برنامهای که منطقی و قابل اتکا باشد را میتوان نوشت و بر اساس همین برنامه میتوان رشد نمود. اما وقتی پای محاسبات ریاضی به میان میآید ، هرچند که ساده باشد ، این ایده به چیزی جز یک فاجعه مالی تبدیل نخواهند شد. بسته به مخاطبان موردنظر ، بر روی پیام خود تمرکز نمایید تا بتوانید پاسخی را که میخواهید دریافت نمایید. کلیه حقوق مادی و معنوی سایت نزدبیلاود مارکتینگ محفوظ است و طبق قانون جرائم رایانه هرگونه کپی برداری ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.
توصیف شرکت (Company Description)
از طرفی باید تخمین نسبتا درستی از اندازه و ارزش سرمایه کسانی که چنین فضاهایی دارند هم داشته باشید. یک بیانیه احساسی دیگران را ترغیب میکند تا به شما گوش دهند و ابعاد کسبوکار شما را بهتر درک کنند. آنها استاندارد هستند، در هر بخش جزئیات بیشتری دارند و تمایل به طولانی تر بودن و کار بسیار بیشتری دارند. ارائه محصولات یا خدماتی که مشکل را حل می کند و دلیل اینکه چرا محصول یا خدمات تان، مشکل را به نحوه موثرتر و بهتری حل می کند. در این مرحله ساختار تیم و سازمان و مدیران سازمانی تدوین و اعضای هیات مدیره ، سهام داران و چارت سازمانی معرفی می شوند. تمام این موارد باید بهطور دقیق اما خلاصه در طرح تجاری یک صفحهای عنوان شوند.
- بسته به مخاطبان موردنظر ، بر روی پیام خود تمرکز نمایید تا بتوانید پاسخی را که میخواهید دریافت نمایید.
- عبارت است از منابع و توانایی هایی که سازمان اختیار دارد و می تواند از آنها به منظور ایجاد یک مزیت رقابتی استفاده کند.
- سرمایه گذارنی که قصد راه اندازی یک بیزینس جدید را دارند، برای شروع تجارت خود ابتدا باید اطلاعات لازم را در زمینه ی تجاری مورد نظر جمع آوی کنند و بازارهای هدف را شناسایی کنند.
- اگر بخواهید وارد این بازار شوید، باید با رقبای سرسختی مثل علیبابا، کجارو، کارناوال و …
این دوره همچنین برای کسانی مفید است که به دنبال راهاندازی کسبوکار خود هستند. در بخش محصولات و خدمات برای اینکه بتوانید نظر سرمایهگذار و سایر خوانندگان را به طرح جلب کنید باید به سوالات زیر پاسخ دهید. اگر هنوز نمیدانید چگونه باید بخش نمای صنعت و کسبوکار را بنویسید اشکالی ندارد. در این بخش به شکل ساده و خلاصه اطلاعاتی که نیاز دارید را بررسی میکنیم. ارزش پیشنهادی شما باید راهحلی باشد که شما با ارایه محصولتان مشکل مشتری را حل میکنید و آن راهحل تفاوت مهمی با محصولات مشابه در بازار دارد؛ بنابراین باید مشتری را راغب کرده تا محصول شما را انتخاب کند.
مجله خبری بیزنس راه بنداز را در کامپیوتر خود نگه دارید و حداقل ماهی یک بار مرور و بازنگری کنید. انجام اولین طرح ناب فقط چند ساعت یا حتی کمتر طول میکشد و برای بررسی و بازبینی ماهانه، اختصاص فقط ۱ یا ۲ ساعت در ماه کافی است. طرح ناب دقیقتر از یک طرح تک صفحه ای است و شامل اطلاعات مالی بیشتری است، اما به اندازه یک طرح تجاری متداول نیست.
. سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران
متداولترین کاربرد یک بیزینس پلن کامل، متقاعد سازی سرمایهگذاران برای تأمین بودجه کسبوکار است و دومین مورد رایج، برای حمایت از درخواست وام است. برخی اوقات، از این نوع طرح های کسب و کار برای استخدام، آموزش یا جذب کارمندان اصلی نیز استفاده میشود. همه این موضوعات بخش های مهمی از بیزینس پلن شما را تشکیل خواهد داد ولی به یاد داشته باشید که یک برنامه تجاری با یک ایده تجاری متفاوت است. یک برنامه تجاری به مخاطب خود اطلاعات دقیقی از مدیران، محصول و خدمات قابل عرضه و میزان کسب درآمد در سال های آتی را عرضه می کند. برای نوشتن یک بیزینس پلن موثر ابتدا باید ماموریت خود را به روشنی تعریف نمایید. در چند کلمه و به سادگی بیان نمایید که چرا شرکت شما وجود دارد، چه خدماتی را ارائه می دهد و این خدمات را به چه کسی ارائه می دهد.