یک طرح تجاری (بیزنس پلن) خوب شما را در هر مرحله از شروع و مدیریت کسب و کار راهنمایی میکند. از طرح تجاری به عنوان یک نقشهی راه برای چگونگی ساختار، اداره و رشد استارتاپ خود استفاده خواهید کرد. سرمایه گذاران علاوه بر ایدههای عالی به دنبال تیمهای بزرگ نیز هستند. از فصل شرکت و مدیریت برای توصیف تیم فعلی خود و افرادی که باید استخدام شوند، استفاده کنید. همچنین اگر هنوز کسب و کار خود را راه اندازی نکردهاید، یک نمای کلی از ساختار قانونی، مکان و تاریخچه خود در این بخش ارائه میدهید.
فروش (درآمد یا عایدی)؛ این عدد از طریق صفحه پیشبینی فروش وارد صورت سود و زیان میشود و شامل تمامی درآمدهایی است که برای کسبوکار ایجاد میشوند. در ادامه، به جزئیات صورتهای مالیای که باید در بیزینس پلن خود لحاظ کنید، پرداخته میشود و از چیزهایی که باید در هر بخش ارائه کنید، یادآوری کوتاهی میشود. این عبارت ساده است و شامل همه چیزهایی است که این شرکت انجام میدهد؛ نوع محصولاتی را که این شرکت میسازد، در نظر میگیرد و روش بازاریابی مورداستفاده آن را نیز نشان میدهد.
- در ادامه به کاربردها و اهداف بیزینس پلن پرداخته و آنها را بررسی خواهیم کرد.
- اگر برای خدمات یا محصول خود تحقیق و توسعه میکنید آن را با جزئیات توضیح دهید.
- ببینید، برای ساختن بیزینس پلن، ما باید 10 مرحله را پشت سر بگذاریم.
- امیدوارم که تا این اینجا، با من قدم به قدم پیش آمده و بیزینس پلن خودتان را نوشته باشید.
حتی مجله خبری بیزنس راه بنداز برای بخشهای سختتر کار، از قبل آمادگی داشته باشید. همچنین به مالکان این امکان را میدهد کی پیش بینی کنند که به کدام نوع سرمایه گذاری احتیاج دارند تا بتوانند کسب و کار خود را آغاز کنند. در اینجا، این شرکت میتواند محصولات و خدماتی را که ارائه میدهد، شرح دهد. همچنین ممکن است شامل قیمت گذاری، طول عمر محصول و مزایای مصرف کننده باشد. اگر عناصر اساسی در بیزنس پلن وجود داشته باشد که فضای زیادی را اشغال میکنند (مانند درخواستهای ثبت اختراع) باید در برنامه اصلی به آنها ارجاع داده شود و به عنوان ضمیمه وارد شوند. در حقیقت، تعداد بسیار کمی از شرکتها بدون یک بیزنس پلن دوام طولانی مدت پیدا میکنند.
اجزای طراحی بیزنس پلن چیست ؟
مانند هر پروژه کسب و کار، تحقیق امری کاملاً حیاتی برای نوشتن یک طرح کسب و کار قوی، است. اگر به دنبال موفقیت شرکت خود هستید، پس همه کارکنان باید پویایی طرح کسب و کار را درک کنند. این سندی نیست که شما ملزم به قفل زدن به آن و مخفی نگه داشتن آن باشید.
۷. طرح خروج
علاوه بر این، آنها میخواهند در مورد فرآیند و استراتژی برای چگونگی دستیابی کسبوکار به آن اهداف مالی مطالعه کنند. سندی که زمینه ارائه شده توسط برنامههای فروش، بازاریابی و عملیات در آن وجود داشته باشد. اگرچه بیزینس پلنها بهویژه برای مشاغل جدید مفید هستند، اما هر شرکتی باید یک طرح جدید داشته باشد. در حالت ایدهآل، این طرح بهصورت دورهای بررسی و بهروز میشود تا ببیند آیا اهداف محقق شده است یا خیر. همچنین گاهی یک بیزینس پلن جدید برای یک کسبوکار تعریف میشود تا مسیر خود را در راستای رسیدن به هدفهای خود تغییر دهند. بیزینس پلن تعریف مشخصی دارد و همچنین پیادهسازی آن باعث پیشبرد بهتر یک کسبوکار میشود، همچنین اهداف آن را مشخص میکند.