چگونه مشکل و نیازی که در بازار شناسایی کردید را حل میکنید؟ راه حل مشکل همان محصولات و یا خدمات سازمان شما است. 5.4.5 سوالات کلیدی که در بخش نمای کلی شرکت باید به آن پاسخ دهید. هرگونه درخواست برای وام یا کمک مالی، در این قسمت لحاظ میشود. این بخش شامل نیازمندی های مالی فعلی و آتی، چگونگی استفاده از این منابع مالی و هرگونه استراتژی مالی مرتبط دیگری میباشد. تامز از طریق شرکت در فعالیتهای خیرخواهانه، انجمنهای حمایتی داخل دانشگاهها و داوطلبانی که به کانالهای توزیع میپیوندند با مشتریانش ارتباط برقرار میکند.
تصمیمات استراتژیک را با اطمینان میگیرید.
نقطه عطف، آخرین عنصر از خلاصه اجرایی یک بیزینس پلن است که سرمایهگذاران میخواهند در مورد آن بدانند. برای سرمایهگذاران مهم است که بدانند تا کنون چه پیشرفتی به دست آوردهاید و در آینده به چه نقاط عطفی خواهید رسید. باید نشان دهید که چرا شما و تیمتان، قابل اعتماد و حرفهای است و ثابت کنید که میتواند ایده را اجرایی نماید. سرمایهگذاران به تیم اهمیت زیادی میدهند، حتی آن را مهمتر از ایده تلقی میکنند، زیرا هر ایدهای هر چقدر که خوب و عالی باشد، بدون یک تیم حرفهای، قابلیت اجرایی شدن را ندارد. از طرف دیگر، برنامههای استارتاپهای ناب از ساختار استانداردی استفاده میکنند حتی اگر در دنیای تجارت چندان معمول نباشد. این بیزنس پلنها کوتاه هستند (به اندازه یک صفحه کوتاه) و جزئیات بسیار کمی دارند.
انتخاب پلن و ثبت سفارش
بهتر است در این بخش اطلاعات کلیدی در مورد شغلتان، اهداف و مشتریان هدف را بیان کنید. در این مرحله، بهترین کاری که میتوانید انجام بدهید، در دست داشتن یک طرح کسب و کار دقیق و بدون نقص است. اگر بتوانید با مشورت کارشناسان و متخصصان، طرح دقیقی از آنچه در سر دارید و آنچه به عنوان هدف تعیین کردهاید بنویسید، موفقیتتان را تضمین کردهاید. البته که معلوم است باید در این برنامه تمام مراحلی که برای به موفقیت رسیدن ایدهتان پیشبینی میکنید را هم ذکر کنید. بیزینس پلن یعنی پرورش ایده کسب و کار و تنظیم دقیق قدمهایی که باید برای رسیدن به موفقیت در آن برداشت.
انواع بازارهای مالی و ۴ ریسک احتمالی آن
فرصت تجاری بازار در بیزینس پلن شما میتواند برای نشان دادن نقطه تمایز و مزیت رقابتی سازمان مورد استفاده قرار گیرد. در این فصل بیزینس پلن باید نشان دهید که محصول و یا خدمات شما چگونه کسب و کارتان را از رقبا متمایز میکند. در این بلوک، تمام هزینههای مرتبط با راهاندازی مدل کسب و کار خود را شناسایی میکنید. شما باید روی ارزیابی هزینه ایجاد و ارائه پیشنهادهای ارزشی خود، ایجاد جریانهای درآمد و حفظ روابط با مشتری تمرکز کنید. هنگامیکه منابع، فعالیتها و شرکای کلیدی خود را تعریف کردید، انجام این کار آسانتر خواهد بود.
ما این مجله خبری بیزنس راه بنداز جامع را گردآوری کردیم تا بتوانید قدم به قدم همراه با ما یک بیزینس پلن برای سازمان خود بنویسید و نوشتن آن را به طور کامل فرا بگیرید. در ابتدا به دلایل نوشتن بیزینس پلن و کاربرد و مزایایی که برای سازمانها دارد، پرداختیم. پس از آن ۵ نکته مهم و طلایی را برای هر چه بهتر نوشتن طرح تجاری بیان کردیم. پس از آن به سراغ شرح اجزای کلیدی بیزینس پلن که ۶ فصل اصلی بود، رفتیم. بخش نمای کلی بیزینس پلن شما باید مکان فعلی شرکت و هر امکاناتی که در اختیار دارید را توضیح دهد. این برای کسب و کارهایی که اصلیترین فعالیت و ارتباط آنها با مشتریان حضوری است، از اهمیت بیشتری برخوردار است.
- آگاه بودن از فرضیات، میتواند بر روی شکست و موفقیت کسب و کارتان تاثیر بگذارد.
- مدلهای کسبوکار به شما کمک میکنند تا استراتژیهایی برای جذب مشتری، جذب استعداد، شرکای کلیدی و توسعه کسبوکار ایجاد کنید.
- نقاط عمده و اصلی که وجوه نقد را برای آن صرف میکنید مثل بخشهای بازاریابی، تحقیق و توسعه، فروش و خرید در این قسمت ذکر شود، کافی خواهد بود.
- در آکادمی منظم با آموزشهای مهارت محور شما را برای ارزشآفرینی در کسبوکارها آماده میکنیم.
- معمولاً میزان سودآوری و افراد درگیر در پروژه نقطه اصلی تمرکز بیزینس پلنهای داخلی هستند.
- مثال دیگر اگر تبلیغات آنلاین یکی از کانالهای تبلیغاتی شما است، برای هزینه تبلیغات و میزان دیده شدن آن، فرضیاتی را در نظر میگیرید.