طراحی بیزینس پلن مشاوره و خدمات تخصصی بیزینس پلن سپیدار | businesset

بنابراین اگر دوست دارید با نحوه نوشتن یک طرح کسب و کار کامل و حرفه ای آشنا شوید ، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. هدف اصلی نوشتن بیزینس پلن، ایجاد برنامه‌های منسجم برای آینده است. این برنامه‌ها باید شامل اهداف یا نقاط عطف و مراحل دقیق چگونگی رسیدن شرکت به هر مرحله باشد. فرآیند ایجاد نقشه راه برای رسیدن به اهداف کسب‌وکار ،کمک می‌کند تمرکز خود را تعیین کرده و روال رو به رشد را دنبال کنیم. بیزینس پلن یا همان نقشه کسب و کار، یک سند مکتوب حاوی اهداف بیزینس، روش‌های رسیدن به آن اهداف و برنامه زمانی دستیابی به آن اهداف است.

با داشتن مجله خبری بیزنس راه بنداز پلن می‌توانید ریسک تصمیم گیری‌ها نادرست را به حداقل برسانید. اگر کسب‌وکاری را اداره می‌کنید که می‌خواهید مالکیت آن را برای خود نگه دارید و به‌دنبال سرمایه‌گذاران فرشته یا خطرپذیر نیستید، می‌توانید از این بخش صرف‌نظر کنید. در خاتمه کار، سرمایه‌گذاران انتظار بازگشت سرمایه را دارند و تنها راهی که برای دستیابی به این امر وجود دارد، فروش شرکت به افراد دیگر است. این بخش چیزی است که برای اغلب کارآفرینان نوشتن آن دشواری‌های زیادی ایجاد می‌کند، اما در واقعیت، این بخش نباید بیش از حد ترسناک تلقی شود. در این فصل شما به مرور ساختار شرکت و نمایش ویژگی‌های افراد کلیدی حاضر در تیم خود می‌پردازید.

  • همچنین یک ابزار مدیریتی است که به شما این امکان را می‌دهد نتایج را تجزیه و تحلیل کنید، تصمیمات استراتژیک بگیرید و نحوه عملکرد و رشد کسب و کارتان را بررسی کنید.
  • برای اینکه در کسب و کارتان موفق شوید، باید سوار بر تغییراتِ آن در حال و آینده باشید.
  • برای انجام این کار اگر اطلاعات فنی ندارید می توانید از یک وکیل و یا حساب دار کمک بگیرید.
  • در واقع، آمیزه‌ای از مسائل مختلف است که اگر در کنار هم درست مدیریت شوند، به رشد کسب و کار شما کمک می‌کنند.
  • برنامه‌های شغلی نوپای ناب کمتر رایج است اما هنوز از ساختار استانداردی استفاده می شود.
اگر شرکت تولیدی کفش دارید، نمی‌توانید به‌دلیل اینکه همه افراد پا دارند، آنها را به‌عنوان مشتریان نهایی خود معرفی کنید. احتمالا باید بخش‌بندی مشخصی از بازار، مانند مردان علاقه‌مند به مُد یا دوندگان، را هدف‌گیری کنید. چنین اقدامی هدفمندسازی فعالیت‌های بازاریابی و فروش و همچنین جذب مشتریانی را که به‌احتمال بیشتری به خرید از شما می‌پردازند، ممکن می‌سازد. به‌دلیل اینکه خلاصه مدیریتی بخش بسیار مهمی از بیزینس پلن محسوب می‌شود، این بخش از سند باید تا حد امکان دقیق و شفاف باشد. باید بتوانید در این قسمت نقاط برجسته کسب‌وکار خود را نشان دهید، ولی نباید در ارائه جزئیات زیاده‌روی کنید. به‌طور ایدئال، خلاصه مدیریتی باید حداکثر ۱ تا ۲ صفحه باشد تا خواننده به‌سرعت آن را مطالعه کند و علاوه بر این، علاقه خواننده را به خود جلب و سرمایه‌گذاران را به کسب اطلاعات بیشتر مشتاق کند.

قدم دوم: شروع نوشتن بیزنس پلن با جزئیات بیشتر

تحقیقات بازار نشان می‌دهد که در تهران میزان درخواست برای بازسازی فضاهای سبز در سال 1394 تا سال 1400، 60 درصد افزایش داشته است. به همین دلیل بسیاری از پیمان‌کاران ساختمانی و شرکت‌های معماری به سرعت در حال جذب نیرو برای انجام چنین خدماتی هستند. این سه مورد یک تصویر دقیق‌تر از کسب‌وکارتان بوجود می‌آورد و به این ترتیب سرمایه‌گذاران می‌فهمند که اهداف شرکت دقیقا چیست.

http://dena-blog.ir

یک بیزینس پلن یا اساسا طرحی برای چگونگی انجام کسب‌و‌کارتان و نیز چگونگی رسیدن به آن اهداف است. در بخش ماموریت و اهداف شما باید فهرستی از اهداف و ماموریت‌های خود را که در راستای چشم‌انداز شرکت هستند، مشخص کنید. در این بخش می‌توانید فعالیت‌های بازاریابی، فروش، جذب نیرو و هر کاری که در راستای چشم‌انداز شرکت است را ذکر کنید. در بخش چشم انداز، تصور خودتان از آینده کسب و کار را توضیح دهید. به عنوان مثال شما می‌توانید در مورد مقدار سهمی از بازار که می‌خواهید بگیرید صحبت کنید. می‌توانید به این سوال پاسخ دهید که آیا شرکت شما در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی نیز فعالیت خواهد کرد یا نه.

شما هم با نظرات و پرسش‌هایتان در ارتقا این مقاله مشارکت کنید لغو پاسخ

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی