اسکیپ روم های اکشن و ماجراجویانه-آل اسکیپ

اسکیپ روم های اکشن و ماجراجویانه-آل اسکیپ

البته خوشبختانه تعداد اسکیپ روم‌ها در حال افزایش است و تقریبا هرکس با هر سلیقه‌ای که دارد، می‌تواند بازی اتاق فرار مورد نظر خود و دوستانش را انتخاب کند. اتاق فرار، تفریح گروهیِ مهیج، فکری و جذابی است که در سال‌های اخیر نه‌تنها در ایران بلکه در دنیا تبدیل به یکی از پرطرف‌دارترین تفریحات بزرگسالان شده است. در این بازی‌ها، شما و هم تیمی‌هایتان، تماشاگر یک فیلم یا بازی کامپیوتری نیستید بلکه در فضایی واقعی، شخصیت اول یا قهرمان سناریویی از پیش تعیین شده هستید. این تفریح مهیج از سال ۱۳۹۵ با اتاق فرار نجات شهر، محصول مجموعه اسکیپ‌روم دات آی‌آر وارد ایران شد. معمولا ژانرهای ماجراجویی نیاز به فضاهای بسیار بزرگ‌تری دارند، زمان و خط داستانی طولانی‌تری درونشان در جریان است و قیمت اتاق فرار در این سبک و سیاق، معمولا بیشتر است.

  • سریال Harper’s Island در واقع آنقدر چالش‌های فیلمنامه‌ای زیادی دارد که با هیچ چیز نمی‌توان تمامی آن‌ها را پر کرد.
  • اپیزود اول با یک سکانس هیجان‌انگیز در یک کافی شاپی غرق در سکوت شروع می‌شود.
  • در ژانر ترسناک و معمایی این 10 فیلم یا اشاره مستقیم به اتاق فرار داشته اند یا مربوط به اتاق فرار ساخته شده اند.
  • به این معنی که میزان ترس این بازی‌ها در حدی است که فقط برای حل کردن معماها با مشکل مواجه شوید.

دکورهای منحصر‌به‌فرد و ماجراهای هیجان‌انگیز این اتاق‌ها، قرار است ما را به قلب ماجراهای تخیلی و فانتزی ببرند. کدام یک از شما جرئت ورود به قلمروهای جادویی را دارند؟ اسکیپ روم فانتزی یکی از ژانرهایی است که برای همه سنین محبوب است. خصوصاً افرادی که دوست دارند برای یک ساعت هم شده، از دنیای خسته‌کنندۀ خودمان جدا شوند. شما باید تمام هوشتان را به کار ببرید تا در مهلت بازی، خودتان را از اتاق‌های سرد و نمور و دالان‌های پیچ‌درپیچ خلاص کنید و با کشف راز بازی، برنده شوید.

اتاق فرار یا اسکیپ روم چیست؟

پدر آنها دانشمند شرکت آمبرلا بود (است)، شرکتی که مسئول ایجاد ویروس تی می‌باشد. اتاق فرار (شکنجه گاه زامبی) ارائه شده توسط مجموعه ، این اتاق فرار در محله دلاوران واقع شده است. اتاق فرار (شیاطین تاریکی) ارائه شده توسط مجموعه ، این اتاق فرار در محله خیابان فاطمی واقع شده است.

سفر وزیر دفاع و رئیس سازمان اطلاعات ترکیه به مسکو

با طیف گسترده‌ای از سناریوهای موجود در شهر کرج، هر تیمی می‌تواند باتوجه‌به علایقش اتاقی را پیدا کند که اوج هیجان را به ارمغان بیاورد. پیشنهاد می‌کنیم اگر علاقه‌مند به تجربۀ اتاق‌های ترسناک هستید، به مقیاس و سطح ترس اتاق نیز توجه کنید. اگرچه ممکن است تنوع زیادی در این ژانر وجود داشته باشد، اما در همة بازی‌های جنایی، رخ‌دادن یک جرم، انگیزۀ اصلی سناریو محسوب می‌شود.

نقدهای منتقدان به این مجموعه عموماً مثبت بود و در زمینهٔ بازیگری، کارگردانی و فیلم‌برداری مورد تحسین قرار گرفت. اول از همه، باید به توضیح در مورد اتاق فرار بپردازیم تا بدانید دقیقا در این بازی هیجان‌انگیز چه رویدادی منتظر شما است. فرض کنید شما و دوستان‌تان به جای شخصیت‌های فعال در یک فیلم سینمایی ترسناک، جنایی، معمایی یا پلیسی بازی می‌کنید. اتاق فرار دقیقا شرایطی را فراهم می‌کند که در یک لوکیشن، با سناریویی خاص، به جای شخصیت‌های یک تیم در بطن سناریو بازی کنید. در هر لوکیشن از اسکیپ روم، ابزارآلات و صندوق‌هایی قرار گرفته است که دستیابی به هرکدام، نیازمند رمزگشایی از صندوق قبلی است.

زندان‌بانی فاسد که با بازی ولاچیها خودش را به حد تنفر بالایی در بین هواداران سریال می‌اندازد. در بازه زمانی دوم نیز که اتفاقات آن در سال ۲۰۲۱ رخ می‌دهد، همان چهار نوجوان را در دوران میانسالی می‌بینیم. سریال Yellowjackets بلافاصله پس از پخش مورد توجه منتقدان قرار گرفت و اکثر منتقدان از داستان جذاب و پرکشش سریال به همراه بازیگری‌های پخته تمجید کردند. موفقیت سریال ژاکت زردها خیلی زود باعث شد تا شبکه‌ شوتایم رأی به تمدید این سریال برای All Escape فصل دوم بدهد. این ایده می‌تواند ترسناک‌ترین اتاق فرار باشد اما برای طراحی آن باید هزینه‌ کنید. خب تا الان اسم فیلمهای اتاق فرار رو براتون گفتیم و از این به بعد قراره فیلمایی رو به شما معرفی کنیم که میشه از روی سناریو این فیلما اتاق فرار ساخت.

در این مدل اتاق فرار معمولا همه چیز مثل فیلم‌های اکشن پر از هیجان است. فعالیت بالا، چالش ذهنی و لوکیشن‌های خاص در این مدل اتاق فرار به شدت مورد توجه است. گاهی در این سناریوها بستن دست و پا یا آزاد سازی یکی از دوستان‌تان را باید در برنامه خودتان قرار دهید و به بهترین شکل ممکن معماهای اکشن را حل کنید تا به پایان بازی برسید.

در حالی که مسافران کشتی در خوش‌بینی کاملی نسبت به آینده به سر می‌برند، ناگهان با یک کشتی مهاجر دیگری که در دریای آزاد سرگردان است، روبرو می‌شوند. مجموعه اتاق فرار انیگما پر از این داستان ها و معماهای جذابه که میتونید در بخش رزرو بلیط اتاق فرار اونا رو بخونید. اتاق تنفس (همچنین به عنوان اتاقی برای نفس کشیدن شناخته می شود) یک فیلم ترسناک محصول سال 2008 نوشته شده و به کارگردانی جان سویتس. او که مجبور به انجام یک بازی مرگبار شده است ، سعی می کند بفهمد چه کسی او را ربوده و چرا…. حس تعلیق و التهابی که در این بازی‌ها جریان دارد، همراه با موسیقی هیجان‌انگیز و اکتورهای حرفه‌ای، بازیکن‌ها را به طی‌کردن مسیر بازی علاقه‌مند می‌کند. ایران نیز برای مقابله با تهدیدات پهپادها سلاح جدید الکترونیکی ضد پهپاد ساخته است.

برای مثال، شرکت‌کنندگان در اتاق‌ فرارهای ژانر ماجراجویی، ابتدا به نحوی یک‌دیگر را گم می‌کنند و سپس با حل معماهای مختلف، ابتدا یک بار دیگر هم را پیدا می‌کنند و سپس برای خروج از آن موقعیت تلاش می‌کنند. غیر از این ژانرهایی که به آن‌ها اشاره کردیم، همچنان دیگر انواع اتاق فرار وجود دارند که بسیار پرطرفدار هستند؛ اتاق فرارهایی با ژانرهای تاریخی، اکشن، فانتزی، درام و… که بعضا ترکیبی هم هستند، اما آنچه که آوردیم، از پرطرفدارترین بازی های اتاق فرار بودند که اکثر مخاطبین هم بازی‌هایی از بین همین ژانرها انتخاب می‌کنند. تعامل و کار گروهی در بازی هایی مثل اتاق فرار یا اسکیپ روم به شدت جذاب است. انجام این بازی در ژانرهای مختلف می‌تواند پاسخگوی تمامی سلیقه‌ها باشد. پس سعی کنید در این بازی‌ها شرکت کنید و با توجه به نکاتی که در بالا به آن اشاره شد، بهترین عملکرد را داشته باشید.

ژانر ترسناک را می‌توان پرطرفدارترین سبک حاضر در اتاق فرارها به‌شمار برد که در آن با الهام گرفتن از فیلم‌های ترسناک، محیطی دلهره‌آور شبیه‌سازی شده است. معمولا سن مجاز یا توصیه شده برای شرکت در اتاق فرارهای ترسناک هم هجده سال به بالا است. یکی از جذاب‌ترین اتاق فرارهایی که برای افراد باهوش و عاشق معما طراحی شده است، اتاق فرار معمایی است. در این سناریوها معمولا بازیکن به چالش ذهنی کشیده می‌شود تا معماها را حل کند. اگر تجربه حل معماهای تصویری را داشته باشید، حتما در این مرحله موفق‌تر عمل می‌کنید. چرا که تمامی معماهای تصویری، عددی و نوشتاری، در اتاق فرار معمایی گنجانده شده‌اند و در بطن داستان، برای گذر از مراحل مختلف نیاز به حل معما پیدا می‌کنید.

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی