چگونه یک طرح کسب و کار یا بیزنس پلن موفق بنویسیم ؟ بیلاود مارکتینگ | businesset

در این مرحله باید مجله خبری بیزنس راه بنداز ریزی‌های خود را اجرا نموده و به آن‌ها عمل نمایید. باید بیان کنید که می‌خواهید به چه درآمدی دست یابید، و هزینه‌هایتان را چگونه تامین کنید. بی شک اولین مزیت استفاده از طرح کسب و کار، می‌تواند جلوگیری از اتلاف وقت باشد. وقتی شما از قبل بدانید که باید به کدام یک از امور بپردازید و وقتتان را صرف چه کاری کنید، قطعا از تلف شدن تایم خود جلوگیری خواهید نمود.

جذب مشتریان بیشتر

در این مواقع دیده شده که طرح شما به کشوی میز منتقل می‌شود و دیگر هرگز دیده نمی‌شود. نوشتن طرح کسب و کار به شما کمک می‌کند تا همه این قطعات را کنار هم قرار دهید و ارتباطی بین آنها ایجاد کنید تا بتوانید داستانی منسجم درباره کسب و کار خود بگویید. آخرین صورت مالی، که کسب‌وکارها باید در طرح کسب‌وکار خود در نظر بگیرند، ترازنامه است.

  • برای ارائه اطلاعات تکمیلی‌تر می‌توانید داده‌های مالی تاریخی چند سال گذشته، پیش بینی فروش و ترازنامه خود را نیز درج کنید.
  • باید بدانید که به چه میزان منابع مالی نیاز دارید و ظرف چه مدت زمانی باید به اهداف خود برسید.
  • به عنوان مثال، یک بیزینس پلن برای جذب سرمایه‌گذاری قبل از شروع به کار یک شرکت یا برای تضمین وام درخواستی، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • این بخش‌ها شامل چشم‌انداز، ماموریت، اهداف، استراتژی و برنامه‌های کاری است.
شما می توانید از طریق تدوین یک بیزینس پلن تجارتی استارتاپی اقدام به جذب سرمایه گذارانی نمایید که عاشق ایده های نو و جذاب هستند. در واقع نحوه نگارش بیزینس پلن تجارتی استارتاپی می تواند تاثیر زیادی روی نظر و جلب توجه سرمایه گذاران داشته باشد. بیزینس پلن چیزی فراتر از یک سند است و به صورت کلی، راهنمایی است که به شما کمک می‌کند اهداف خود را ترسیم کنید و به آنها برسید. همچنین یک ابزار مدیریتی است که به شما این امکان را می‌دهد نتایج را تجزیه و تحلیل کنید، تصمیمات استراتژیک بگیرید و نحوه عملکرد و رشد کسب و کارتان را بررسی کنید. به طور خلاصه، اگر به فکر راه اندازی یک کسب و کار هستید یا قصد دارید کسب و کار خود را به سرمایه گذاران معرفی کنید، نوشتن یک بیزینس پلن می‌تواند شانس موفقیت شما را افزایش دهد. بیزینس پلن برای شرکت، یک طرح تجاری و یک نقشه راه مکتوب از نظر بازاریابی، مالی و عملیاتی ارائه می‌کند.

چه‌ کسانی به طرح کسب و کار نیاز دارند؟

فعالیت‌های کاری او در زمینه تحلیل بنیادی و تکنیکال رمزارزها بوده و در حال حاضر، مقالات ارزهای دیجیتال و بلاکچین فرادرس را می‌نویسد. رهبران اصلی شرکت چه کسانی هستند؟ تجربیات، سوابق تحصیلی و مهارت‌های آن‌ها چیست؟ در صورتی که شخص خاصی مد نظر هست که فعلا به تیم اضافه نشده، ویژگی‌های آن سِمت نوشته شود. نقطه ضعف آن‌ها چیست؟ نقاط ضعف رقبا دقیقا فرصت‌هایی است که شما باید برای استفاده از آن‌ها برنامه‌ریزی کنید.

بنابراین شما باید با توجه به جامعه هدف خود این بخش را نگارش کنید تا آن ها بتوانند با مطالعه اعداد و ارقام ارائه شده، به هدف خود رسیده و از برنامه شما حمایت کنند. این انتظار می رود که شما بازار را به صورت فردی مورد بررسی قرار داده باشید اما برای اینکه بتوانید یک سرمایه گذار را به سمت طرح خود جذب کنید به اطلاعات بیشتری نیاز خواهید داشت. برای این که بتوانید به اهداف خود دست پیدا کنید، برنامه کاری شما باید حقایق و تحقیقات دقیقی را شامل شود.

http://dena-blog.ir

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی