وی همچنین به طرح پیشنهادی صندوق توسعه دریایی هند به ارزش ۲۵ هزار کرور (نزدیک به سه میلیارد دلار آمریکا) اشاره کرد که به دنبال ارایه حمایت مالی بلندمدت با هزینه پایین برای تقویت کشتیسازی بومی است.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روزنامه بیزینس استاندارد، تیکی راماچاندران دبیر وزارت بنادر، کشتیرانی و آبراههای هند در نشستی اعلام کرد: ما از کره جنوبی و ژاپن خواستهایم با فناوری و سرمایهگذاری خود به هند بیایند تا ما زمین لازم را برای ایجاد خوشههای کشتیسازی و تعمیر کشتی برای آنها فراهم کنیم.
راماچاندران تصریح کرد که ۹۵ درصد از تجارت خارجی هند از طریق کشتیهای خارجی انجام میشود و این باعث خروج ۱۱۰ میلیارد دلار از کشور میشود، در حالی که نزدیک به ۶۰ درصد از تعمیرات کشتیهای هند نیز در خارج از کشور انجام میشود.
چین، کره جنوبی و ژاپن بخش عمده بازار جهانی کشتیسازی را در اختیار دارند، این در حالی است که سهم هند از این بازار کمتر از یک درصد است.