آموزش کامل طراحی بیزنس مدل ویرگول | businesset

در این بخش مجله خبری بیزنس راه بنداز برقراری ارتباط برند و کسب و کار شما با مشتریان، نحوه اقناع مشتری و همچنین خدمات را به دقت بررسی خواهد کرد. درواقع در این بخش باید به این سؤال جواب بدهید که چطور خواهید توانست محصولاتتان را بفروشید؟ سعی کنید جوابی که برای این سؤال در نظر می‌گیرید نوآورانه و خاص باشد. طرح‌های تخفیفی و باشگاه مشتریان و جذب مشتری وفادار از مسائلی هستند که در استراتژی فروش مطرح می‌شوند. یکی از مهم‌ترین محورهای طرح کسب‌وکار بازاریابی و طرح پیدا کردن مشتری و افزایش فروش است. خلاصه اجرایی خوب، خلاصه اجرایی است که بتواند سرمایه‌گذار را قانع کند که تا انتهای طرح شما را بخواند.

  • داشتن یک شخصیت خریدار قوی در بیزینس پلن، ابزاری قوی است که به شما کمک می‌کند تا تکنیک‌های بازاریابی و فروش را برای جذب مشتریان ایده‌آل شناسایی کرده و به کار ببرید.
  • این محصول و یا خدمات چیست و چگونه ارائه می‌شود، چگونه مشکل مشتریان شما را حل می‌کند.
  • شما ممکن است نتوانید سود اولیه را از محصول خود به دست آورید، یعنی محصول را به قیمتی کمتر و یا برابر به هزینه‌ای که صرف کردید، می‌فروشید.
  • پرسوناهای بازاریابی، همان مخاطبان شما هستند؛ منتها وجود خارجی ندارند و شما آن‌ها را براساس ویژگی‌های مشتری ایده‌آل خودتان ترسیم کرده‌اید.
همچنین نوشتن بیزینس پلن به شما امکان برنامه‌ریزی می‌دهد تا در مواقعی که مطابق با انتظارتان تصمیم‌‌گیری نکردید، ریسک‌های احتمالی را به حداقل برسانید. طرح‌های داخلی کسب و کار، مخاطبان خاصی در داخل یک سازمان و مجموعه اقتصادی دارد. مثلاً ممکن است تیم بازاریابی و فروش یک شرکت، برای اجرای پروژه‌ای خاص، نیاز داشته باشند که تمام طرح و هزینه‌ها را برآورد کنند و آن را ثبت کنند.

اتفاقاً برنامه‌ای که پویا باشد و بتواند خود را با تغییرات بازار به‌روزرسانی کند و هر بار اهداف و اولویت‌های جدیدی به آن اضافه شود، بسیار کامل‌تر و سالم‌تر خواهد بود. برای موفقیت طرح کسب و کار باید آن را به همه کارمندان و یا همکاران آینده به اشتراک بگذارند. همه اعضا باید پویایی بیزینس پلن را درک کنند و از جزئیات آن باخبر باشند.

مزایای دوره

بدون شناخت مشتری و تکمیل کردن این بخش، بقیۀ بخش‌های بوم عملاً بلااستفاده هستند. به عبارت دیگر، در هر کسب‌وکاری که باشید، بدون شناخت مشتری‌هایتان نمی‌توانید محصولی به آن‌ها بفروشید. وقتی که هدف نداشته باشید، اصلاً نمی‌دانید که بوم به چه کارتان می‌آید و چگونه باید آن را طراحی کنید. پس بیایید حالا که چرایی بیزینسمان را می‌دانیم، هدف‌های کوتاه‌مدت بوم کسب و کارمان را هم تعیین کنیم. همانطور گفت شد، بیزنش مدل همان نقشه راه است، که راهنمایی‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهد، تا شما بتوانید آینده خود را را برنامه ریزی کند.

دوره آموزشی تشخیص درآمد کسب و کار

پس با توجه با بخش‌های دیگر بوم کسب و کار، هزینه‌های خود را ساختاربندی و وارد مدل کسب‌وکار کنید. جواب‌ها مشخص می‌کنند که کدام همکاران، شرکا و تامین‌کنندگان نقش حیاتی را در بیزینس شما دارند و باید وارد بوم مدل کسب و کار شوند. صاحبان کسب و کار با گذشت زمان، در مدل کسب و کاری خود تجدید نظر می‌کنند تا بتوانند تغییرات محیطی و شرایط بازار را در آن منعکس کنند. برای همین هم بیزینس مدل‌ها را، اغلب کوتاه‌مدت طراحی می‌کنند، تا بتوانند با شرایط بازار خیلی سریع هماهنگ شوند. پروفایل‌های شرکت غالباً در وب سایت رسمی شرکت یافت می‌شوند و برای جذب مشتریان و استعدادهای احتمالی مورد استفاده قرار می‌گیرند. مدل کسب و کار و یا بهتر بگویم بوم مدل کسب و کار همان نقشه راهی است، که شما را از سردرگمی نجات می‌دهد.

http://dena-blog.ir

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی