بعد از اینکه مشخص کردید محصولتان را در چه جاهایی در معرض دید مخاطبان قرار دهید، باید فکری هم به حال هزینههای ارسال بکنید. قیمت محصول تأثیر مهمی در میزان فروش و سود شما دارد؛ پس بهتر است یک استراتژی درستوحسابی برای آن بچینید. خیلیها فکر میکنند که برای قیمتگذاری باید هزینه تمام شده را به علاوۀ مقداری سود کنند یا اینکه مقداری کمتر یا بیشتر از محصولشان را بفروشند. آمیخته بازاریابی یکی از مباحث پایه و البته خیلی مهم در بازاریابی است.
طراحی و ایده پردازی
همچنین باید مجله خبری بیزنس راه بنداز دهید که چطور کسبوکار شما قرار است بهتر از رقبایتان محصولات/خدمات خود را ارائه دهد. اگر جنبههای خاصی از کسب و کار شما جالب باشد، باید برجسته شده و برای جذب سرمایه مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثال، تجارت اتومبیلهای الکتریکی تسلا موتورز ابتدا فقط به عنوان یک بیزنس پلن مطرح شد.
- اطلاعاتی که در یک پلن کاری در کنار هم قرار میگیرند، میتوانند راهنمای بسیار مفیدی برای اداره و توسعه کسب و کار شما باشند.
- در این راهنمای گام به گام به شما نشان خواهم داد که چگونه باید سریع و راحت یک طرح تجاری بنویسید که به نتایج دلخواه شما برسد.
- راه اندازی یک کسب وکار جدید و یا توسعه بخش جدیدی از یک تجارت، جدا از کوچکی ویا بزرگی و میزان سرمایه برای اجرا، برای موفقیت حتما نیاز به یک طرح کسب و کار یا همان بیزینس پلن دارد.
- این بخش از Business Plan نیز نقش مهمی را در جلب توجه سرمایهگذاران ایفا میکند.
- اگر شرکت شما بزرگ است و سرمایه گذار نیز دارد، باید سراغ مدل سنتی بروید تا بتوانید تمام جزئیات را به آنها ارائه دهید و نکتهای را از قلم نیندازید.
- در صورت نیاز باید بتوانید مدل کسب و کار دیگری را آزمایش و مدل خود را به روز کنید.
بنابراین به همان میزان حساسیت های این حرفه افزایش پیدا کرده است. کافی ست یک قدم در این مسیر را کج بگذارید و اشتباه کنید تا عواقب ناخوشایند آن گریبان گیرتان شود. به همین دلیل است که توصیه داریم قبل از راه اندازی هر نوع تجارتی باید بیزینس پلن داشته باشید و اگر بخواهیم ساده ترین راه برای این موضوع را عنوان کنیم باید به خرید بیزینس پلن تجارتی اشاره کنیم. در این مرحله می بایست بازار فعلی و بازار آینده کسب و کار را تخمین زد رقبای فعلی و احتمالی آینده و نحوه حل مشکل را شناسایی کرد. شما باید درک خوبی از چشم انداز صنعت و بازار هدف خود داشته باشید.
از دیگر مواردی که ممکن است در بخش محصولات و خدمات یک بیزینس پلن ذکر شود، میتوان به فرآیندهای تولید و حق ثبت اختراعات شرکت اشاره کرد. هر گونه اطلاعات در مورد تحقیق و توسعه نیز میتواند در این بخش قرار بگیرد. نیازی نیست که کار را با یک بیزینس پلن کامل و دقیق، که در اینجا به آن اشاره میشود، آغاز کنید. در حقیقت، سادهتر است که کار را با یک طرح کسب و کار تکصفحهای شروع کنید (این نوع برنامه کسبوکار، «برنامه چابک Lean Plan» نامیده میشود) و سپس قدمی به عقب بگذارید و به نوشتن طرح تجاری دقیق و طولانی بپردازید. بهعنوان بخشی از برنامهریزی بازاریابی، ممکن است تصمیم بگیرید که به همکاری مستقیم با شرکت دیگری بپردازید.
اجزای اصلی یک طرح کسب و کار
به همین خاطر باید بتوانید در طول مسیر خود فرضیات غلط را از برنامه حذف کنید و برای آنها برنامهای جایگزین در نظر بگیرید. اگر میبینید که مدل کسب و کاری که تعریف کردهاید آنطور که فکر میکردید کار نمیکند، فقط به این دلیل که روی موارد اشتباه در طرح خود گیر کردهاید و قصد تغییر آنها را نیز ندارید. در این راهنمای جامع، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه سریع و آسان یک بیزینس پلن بنویسید که با کمک آن بتوانید به نتایج دلخواهتان برسید. نگران نباشید، لازم نیست در این کار خبره باشید تا یک بیزینس پلن عالی تهیه کنید.
صورت سود و زیان یا صورت درآمدی