت یکدست در ایام تبلیغات انتخاباتی نیز تاکید کرد: به اذعان خودشان حاکمیت را یک دست کردند و سه قوه از یک جناح سیاسی و فکری خاص در کنار هم قرار گرفتند و حتی منتقدینی مثل ما هم راضی بودیم که شاید این وضع، نفعی برای معیشت مردم داشته باشد. ترکان با بیان این که نسبت به مدیران در دولت سیزدهم انتقادات جدی وارد است، گفت: علی رغم همه انتقادات به دولت روحانی- که بعضا خود ما نیز در عرصه های مختلفی انتقاداتی داشتیم- چرخه معیشت مردم و اقتصاد کشور با دست اندازهای بسیار می چرخید و امروز هم نمی بینیم، وضعیت معیشت مردم تغییری کرده باشد علی رغم اینکه همراهی های بیشتری با دولت آقای رییسی می شود. این دنیایی که در برابر دیدگان شما زیباست، برای من پستتر از آب بینی بز است. شهر هوشمند، شهری است که از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) برای ارتقای کیفیت و عملکرد خدمات شهری مانند انرژی، حمل و نقل و آب و برق به منظور کاهش مصرف منابع، و هزینه های کلی استفاده می کند. پیامش این است که ما میتوانیم در رقابت با صاحبان قدرت و ثروت در سایه عزم و اراده در یک جایگاه فاخر و برتر در رقابتهای بینالمللی قرار بگیریم.

رهبری سپس اشاره میفرمایند که این قهرمانی در عرصههای گوناگون کشور سایت businesset است. لازم به ذکر است این مرحله صرفاً جهت بررسی اطلاعات خود اظهاری داوطلبان و مدارک آنها بوده و داوطلبان واجد شرایط (براساس دفترچه راهنمای ثبت نام هشتمین امتحان مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی کشور) که مدارک آنها توسط دستگاه تایید میگردد، متعاقباً جهت شرکت در مصاحبه استخدامی دعوت خواهند شد. تمام شرایط اختصاصی استخدام در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در دفترچه آزمون استخدامی فراگیر هشتم آمده است. دولتی است. سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نیز به عنوان یکی از سازمانهای دولتی حاضر در آزمون فراگیر، جذب نیروی انسانی مورد نیاز خود را از طریق این آزمون انجام میدهد. زمان اعلام نتایج آزمون استخدام سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ۱۱ بهمن ماه ۱۳۹۹ بوده است. نکته : همراه داشتن اصل و تصویر مدارک در زمان مراجعه الزامی است. امام جمعه موقت تهران گفت: کلیدیترین اصل برای موفقیت در مدیریت کشور آراستگی به تقواست. ایزو ۹۰۰۱ الزامات یک سیستم مدیریت کیفیت را برای مواردی مشخص میکند که سازمان نیازمند اثبات توانائی خود در ارائه محصولاتی است که خواستههای مشتری و الزامات قانونی مربوطه را برآورده مینماید و هدف آن ارتقای رضایت مشتری است. او با اشاره به عدم تصمیم گیری در برجام و سیاست خارجی نیز گفت: یک سال و نیم از دولت بایدن گذشت و فرصت ها از دست می رود؛ امروز حقانیت ظریف بهتر درک می شود که می گفت منتقدان برجام حتی نمی توانند یک برگ توافق با غرب امضا کنند و می بینیم که چقدر توافق با غرب سخت است و کار او چقدر بزرگ بود و چقدر با فشارهای داخلی و خارجی مقابله کرد.

به گزارش سایت منیبان، او در اینباره افزود: عملکرد دولت در کشور ما تا اندازه زیادی وابسته به قانون گذاری قوه مقننه است به این معنی که ممکن است، قوانین دست دولت را ببندد یا اختیارات زیادی به دولت بدهد. به عنوان مثال در شهر کلیولند ایالت اوهایو آمریکا نرم افزاری طراحی شده است که به رانندگان اتوبوس کمک می کند تا زمان و محل عابرین پیاده را بهتر شناسایی کنند. کارکنان ممکن است زیر نظر مدیرانی بهتر کار کنند که توانایی مدیریت زمان آنها بهتر است و کار خود را به موقع انجام می دهند. برای راهبری و اداره موفق یک سازمان، ضروری است که آن سازمان به طریقی نظاممند و شفاف هدایت و کنترل گردد. کیفیت فقط به محصولات ارتباط دارد کیفیت در عرصه کل سازمان مطرح است کیفیت توسط کارشناسان هدایت و رهبری میشود کیفیت توسط مدیریت هدایت و رهبری میشود مشتریان تصور صحیحی از کیفیت ندارند کیفیت توسط مشتری تعریف میشود دستیابی به کیفیت مستلزم هزینه کلان است دستیابی به کیفیت موجب کاهش هزینهها است کیفیت تنها موردعلاقه مشتری است کیفیت موردعلاقه پنج ذینفع است: مشتریان، مالکان، کارکنان، تأمینکنندگان و جامعه. افرادی بر مسند امور اجرایی کشور در وزارتخانه ها هستند که بلاتکلیف بوده و تنها می خواهند امروز را به فردا برسانند و نداشتن برنامه در ساختار اجرایی مشهود است.

وی اضافه کرد: قهرمانان ملی و جوانانی که در بازیهای المپیک مدالها را به دست میآورند، آموزگاران ایستادگی، امید و نشاط هستند. حسگرهای تشخیص خودرو در پارکینگ هوشمند نوعی فناوری است که مکان های پارک خالی را نشان می دهد. همچنین کیوسک های هوشمند می توانند نقشه برداری کنند با تلفن های همراه هوشمند همگام سازی کند تا اطلاعات اضافی و مورد نیاز را ذخیره کند. آنها ممکن است بودجه سالانه را تهیه کنند و همچنین به دیگر مدیران در زمنیه سیاست ها و تصمیم گیری ها کمک کنند. ترکان در اینباره تصریح کرد: اتفاقاتی که در طی این مدت گذشته رخ داد نشان از روند معکوس و منفی در وضعیت داشته یعنی علی رغم همان سیاست خارجی ای که دست دولت را بسته بود و با این که مجلس جلوی دولت روحانی ایستاده بود و در قبال دولت رییسی چنین رویه ای ندارد، اما افت اقتصاد و وضعیت معیشت ادامه دارد و توفیقی نیز در سیاست خارجی حاصل نشده است. ترکان درباره موضوع سیاست خارجی نیز تصریح کرد: سیاست خارجی کشور دست دولت نیست اما بحث سیاست خارجی کاملا بستر را برای پیشرفت و عدم پیشرفت دولت فراهم یا محدود می کند. او خاطر نشان کرد: مجلس قبل مکررا با قوانین و مصوبه های مختلف دست دولت را می بست اما حداقل در این زمینه دولت رییسی چنین محدودیت هایی ندارد اما خروجی متفاوتی نیز دیده نمی شود.

زمان دریافت کارت آزمون این مرحله از ۸ دی ماه ۱۳۹۹ بوده است. زمان آزمون فراگیر استخدامی دستگاه های اجرایی و آزمون استخدام سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور بخش است. زمان برگزاری آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی ۱۱ و ۱۲ دی ماه ۱۳۹۹ است. برای مطالعه تمام جزئیات شرایط عمومی استخدام آزمون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور دفترچه آزمون استخدامی فراگیر هشتم را دانلود نمایید. شهری سالم و پایدار: مدیریت شهرهای هوشمند به چالش های موجود در سلامت و مراقب های بهداشتی همچون دسترسی به مراکز مختلف بهداشتی-درمانی، تسهیلات و مراکز اورژانسی و ارائه خدمات بهداشتی-درمانی به نقاط دور دست، توجه خاصی دارد. از این رو، در این بین نیاز به مدیرانی که بتوانند این روند توسعه و پیشرفت را در شهرهای هوشمند اداره کنند و از طریق دولت الکترونیک و دیگر خدمات عمومی مانند صدور کارت هوشمند شهری هم باعث افزایش رفاه مردم و هم باعث صرفه جویی اقتصادی شوند. هم چنین از داده های جمع آوری شده از دیگر مناطق شهری می توان برای پیش بینی احتمال وقوع آتش سوزی در محل های خاص استفاده کرد که فرصت خوبی برای اقدامات پیشگیرانه فراهم می آورد. با استفاده از مدیریت شهرهای هوشمند، شهرها می توانند از فناوری و داده ها برای بهبود زیرساخت ها و خدمات شهری استفاده کنند.

برای مطالعه تمام جزئیات شرایط استخدام آزمون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور دفترچه آزمون استخدامی فراگیر هشتم را دانلود نمایید. دارا بودن منابع مطالعاتی متناسب با رشته شغلی در آزمون استخدامی یکی از نیازهای تمام شرکت کنندگان آزمون استخدامی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور است. در این دوره، با چالش های مرتبط با زیرساخت های شهر هوشمند و همچنین نحوه مدیریت این زیرساخت ها برای ارائه عملکرد مطلوب در شهرها آشنا می شوید. آنها همچنین برنامه های کسب و کار موجود را به روز می کنند و راه حل های بلند و کوتاه مدت را برای مشکلات مالی و مسائل مربوط به آن ارائه می دهند. هم چنین معاونین مذکور، گزارش فعالیت هفتگی تهیه می کنند و آن را به مقامات بالا ارائه می دهند. امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: کسانی میتوانند نقش مربی در جامعه ایفا کنند که مربای خدا باشند. ایشان در خصوص قبول مدیریت و مسؤولیت گفت که اگر حضور مسؤولیتآفرین مردم نبود و حجت بر من تمام نمیشد و اگر خدا از من و علما پیمان نگرفته بود که از مظلومان دفاع کنیم، ریسمان خلافت را همانند سالهای گذشته بر گردن مرکب او وامیگذاشتم. ترکان با بیان این که با فاجعه جدی در مدیریت کشور مواجه شدیم، گفت: افرادی که لایق نشستن بر پست هایی که نیازمند تخصص است نیستند با فامیل بازی در دولت با سرنوشت کشور بازی می کنند.

سازمان بینالمللی استاندارد تاکنون بیش از ۱۲۰۰۰ مورد استاندارد تدوین کرده است. مهم ترین گام در مدیریت شهر هوشمند، تهیه و تدوین سند راهبردی برای آن است. لینک دریافت اعلام نتایج آزمون استخدام سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ، در کادر اعلام نتایج آزمون استخدام سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور قرار گرفته است. مدیر برنامه ریز استراتژیک: مدیر برنامه ریزی استراتژیک مربوط به پست مدیریتی است که کار آن عمدتا شامل نظارت روی بخش های مختلف است. نتایج آزمون استخدامی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور همزمان با اعلام نتایج آزمون فراگیر استخدامی دستگاههای اجرایی در دور هشتم، منتشر شد. داوطلبان مذکور موظفند جهت ارائه و بررسی مدارک خود و به منظور ادامه مراحل آزمون استخدامی (بررسی و تایید مدارک ، شرکت در جلسات ارزیابی، مصاحبههای عمومی و تخصصی)، مطابق بندهای ذیل و در تاریخهای مقرر اقدام نمایند. بسته های آموزشی این دوره که به دانش پذیران گرامی ارائه می شود همراه با فیلم های آموزشی دوبله شده به زبان فارسی است که یادگیری دانش پذیران را بهتر می کند. آنها تحقیقاتی را انجام دهند تا تعیین کنند که منابع مالی چگونه اختصاص داده شود و هزینه های آن را کاهش دهند.

یا شاید در زمینه مدیریت شهرهای هوشمند می خواهید کسب و کار خود را با ارائه راه حل های نوآورانه در زمینه فناوری اطلاعات، صرفه جویی در انرژی و زمان، خدمات عمومی و توسعه رفاه عموم گسترش دهید. مدرک تخصصی در رشته خود داشته باشید: اکثر شرکت های خصوصی و دولتی به دلیل اینکه این زمینه مباحث بسیار تخصصی دارد، افرادی را استخدام می کنند که دارای مدرک مدیریت شهرهای هوشمند باشد. گفته میشود که ایزو ۹۰۰۰ یک استاندارد مدیریت کیفیت است که کلیه بخشهای یک سازمان را دربر میگیرد. مزیت دیگری که شرکت در دوره مدیریت شهرهای هوشمند مؤسسه ی آموزش عالی آزاد فن پردازان دارد، تایید مدرک صادر شده توسط سازمان ارزیابی مدارک تحصیلی یعنی WES کانادا است. اگر خود را به قران و نهجالبلاغه بسپاریم، در جایگاهی قرار میگیریم که زیبنده حیات انسانی است. ضعفها و کاستیها نیز ثمره فاصله از این اهداف است. البته برای ایجاد شهر هوشمند باید مقیاسی برای سنجش میزان هوشمندی شهر را هم ایجاد کرد که این نیاز به مدیریت در سطح کلان دارد که مدیریت شهرهای هوشمند نام دارد. ترکان با انتقاد از انتصابات دولت سیزدهم نیز گفت: استفاده از افراد صاحب فکر و صلاحیت، کم و بیش در دولت قبل رخ می داد و خود ما از منتقدینی بودیم که می گفتیم دولت می تواند از افراد کارآمدتری استفاده کند، این چرخه چرخیده و امروز منتقدین روحانی با شعار تامین معیشت و از بین بردن فقر بدون هیچ برنامه ای روی کار آمدند و سکان اجرایی را در دست گرفتند اما نه فقری ریشه کن شد و نه وضعیت معیشت بهبود پیدا کرد که حتی بدتر نیز شده است.

جهت آمادگی برای حضور در جلسه مصاحبه استخدامی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور میتوانید از منابع مطالعاتی برای مصاحبه موجود در این صفحه استفاده کنید. متقاضیان محترم استخدام در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور میتوانند تمامی اخبار و آگهیها و اطلاعیههای استخدامی مورد نیاز خود را از طریق این صفحه پیگیری نمایند. مدیریت ترافیک: نظارت سیستم های جاده ای به رانندگان اطلاعاتی را درباره بهترین مسیر ارائه می دهد. ایزو ۱۹۰۱۱ راهنماییهایی برای ممیزی سیستمهای مدیریت کیفیت و مدیریت زیستمحیطی ارائه میکند. تاریخ اعلام نتایج آزمون استخدام سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ۱۱ بهمن ماه ۱۳۹۹ بوده است. با مراجعه به بخش اعلام نتایج آزمون استخدامی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور آخرین اطلاعیههای مرتبط را بخوانید. جهت دریافت کارت آزمون استخدامی آزمون فراگیر هشتم و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ، از طریق لینک زیر اقدام نمایید. فرزانه ترکان، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، درباره عوامل تاثیرگذار در مدیریت دولت در ایران گفت: عملکرد قوه مجریه در کشور ما تابع شرایط مختلفی است که هم در تصمیم گیری ها و هم در نحوه مدیریت اقتصاد و اجتماعی کشور بروز و ظهور می کند. حجتالاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابیفرد امام جمعه موقت تهران در خطبه نخست نمازجمعه دیروز(29 بهمن) تهران اظهار داشت: تمام اقتدار نظام، دستاوردهای نظام در منطقه و جهان اسلام در طول چهار دهه گذشته مرهون قدمهایی است که در این راه برداشته شده است.

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی