درواقع در بیزینس پلن، همه مواردی که به ذهن شما یا متخصصان کسب و کار میرسد تا ایده شما بارور شود، مکتوب خواهد شد. بهطورمعمول نوشتن چنین برنامهای کمی تخصصیتر و طولانیتر از نوشتن صرف ایدهها روی تکه کاغذ است. اما همان پیادهسازی ایده روی کاغذ هم تمرین خوبی برای نوشتن این برنامه محسوب میشود. ممکن است از اندازه کسب و کار فعلی خود راضی باشید، اما بی شک هدف هر بیزینسی افزایش گردش مالی است. یکی از روشهای درآمدزایی جذب مشتریان جدید است و قطعا بهترین راه، طراحی و ساخت یک اپلیکیشن است؛ با راهاندازی یک اپلیکیشن احتمال دیده شدن شما در گوگل و جذب مخاطبان بسیار بالا می رود. از بین تمام پلتفرم ها، طراحی اپلیکیشن فروشگاهی برای برندینگ و مارکتینگ بهتر یکی از ملزومات هر کسب و کاری در دنیای امروز است.
این مدل به شما میگوید، که کدام مسیر و یا جاده بهترین مسیری است، که شما میتوانید در آن حرکت کنید. طراحی بیزنس مدل مثل پازلی میماند، که اگر درست چیده نشود، زیانهای زیادی را برای کسب و کار شما به وجود میآورد. قبل از اینکه بخواهیم، یک مدل موفق برای کسبوکار طراحی کنیم، نیاز است تا سوالات مهمی را مطرح کرده، سپس به این سوالات پاسخ دهیم. شما برای طراحی یک مدل کسب و کار یا (بیزنس مدل) باید به سوالاتی جواب دهید.
تامین مالی مطمئن
راه حل همه این موارد در یادگیری تنظیم یک بیزینس پلن استاندارد نهفته است. برای دانستن جزئیات دوره آموزش طرح کسب و کار آکادمی زبدگان همراه باشید. طراحی بیزینس پلن، این تضمین را ایجاد میکند که شما یک نقشه راه دارید، نقشه راهی که هدف و جایی که میخواهید برسید را مشخص میکند، همچنین جایی که قبلا بودید را نیز تعیین مینماید. این قسمت از بیزنس پلن بخش های مختلف تجارت شما را مشخص میکند. ماموریت شما چیست؟ محصولات و خدمات شما چگونه می خواهند نیازهای بازار هدف را تأمین کند؟ و پاسخ به سوالاتی از این قبیل سبب میشود ماهیت کسب و کار به صورت کامل مشخص شود. در این بخش مواردی از جمله نحوه فعالیت شرکت در حوزه B2B یا B2C و ارزش پیشنهادی آن تعیین خواهد شد.
- در عوض مشاغل جدید شامل اهداف و برآوردهای چند سال اول تجارت و سرمایه گذاران بالقوه خواهد بود.
- وقتی که مشکلی از بازار هدف و مشتریان احتمالی خود را در بیزینس پلن شرح دادید، باید راه حلی که برای این مشکل دارید را نیز بیان دهید.
- خواستنی بودن یعنی اینکه بدانیم چه چیزهایی به مشتری انگیزه میدهد، او چطور با ما تعامل میکند و چه چیزی باعث میشود که از ما خرید کند.
- آیا تا به حال سعی در راه اندازی کسب و کاری داشته اید و با کمبود سرمایه مواجه باشید؟ پیش آمده کسب و کاری را شروع کرده باشید و در میانه راه با مشکلاتی مواجه شوید که اصلا فکرش را هم نمی کردید؟!
اصولاً هدف و مخاطب طرحهای داخلی کسب و کار، کاملاً داستانی جدا از طرحهای بیزینس پلن استارتاپی دارند. طرح کسب و کار خوب و دقیق که با ایدههای جدید و جذاب همراه باشید، میتواند سرمایهگذار را به مشارکت با شما ترغیب کند و خیالتان را تا حدود زیادی از بابت مسائل مالی راحت کند. پس اگر به دنبال راهاندازی کسب و کار جدید هستید و یا میخواهید تکانی اساسی به کسب و کارتان بدهید، باید از بیزینس پلن کمک بگیرید.
بیزینس پلن چیست؟ آموزش 0 تا 100 طراحی بیزینس پلن
اگر عمده مجله خبری بیزنس راه بنداز هستید، فروشندگان خردی که محصولاتشون رو از شما تهیه میکنند مخاطب شما هستند. با توجه به سابقهای که در تولید محتواهای طولانی اینچنینی دارم، حدس میزنم مجموعا حداقل 20 ساعت مفید برای تهیه این محتوا زمان صرف کردید. در ضمن، بد نیست بدانید که طبق آمار موجود، فروش خالص این برند در سال 2017 حدود 379 میلیون دلار بوده است. «با شناخت روش های قیمت گذاری فروش خود را بیشتر کنید» بروید و با انواع استراتژی و مدل های قیمتگذاری آشنا شوید. پس فعالیت اصلی تپسی باید این باشد که روی پلتفرم و اپلیکیشن خود کار کند و روزبهروز آن را بهینهتر و توسعهیافتهتر کند. توجه کنید که نقش ما به عنوان تصمیمگیرنده یا کارفرمای شرکت، این است که فعالیتهای غیرضروری را به حداقل برسانیم و روی فعالیتهای مهم، خیلی بیشتر تمرکز کنیم.