راهنمای گام به گام نحوه نوشتن بیزینس پلن همراه با یک مثال واقعی به زبان ساده | businesset

بنابراین سعی کنید تا به مشکلات مالی خود در شرکت ها و موسسات مختلف رسیدگی کنید. من فقط مقالات مجلات معتبر داخلی و خارجی رو می خوندم ولی با این مقاله متوجه شدم چقدر کامل و جامع نیاز خواننده رو برطرف می کنید. از تلاشتون واقعا سپاسگزارم و با شما عزیزان آینده روشنی برای ایران عزیزمون می بینم.

۸٫ برآوردهای مالی

به طور مجله خبری بیزنس راه بنداز «توصیف محصول و خدمت»، «ویژگی‌های رقابتی آن‌ها در مقایسه با دیگران» و «محصولات احتمالی در آینده» از جمله بخش‌های مهم در نوشتن محصولات و خدمات طرح کسب و کار است. در کل نوشتن بیزینس پلن به شما کمک می کند که به اهداف کسب و کارتان برسید. هرگاه شما طرح کسب و کار خود را به دقت و متقاعد کننده طراحی کنید، در هر فاز از کسب و کار خود به سمت اهداف کاری خود نزدیک تر می شود. ماموریت شما چیست؟ محصولات و خدمات شما چگونه می خواهند نیازهای بازار هدف را تأمین کند؟ و پاسخ به سوالاتی از این قبیل سبب میشود ماهیت کسب و کار به صورت کامل مشخص شود. در این بخش مواردی از جمله نحوه فعالیت شرکت در حوزه B2B یا B2C و ارزش پیشنهادی آن تعیین خواهد شد. در واقع می توان گفت که تعداد بسیار کمی از شرکت ها بدون بیزینس پلن قادر به دوام برای طولانی مدت هستند (یا شاید بتوان گفت هیچ شرکت و کسب و کاری نمی تواند بدون بیزینس پلن برای مدت طولانی دوام بیاورد!).

چرا به بیزینس پلن نیاز داریم؟

برای دریافت آخرین مقالات و یا تخفیفات بیلاود مارکتینگ در خبرنامه ایمیلی ما مشترک شوید. لازم نیست که یک سند بیش از حد عالی و استادانه نوشته شود، قالب­ بندی فانتزی و یا تزئین زرق و برق­دار داشته باشد. بلکه مشابه یک نقشه راه، باید به شما و سایر کارکنانتان بینش بدهد. افزایش درآمد از 3 میلیارد تومان در سال به 10 میلیارد تومان در سال اول. 15 میلیارد تومان در سال دوم و 30 میلیارد تومان در سال سوم براساس 10 پروژه تکمیل شده در نه ماه گذشته.

  • در این میان داشتن یک نقشه راه به نام بیزینس پلن تجارتی می تواند تا حد بسیار زیادی به شما کمک کند.
  • از نگاه بسیاری از سرمایه‌گذاران و وام دهندگان، کیفیت و تجربه تیم مدیریتی یک پروژه، مهم‌ترین عامل برای بررسی پتانسیل آن است.
  • اگر یک بار روی این فهرست کار کنید، احتمالا جزئیات بیشتری خواهید نوشت که بیشتر از حدِ نیاز طرح کسب و کار است.
  • رقبا از چه استراتژی بازاریابی استفاده می‌کنند؟ به تبلیغات و روابط عمومی آن‌ها توجه ویژه داشته باشید.
  • برای کسب‌وکارهای خدماتی، این عدد می‌تواند به‌‌صورت هزینه‌های فروش یا هزینه‌های مستقیم نام‌گذاری شود.

نیازی نیست، که برای کامل‌کردن طرح کسب و کار، تیم مدیریتی کاملی را گزارش کنید. اگر می‌دانید که شکاف‌هایی در تیم مدیریتی وجود دارند، به اقدامات دیگر نیاز نخواهد بود. در حقیقت، سرمایه‌گذاران این حقیقت را می‌بینند که شما افراد کلیدی مشخصی را در اختیار ندارید و از این موضوع آگاه هستید. چنین چیزی باعث می‌شود که این مسئله را نشانه‌ای از بلوغ و دانش نسبت به نیازهای کسب‌وکار، برای موفقیت تلقی کنند. اگر شکاف‌هایی در تیم خود دارید، به‌سادگی آنها را شناسایی کنید و بگویید که به‌دنبال افراد مناسبی برای پرکردن این موقعیت‌ها هستید.

http://dena-blog.irدر حالی‌که بخش نقاط عطف و شاخص‌های‌ برنامه‌ریزی کسب‌وکار می‌تواند در صفحات کمی خلاصه شود، پیش‌بینی آینده و برنامه‌ریزی گام‌های کلیدی بعدی برای کسب‌وکار اهمیت بسیاری دارد. سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند که شما از رخداد‌های بعدی در برنامه‌ریزی خود درک درستی‌ داشته باشید و تمایل دارند که برنامه زمان‌بندی واقع‌گرایانه‌ای را از جانب شما دریافت کنند. به یاد داشته باشید که هدف شما این است که تا حد امکان بیزینس پلن را کوتاه بنویسید؛ بنابراین، جزئیات زیاد در این‌جا می‌تواند فقط به طولانی‌شدن بیش‌ازحد برنامه‌ کسب‌وکار منجر شود.

۲٫ خلاصه تحقیق بازار و تحلیل رقبا

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی