نمونه بیزینس پلن و انواع آن برای کسب و کارها بوکاپو | businesset

مطمئنا این سند نیز مانند هر سند دیگری کامل و وحی منزل نیست، اما برای کمک به شناسایی اهداف و رسیدن به اهدافتان، بازبینی و تنظیم می‌شود. اکنون که فصل فرصت بیزینس پلن را تکمیل کرده‌اید، باید به فصل اجرای طرح کسب‌وکار بپردازید. این فصل حاوی تمامی چیزهایی است که برای به‌نتیجه‌رساندن کسب‌وکار خود به آنها نیاز دارید. در این‌جا برنامه‌های فروش و بازاریابی، عملیات اجرایی، نحوه ارزیابی موفقیت فعالیت‌ها و مایل‌استون‌های کلیدی، که باید به آنها دست پیدا کنید، مشخص می‌شوند. بیزینس پلن هر کسب و کار سندی است که اهداف، خدمات، محصولات، جایگاه صنعتی، اهداف بازاریابی و پیش‌بینی‌های مالی آن کسب و کار را توصیف می‌کند.

برخی از مجله خبری بیزنس راه بنداز های آن فروش مستقیم، هزینه عضویت و فروش فضای تبلیغاتی است. در مورد مشکلاتی که کسب و کار شما آن را برطرف می کند بنویسید و مشتریان، سازمان یا مشاغلی را که شرکت شما قصد خدمت رسانی به آنها را دارد لیست کنید. ما به شما خواهیم گفت که چه مواردی را باید در برنامه‌ی مالی خود بگنجانید اما شما قطعاً می‌خواهید با پیش بینی فروش، صورت جریان نقدی، صورت سود و زیان و ترازنامه خود شروع کنید. سرمایه گذاران علاوه بر ایده‌های عالی به دنبال تیم‌های قوی نیز هستند. از این بخش برای توصیف تیم فعلی خود و افرادی که باید استخدام شوند استفاده کنید. اگر از قبل فعال هستید می توانید یک مرور سریع از ساختار حقوقی، مکان و سابقه‌ی خود ارائه دهید.

http://dena-blog.irدر حالی که هر کسب‌وکاری از طریق گذراندن مراحل نگارش بیزینس پلن منافع بسیاری کسب می‌کند، فقط زیرمجموعه کوچکی به سند رسمی بیزینس پلن برای جست‌وجوی سرمایه‌گذاران یا استفاده از وام تجاری نیاز دارد. می‌توانید با تماس با روابط عمومی آن‌ها اطلاعات مفید زیادی دریافت کنید. بررسی کمپین‌های تبلیغاتی و بازاریابی آن‌ها نیز می‌تواند به شناخت بهتر شما کمک کند. به راحتی می‌توان با بررسی این کمپین‌ها، اهداف شرکت و مشتری‌های هدف را تشخیص داد. جستجو در اینترنت یا فضای مجازی مربوط به حوزه تخصصی نیز یکی دیگر از روش‌های کسب اطلاعات از رقیب‌ها است. ارائه محصول و خدمات خوب در صورتی کارا است که مشتری‌ها بدانند این محصولات یا خدمات وجود دارند.

بیزینس پلن تجارتی استارتاپی

این طرح برای پایه‌گذاری موفقیت نهایی یک استارتاپ استفاده می‌شود. بزرگ‌ترین چالش بیزینس پلن استارتاپ این است که کاملاً از ابتدا نوشته می‌شود. طرح‌های کسب‌وکار استارتاپ معمولاً به داده‌های صنعت موجود اشاره می‌کند و استراتژی‌های کسب و کار منحصر به فرد و برنامه‌های عرضه به بازار را توضیح می‌دهد. شما از بیزینس پلن خود مانند GPS برای چگونگی ساختار، اجرا و رشد کار جدید خود استفاده خواهید کرد. درواقع، این راهی برای فکر کردن و مکتوب کردن تمام جزئیات و عناصر کلیدی در راستای نحوه اجرای کسب‌و‌کار شماست.

۱۰ نکته ضروری در طرح کسب و کار (business plan) از زبان اهل فن

لیستی از رقبا و میزان فروش و عملکرد آن‌ها در بازار تهیه کنید و براساس این اطلاعات، تحلیلی از تحقیقات و مطالعات‌تان ارائه دهید. بیزنس پلن باید نقشه راه کسب و کار شما در ابعاد مختلف باشد و تمام این نقاط مبهم را برای شما شفاف کند. در صورتی که اطلاعات کافی در مورد کسب و کارتان در اختیارش قرار دهید، بله. اما بهترین پیشنهاد این است که اگر یک نویسنده خوب هستید، خودتان این کار را انجام دهید و یا حداقل یک مشاور یا راهنما استخدام کنید تا به شما راهنمایی و مشاوره بدهد.

  • بنابراین یک جدول درست کنید و نام و فعالیت تمام رقبای خود را در آن بنویسید.
  • از این رو حتماً باید با اشخاصی که سالها در این حوزه فعالیت دارند، مشورت کنید.
  • راه‌حل به محصول یا خدمتی گفته می‌شود که می‌خواهید به مشتریان خود ارائه کنید.

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی