آب و خاک سازان ، شرکت معماری در شیراز،دکوراسیون داخلی در شیراز

سرعت گذر زمان، و عدم توانایی انسان در کنترل آن از جمله عواملی است که می­تواند باعث ایجاد ناآرامی و اضطراب در انسان شود، درحالی که استفاده درست و به جا از رنگ ها و نورها می­تواند آرامش لازم را براي بودن در فضا و حتی تمرکز فراهم آورد. معمولا افرادی که طراح یک پروژه هستند و از این روش استفاده می کنند؛ برای طراحی کردن فضا وسایل و لوازمی که لازم هستند، را می خرند و برای کل هزینه هایی که برای این وسایل کردند به علاوه ی آن درصد طراحی شان که از قبل توافق شده بوده دستمزد طراحی شان را حساب می کنند. این مورد علاوه بر اینکه برای مطب از نظر اقتصادی سود دارد بلکه باعث جذب مشتری نیز میشود. تحقیقات در مورد چگونگی تاثیرات رنگ بر ادراك زمان در طراحی داخلی مطب هنوز بی­نتیجه است. در طراحی داخلی مطب باید دقت کرد که چشم مستقیماً تحت تاثیر رنگ قرار می­گیرد و سیگنال هاي دریافتی را به مغز می­رساند، سپس باعث ایجاد یکسري عکس­العمل­هاي پیوسته در بقیه قسمت­هاي بدن می­شود. بعلاوه به این نتیجه رسید که روشنایی و درجه تیرگی رنگ تاثیر بسزایی در ادراك ابعاد و فواصل ظاهري محیط دارد .

استفاده از انواع گل و گیاه در مطب دندانپزشکی می تواند فضای منحصر به فردی ایجاد کند و از این جهت آرامش را به محیط تزریق کند. انواع آبی ها، نارنجی، قرمز، سبز جزء طبقه بندی رنگ هایی می باشند که می توانند در طراحی داخلی مطب دندانپزشکی بسیار پرطرفدار و منحصر به فرد باشند. رنگ بر حس تشخیص گذر زمان از نظر فرد مؤثر است، به طور مثال نور و فضاي قرمز منجر به تخمین بیش از اندازه زمان و سبز یا آبی منجر به تخمین کمتري از اندازه زمان در شخص می­شود مکانیسم این پدیده شناخته شده نیست. برای مثال رنگ های روشنی چون نارنجی، انواع آبی ها، قرمز و سبز جزو دسته رنگ هایی هستند که در طراحی داخلی کلینیک های دندانپزشکی طرفداران زیادی دارد. کلینیک زیبایی میبایست از نورپردازی خوبی برخوردار باشد و هم چنین نورپردازی نباید تاریک و تیره باشد. نوع آخر تابلوها که با هم بررسی می کنیم، تابلوهای نقاشی مدرن هستند.

از سوي دیگر براي نور قرمز که در پشت حفره چشم دریافت می­شود، عدسی چشم بیشتر محدب شده و در نتیجه ناظر تصاویر را نزدیکتر احساس می­کند. تعریف مفهوم رنگ نیز بر مبناي رنگی بین دو سطح است رنگ بخشی از ادراك بینایی که توسط مشاهده با یک چشم و بدون حرکت آن بتوان لکه اي مجرد از ساختارش را از لکه مجاور تمیز داد. زمانی که یک کلینیک زیبایی و پوست به ظاهر و دکور داخلی اهمیت داده است و سعی کرده است تا محیطی زیبا و چشم نواز را برای مخاطبان فراهم کند، قطعا از نکات مرتبط با زیبایی شناسی آگاه است و بسیار بسیار بیش از این نیز به زیبایی ای که مراجعه کنندگان مد نظر دارند و در صدد دستیابی به آن هستند، اهمیت خواهد داد. خصوصیتی از هر رنگ است که آن را از بقیه رنگ ها متمایز می­کند این ویژگی­ها تمایز رنگمایه یا آبی از قرمز زرد نارنجی از تمامی رنگ­ها که نزدیک به یکدیگر هستند ممکن می­سازد. حس بینایی در انسان که عامل درك و دریافت رنگ­ها است و در مجموع80 درصد تمامی ادراکات انسان را شامل می­گردد، از طریق کنتراست تیره و روشن و همچنین تأثیرات رنگ عمل می­کند.

در عین این که طراحی تمامی کلینیک ها استاندارد و قوانین مشترکی دارند، هر کدام از آن ها با توجه به تخصص پزشک دارای تفاوت هایی خواهند بود که می تواند بازدهی بالایی را برای پزشکان در جذب بیمار و تسهیل روند درمان بیمارن داشته باشد. تنوع این تابلوها امروزه به قدری زیاد است که شما بر طبق دکوراسیون خود میتوانید انتخاب خود را انجام دهید. خوب است بدانید ایرانادکور ، تیمی تخصصی در زمینه دکوراسیون داخلی در شیراز است که خدمات خود را در جنوب ایران ارائه می دهد ، طراحی دکوراسیون داخلی مطب در شیراز ، یکی از خدمات ماست که بصورت تخصصی ، سال های زیادی است به آن پرداخته ایم ، در ادامه همراه ما باشید. تجربیات ناآگاهانه مجموع افکار، خاطرات، تکانه­هاي حسی، انگیزه ها، خواسته ها، علاقه ها و احساس که ما نسبت به آنها آگاهی نداریم، اما احساسات و رنگ نیز بخشی از تجربیات هوشیارانه، نیمه هوشیارانه، و ناهوشیارانه است که با رفتار انسان عجین شده و رفتار ما را تحت تأثیر قرار می­ دهند. در توضیح فیزیولوژیکی باید گفت ساختار چشم انسان سبب می­شود که رنگ هاي آبی و بنفش در مقایسه با رنگ قرمز کمی دورتر به نظر بیایند عدسی چشم براي دیدن چنین تصاویري کمتر محدب می­شود، بنابراین تصاویر بنفش و آبی کمی دورتر دیده می­شوند.

در دیزاین داخلی بی شک رنگ هم بر جسم انسان و هم بر روان او تأثیر می­گذارد. مثلا اینکه طرح ها به صورت اتوکد هستند، یا تی ری دی مکس هم دارند، و. مهمتر از همه اینکه رنگ در غنا بخشیدن به ارزش محیط و افزایش زیبایی و هیجان پیرامون بسیار موثر است. آنها نیز دریافتند هنگامی که درجه روشنایی اشیاء افزایش و پس زمینه شان کاهش می­یابد ادراك شکل مورد نظر افزایش می­یابد. اتوکلاو بیمارستان درمیان هنوز فعال هستند مورد مطالعه قرار می گیرند تولید بافت مناسب برای کار دارد. ۷- آخرین مورد، البته به طور قطع نه کمترین مورد، اهمیت به سلامت بیماران است که از مهم ترین و ضروری ترین مواردی است که هر شخص هنگام دکوراسیون مطب پزشکان یا تهیه تسهیلات پزشکی باید به آن توجه کند، زیرا اتاق های انتظار می تواند بستری مستعد برای تولیدمثل میکروب های ویروسی بیماران مریض باشد. در دیزاین کلینیک زیبایی، دو قسمت اهمیت بیشتری دارند. درآمد دکوراسیون داخلی مطب روانشناسی کلینیک زیبایی خوبه؟ در وهلۀ اول باید فضاهایی که برای کلینیک زیبایی لازم و ضروری است را مشخص نموده و طرح و سبک مناسب با این نوع فضاها را تعیین کنید.

طبق تعریف فرهنگ لغت وبستر ادراك عبارتست از آگاهی از اشیاء یا داده­هاي دیگر از طریق سطحی متوسط از احساس. رنگ در لغت نامه دهخدا عبارتست از: اثر نور که بر ظاهر اجسام نمایشهاي مختلف می­دهد، یعنی اثر مخصوصی که در چشم از انعکاس اشعه نور در روی اجسام پدید آید. معمولا فضا هایی که روی دیوار ها قاب و یا تابلو قرار می گیرد، پشت آن ها را نور های مخفی و ال ای دی های خطی به کار می برند. بهتر است فضای پذیرش مطب در جایگاهی طراحی شود که پرسنل بتوانند کنترل و دید مناسبی بر روی سالن انتظار ، رفت و آمدها و درب های ورودی و خروجی داشته باشند .طراحی پیشخوان پذیرش نیز با توجه به کاربری مطب و نوع خدمات مطب به طور انحصاری طراحی شود .کانتر پذیرش علاوه بر رنگ و ظاهر مناسب باید استانداردهای لازم را نیز داشته باشدوبه عنوان مثال ، فضایی برای رفت و آمد پرسنل ،ارتفاع کانتر ، محلی برای یادداشت کردن و پر کردن فرم های مربوطه و .. از جمله استانداردهای لازم برای طراحی کانتر می باشد . بسیاري از طراحان داخلی در فضاهاي کوچک با تیره کردن سقف هاي بلند به منظور کوتاهترنشان دادن آن ، یا قرار دادن رنگ هاي “سنگین تر ” بر روي رنگ هاي “سبک تر ” به منظور کاهش ارتفاع براي وسیع تر نشان دادن فضا این استراتژي را به کار می گیرند.

رنگ مشکی به دلیل اصالت و پختگی که دارد اگر به صورت تنها در محیط به کار رود میزان افسردگی در بیماران را افزایش می دهد . مقیاسها را اندازه بگیرید؛ و درباره چگونگی عملکرد فضا فکر کنید. رنگ آمیزي دیوارهاي یک فضا به رنگهاي روشن، آن مکان را در ظاهر بزرگتر نمایان می سازد، در حالی که رنگهاي تاریک، پررنگ با درجه اشباعیت بالا و گرم تأثیر عکس بر فضا دارند. آنها دریافتند، هنگامیکه درجه اشباعیت یک اسلاید رنگی را در یک زمینه خاکستري افزایش دهیم، بیشتر متمایز می­شود. مساحت در دکوراسیون داخلی بسیار مهم است اینکه محیط و مساحت چقدر قابلیت این را داشته باشند که بتوان بخشهای مورد نیاز را با توجه به استانداردها تعبیه کرد . هر چقدر کمدها، مبلمان و سایر وسایل و دکوراسیون اتاق مشاوره رنگی تر و صمیمی تر و شبیه به حس خانه باشد، احساس صمیمیت و اعتماد بیشتر شده و برقراری ارتباط مشاور و مراجعه کننده ساده تر می شود . حفظ حریم خصوصی در دکور کلینیک زیبایی اهمیت بسیار بالایی دارد بنابراین برای برخی خدمات بهتر است که جدا کننده های فضا مثل پارتیشن، دیوار کاذب، پاراوان و مشابه آن را نصب کنید.

انتخاب مبلمان و صندلی برای این مکان از اهمیت زیادی برخوردار است و برای راحتی بیماران در اتاق انتظار باید از مبلمان راحت و کاربردی استفاده کنید همچنین شما می توانید با نصب آثار هنری و تابلوهای نقاشی زیبا و انتخاب رنگی مناسب برای اتاق انتظار این مکان را به محیطی آرامش بخش تبدیل کنید. تدفورد، برگوییست و فلاین در سال 1977 تاثیرات رنگ بر ابعاد را تحت شرایط آزمایشگاهی کنترل شده مورد بررسی قرار دادند. هنگام بحث در مورد تجربیات رنگ در حیطه عکس­العمل­هاي فیزیکی به آن مانند فشار خون، خستگی چشم و تکامل ذهن، قدرت و اهمیت یک محیط با طراحی خوب همه­ي موانع فرهنگی و فردي را پشت سر می­گذارد .تجزیه و تحلیل عکس العمل هاي بیولوژیکی ما به رنگ و پردازش آن بی­درنگ به عکس العمل­هاي روانی منجر می­شود، که اغلب به طور همزمان ظاهر می­شوند. در طراحی داخلی، اصطلاح روانشناسی رنگ اغلب طبق پیشنهاد وان واگنر مبنی بر تمایل به اشاره به حوزه تأثیر، شناخت و عکس­العمل­هاي محیطی و همنشینی رنگ­هاي خاص با عنوان روانشناسی تاثیرات رنگ یاد می­شود. شرایط و محیطی که رنگ در آن دیده می­شود . کاربرد رنگ در طراحی داخلی یکی از موضوعات تجربی بشر است که ریشه آن را در معیارهاي ارزشی و قضاوت هاي ذهنی ترجیحات افراد می­توان دریافت.

حتما تا به حال برایتان اتفاق افتاده که به یک محیط مطب پزشک یا کلینیکهای زیبایی مراجعه کنید و در همان بدو ورود و در نگاه اول حس بسیار خوبی اعم از آرامش و اطمینان از آن فضا دریافت کردید، هر چند که شناخت قبلی نسبت به آن نداشتهاید. عموماً در رنگ آمیزي ساختارهاي مختلف اعم از ساختمان­ها یا مبلمان­ها، معمول است که رنگ اجزاي پایه و شالوده­اي را تیره­تر از سایر قسمت­ها در نظر می­گیرند. نور پردازی صحیح در اتاق انتظار و بهره گرفتن از نور طبیعی را حتما رعایت کنید. انتخاب مبلمان اداری و صندلی اداری مناسب برای این قسمت اهمیت زیادی دارد و برای راحتی بیمار باید از مبل اداری راحت و کاربردی استفاده کنید.

رنگ مشکی با این وجود که به فضا می تواند اصالت و پختگی خاصب ببخشد، اما یکی از این رنگ هایی است که فاقد هویت می باشد و استفاده از آن به تنهایی رنگ سردی است که تیرگی آن به شدت در افزایش افسردگی بیماران تاثیر زیادی دارد، بنابراین استفاده از این رنگ در مطب جذاب نمی باشد، گرچه این نکته را نمی توان نادیده گرفت که در برخی زمینه ها سایه های مشکی جذابیت فراوانی به محیط می دهد. پس از بررسی ماهیت روانشناسی به بررسی برخی تاثیرات آن بر ادراك محیط و تحریک حواس انسان از جمله تاثیرات رنگ بر ادراك ابعاد محیط، وزن ظاهري اجسام، دماي محیط و گذر زمان می­پردازیم. هنگامی که یک جسم را لمس می­کنیم از جنس یا حتی دماي آن آگاه می­شویم. اما چشم با کمک مغز می­تواند رنگ، سایز، بافت ظاهري یا حتی دما یا وزن تقریبی اشیاء را تشخیص دهد، که در این ادراك حسی، رنگ نقشی اساسی را بر عهده دارد.

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی