در حالی که یک واقعیت ساده و غیر قابل انکار این است که همه کسب و کارها دارای رقیب هستند. در برخی موارد ممکن است که رقبا مستقیم نباشند و به صورت غیر مستقیم با شما رقابت کنند. یعنی اینکه رقیب برای حل مشکل مشتری، عین راه حل شما را ارائه نمیدهد، بلکه راه حل پیشنهادی مشابه را برای مشتریان دارد و یا مشتریان، با روشهای ابتکاری و مقطعی خود مشکلشان را حل میکنند. بدین شکل مشتریان همان مشکل خود را با راه حلی که از راه حل شما متفاوت است، حل میکنند.
- این فصل چهارم از بیزینس پلن، باید شرح مختصری از تجربیات اعضای اصلی تیم را ارائه دهد.
- با بوم مدل و کسب و کار، شما یک تصویر از ایدهها و فعالیتهایی که باید انجام دهید دارید؛ این تصویر توصیفی همهچیز را بهصورت واضح و روشن در مقابل چشمهای شما، تیمتان و سرمایهگذارها قرار میدهد.
- شما باید قبل از نوشتن این بخش، املا بهصورت دقیق رقبا را شناسایی کنید و سپس نقاط ضعف و قوت آنها را بررسی کنید.
- اگر شما یک کسب و کار فن آورانه دارید، باید تقاضاهای قانع کننده ای را برای استفاده از فن آوری خود در این بخش ها بیان کنید.
- اگر روابط عمومی بخشی از استراتژی تبلیغاتی و بازاریابی و فروش شما است، آن را در اینجا بیاورید.
پس باید سعی کنید که طرح تجاری خود را بدون به کار بردن کلمات خیلی تخصصی و به صورت قابل درک برای آنها بنویسید. اگر تحقیقات نشان دهد که ایده شما با دوام است، سپس می توانید با نوشتن در مورد کالا یا خدماتی که ارائه می دهید، طرح بازاریابی، میزان بودجه مورد نیاز و اهداف خود ادامه دهید. برای ایده های بیشتر در مورد نکات خاص در طرح کسب و کار خود، به اخبار روزانه ی کسب و کار صنعت خود مراجعه کنید. طرح کسب وکار خود را با استفاده از یک طرح کلی خاص به نامSWOT، که مخفف قوت ها، ضعف ها، فرصت ها و تهدیدها است شروع کنید. ابتدا، یک خلاصه اجرایی بنویسید، که در آن زمینه ای که قصد موفقیت در آن را دارید معرفی کنید و چگونگی و چرایی قصد خود را از انجام این کار توصیف کنید. و پس از آن، نقاط قوت و ضعف و همچنین فرصت هایی که برای رشد شرکت وجود دارد را لیست کنید و سپس تهدیدهایی که ممکن است مانع دستیابی به این اهداف بشوند را بررسی کنید.
بازاریابی و فروش (Marketing and Sales)
سرمایه گذاران و یا خانواده به آنها و موفقیتشان اعتماد ندارند. WealthFit یک بستر آموزش مالی برای سرمایه گذاران و کارآفرینان برتر است. هدر فریزر یک استراتژیست تجاری، مبتکر، مربی و طراح کسب و کار است. در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.
وقتی که مشکلی از بازار هدف و مشتریان احتمالی خود را در بیزینس پلن شرح دادید، باید راه حلی که برای این مشکل دارید را نیز بیان دهید. راهحل، همان محصول و یا خدماتی است که شما میخواهید به مشتریان خود ارائه دهید. این محصول و یا خدمات چیست و چگونه ارائه میشود، چگونه مشکل مشتریان شما را حل میکند.
در این مجله خبری بیزنس راه بنداز، شامل آموزش نحوه نوشتن بیزینس پلن یا طرح کسب و کار به طور جامع و مرحله به مرحله است که ما در آکادمی کاپریلا آن را گردآوری کردیم. شما با مطالعه این مقاله میتوانید نوشتن بیزینس پلن را برای کسب و کار خود انجام دهید. نوشتن طرح کسب و کار به شما کمک میکند تا در مسیر تجاری درستی قرار گرفته، بتوانید اهداف کسب و کار خود را ترسیم نموده و به آنها دست پیدا کنید. در این مقاله به آموزش بوم مدل کسب و کار، اهمیت آن و مراحل ایجاد یک بیزینس مدل میپردازیم. کسب و کار شما وقتی بهترین نتیجه را میدهد که بهترین تیم را برای اجرایی کردن ایدههای خود را داشته باشید. این بخش از بیزینس پلن باید نشان دهد که شما در مورد استراتژیهای مهم کسب و کارتان و همچنین نقش هر یک از اعضای تیم خود به خوبی فکر کردید و در مورد آن برنامه ریزی انجام دادهاید.